ik ben in het bezit van een 4 takt 9.9 pk bbmotor met elektrische start ,maar die heeft even onder water gelegen, mijn vraag is heeft er iemand ervaring mee om zoon motor weer lopend te krijgen ? ,als je aan de distributie draait kan hij met gemak nog rondraaien dus er zit geen water in de cilinders wss, de cdi is dicht geseald dus die zou het overleefd moeten hebben maar ik denk dat een maand onder water hem geen goed gedaan heeft. iemand een idee wat ik verder nog zou moeten nakijken of vervangen ?
alvast bedankt !!
gr Niels
een 4 takt bb motor (yamaha)iemand ervaring ?
- Tombo
- 17500km gereden
Ligt eraan, is het ding al draaiende het water in gedonderd? Of niet lopend. Als het ding heeft gelopen heb je grote kans op waterslag, met een beetje pech is dan je drijfstang krom en je kleppen (water kun je niet comprimeren
).
Sowieso alle olie vervangen, dat zal nu wel 1 grote bende zijn, en het beste is om ff de kop eraf te halen om de boel te inspecteren

Sowieso alle olie vervangen, dat zal nu wel 1 grote bende zijn, en het beste is om ff de kop eraf te halen om de boel te inspecteren
Tombo schreef:Ligt eraan, is het ding al draaiende het water in gedonderd? Of niet lopend. Als het ding heeft gelopen heb je grote kans op waterslag, met een beetje pech is dan je drijfstang krom en je kleppen (water kun je niet comprimeren).
nee hij liep niet terwijl hij zonk