een 4 takt bb motor (yamaha)iemand ervaring ?

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Plaats reactie
niels16

een 4 takt bb motor (yamaha)iemand ervaring ?

Bericht door niels16 »

ik ben in het bezit van een 4 takt 9.9 pk bbmotor met elektrische start ,maar die heeft even onder water gelegen, mijn vraag is heeft er iemand ervaring mee om zoon motor weer lopend te krijgen ? ,als je aan de distributie draait kan hij met gemak nog rondraaien dus er zit geen water in de cilinders wss, de cdi is dicht geseald dus die zou het overleefd moeten hebben maar ik denk dat een maand onder water hem geen goed gedaan heeft. iemand een idee wat ik verder nog zou moeten nakijken of vervangen ?

alvast bedankt !!

gr Niels
Monkeymadness

Bericht door Monkeymadness »

als alles nog gewoon draait, en je hebt compressie, zou ik het gewoon proberen...
mischien dat een vers bougietje helpt?
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Ligt eraan, is het ding al draaiende het water in gedonderd? Of niet lopend. Als het ding heeft gelopen heb je grote kans op waterslag, met een beetje pech is dan je drijfstang krom en je kleppen (water kun je niet comprimeren :P).
Sowieso alle olie vervangen, dat zal nu wel 1 grote bende zijn, en het beste is om ff de kop eraf te halen om de boel te inspecteren
niels16

Bericht door niels16 »

Tombo schreef:Ligt eraan, is het ding al draaiende het water in gedonderd? Of niet lopend. Als het ding heeft gelopen heb je grote kans op waterslag, met een beetje pech is dan je drijfstang krom en je kleppen (water kun je niet comprimeren :P).
Sowieso alle olie vervangen, dat zal nu wel 1 grote bende zijn, en het beste is om ff de kop eraf te halen om de boel te inspecteren

nee hij liep niet terwijl hij zonk :wink: maar het is zo zonde hij had net een grote beurt gehad ! kleppen stellen,nieuwe tandriem bougies alle olie vervangen ,maarja ik zal een gaan opereren :roll: ben ook nog van plan alle elektra door te gaan meten ik heb gehoord dat bij waterschade vaak elekrische storingen voorkomen,
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Kijken of er geen water meer ergens in zit.
Yamaha Sheriff 1981
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Foto?
Plaats reactie