te snel

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Arnoute

te snel

Bericht door Arnoute »

jaa mijin fs1 gaat te snel (wat ik niet erg vind),
maar aangezien onze belgische staat dat wel erg vindt en boetes uitdeelt en ik, noch mijne pa dat ziet zitten om boetes te betalen, moet ik hem wat trager laten gaan (met grote spijt :( )
nu loopt hij een mooie 60, maar een vloot verneukt men brommer, mijn uitlaat was eens verstopt (zeflde principe of een vloot) en hij trok niet meer door en draaide niet meer mooi......
heeft er iemand een andere oplossing hiervoor??
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Zet er een 10 mm op en een onbewekte 2RU, 3E9 of F5B cilinder op en een kopje met weinig compressie. Dan loopt ie minder dan 60 en is de kans op een prent nog maar heel klein.
Kijk eerst even in de FAQ.
Arnoute

Bericht door Arnoute »

een volledige andere cilinder? :O
die carburateur zal dat veel uitmaken?
Roberto.B

Bericht door Roberto.B »

Arnoute schreef:een volledige andere cilinder? :O
die carburateur zal dat veel uitmaken?


ik ga op een 10 mm carb nog steeds 72

en op een 16 mm 86
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

wat is vloot?
Wimmel O
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1072
Lid geworden op: 14 mar 2009, 17:15
Locatie: Kerkdriel

Bericht door Wimmel O »

makkelijkste manier is nog altijd een ring in de uitlaat
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Bericht door fs1man »

mpro09 schreef:wat is vloot?


Dat is naar mijn idee een groep schepen :wink:
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

ja dat dacht ik ook :lol:
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

ori uitlaat met genoeg dempwol
(versleten/)slome 378 cilinder
10mm carburateur
...
Dan zou hij toch sloom moeten lopen :P

Dit ga ik zelf ook doen voor de keuring, en daarna weer FS1 cilinder, 16 mm en snelle imi uitlaat :lol: :lol:
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Arnoute schreef:een volledige andere cilinder? :O
die carburateur zal dat veel uitmaken?


Wat zit er nu op? Het was handig als je dat als eerste zou vermelden.
Kijk eerst even in de FAQ.
Arnoute

Bericht door Arnoute »

hoe kan ik weten welke setup ik heb? :oops:
een vloot is W-VL voor een ring in de uitlaat, wist nie hoe dat te beschrijven :P
mijn pa zegt dat als ik een andere verhouding steek van tandwielen dat ik sneller accelereer maar een minder hoge topsnelheid zou hebben?
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

Staat er iets op je cilinder geschreven?

FS1?
Z1?
F5B?
...

En de doorlaat (toch?) van de carburateur, is die 10 of 16 of nog wat anders mm?
Arnoute

Bericht door Arnoute »

op men cilinder staat er fs1
als de doorlaat dat gat in men carburator is waar je da buizeke zie zitten die, als je gas geeft omhoog gaat, dat is ong. 15/16 mm ben niet zeker...
mijn achter tandwiel is een 39, vooraan een 13
hij loopt nu met mij erop een dikke 60
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Met die spullen zou je zelfs een stuk harder moeten gaan, mindtens 75 als alles een beetje fatsoenlijk is afgesteld. Die cilinder kan eigenlijk alleen maar hard. Een 50cc FS1 zal niet snel met jouw tandwielverhouding van 13/39 lekker gaan lopen en in zijn powerband komen in de 4. Daar heb je minstens een 12/39 voor nodig en de meeste langzame 50cc-tjes rijden als zwaarste verhouding met 14/44 ofzo rond, tenzij je een klein mannetje van 50 kilo bent. Als je met deze cilinder langzamer wil rijden gaat ie weinig power leveren en zuipt ie nog steeds teveel. Ga met de setup rijden die ik in m'n eerste post beschreef. Dan kun je gewoon vanaf stationair over voldoende kracht beschikken en lekker door alle versnellingen heen rijden. Hij is dan ook zuinig en rollenbankproof.
Kijk eerst even in de FAQ.
harmen251
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1094
Lid geworden op: 14 jun 2006, 22:58
Locatie: oostakker

Bericht door harmen251 »

gewoon een uitlaat monteren met ingelaste buis als dit nog niet het geval is
Plaats reactie