koppelingsworm klapt elke keer kapot.
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 17 jun 2010, 22:22
koppelingsworm klapt elke keer kapot.
Hallo fs1 liefhebbers, ben nieuw hier op het forum gekomen en kom ook maar meteen met een vraag.
Ik heb al een tijdje een fs1 (bij elkaar geraapt destijds van div types) die is ook opgevoerd. om van dat koppelingsprobleem af te komen heb ik destijds zwaardere veren gemonteerd en heeft daarna nooit meer geslipt. Nu is het alleen zo dat die plastik koppelingsworm in 2en breekt, is er iemand die weet of er ook metalen zijn of zo of mischien een ander idee? mvg Anton
Ik heb al een tijdje een fs1 (bij elkaar geraapt destijds van div types) die is ook opgevoerd. om van dat koppelingsprobleem af te komen heb ik destijds zwaardere veren gemonteerd en heeft daarna nooit meer geslipt. Nu is het alleen zo dat die plastik koppelingsworm in 2en breekt, is er iemand die weet of er ook metalen zijn of zo of mischien een ander idee? mvg Anton
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5445
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere
Die mtealen kan je krijgen bij diverse webshops, maar vergeet niet dat
wel je schroefdraad in je koppelingskap weggevreten zal worden.
Misschien toch een beter idee om eerst eens goed te onderzoeken
waarom je koppeingsworm breekt, doorgaans gebeurt dit niet bij normaal gebruik
wel je schroefdraad in je koppelingskap weggevreten zal worden.
Misschien toch een beter idee om eerst eens goed te onderzoeken
waarom je koppeingsworm breekt, doorgaans gebeurt dit niet bij normaal gebruik
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
-
- 50km gereden
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 02 sep 2007, 21:50
Re: koppelingsworm klapt elke keer kapot.
gaserop schreef:Hallo fs1 liefhebbers, ben nieuw hier op het forum gekomen en kom ook maar meteen met een vraag.
Ik heb al een tijdje een fs1 (bij elkaar geraapt destijds van div types) die is ook opgevoerd. om van dat koppelingsprobleem af te komen heb ik destijds zwaardere veren gemonteerd en heeft daarna nooit meer geslipt. Nu is het alleen zo dat die plastik koppelingsworm in 2en breekt, is er iemand die weet of er ook metalen zijn of zo of mischien een ander idee? mvg Anton
Anton,
Ik ben ook op zoek naar zo'n wormpje.
Laat mij ook even weten wanneer je weet waar je er een gekocht hebt
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2110
- Lid geworden op: 26 mei 2007, 11:51
- Locatie: St.Maarten
- Contacteer:
http://www.jmpb.nl/store/index.php?act= ... ductId=145
en hier een heveltje, als je die nog nodig hebt.
http://www.jmpb.nl/store/index.php?act= ... ductId=140
of een compleet setje
http://www.jmpb.nl/store/index.php?act= ... ductId=147
en hier een heveltje, als je die nog nodig hebt.
http://www.jmpb.nl/store/index.php?act= ... ductId=140
of een compleet setje
http://www.jmpb.nl/store/index.php?act= ... ductId=147
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2110
- Lid geworden op: 26 mei 2007, 11:51
- Locatie: St.Maarten
- Contacteer:
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
- Locatie: Hoepertingen België
Het feit dat het plastieken gedeelte van de worm telkens doorknapt is omdat je het wormpje tijdens het klinken waarschijnlijk teveel klappen verkoopt en dan zal hij breken na enkele kilometers rijden.
Als je het armptje juist klinkt zonder de rest te beschadigen dan zal deze zeker niet zo snel kapot gaan.
Zo een metalen wormpje is helemaal niet aan te raden omdat deze de schroefdraad in je koppelingskap helemaal zal uitvreten....
Micky
Als je het armptje juist klinkt zonder de rest te beschadigen dan zal deze zeker niet zo snel kapot gaan.
Zo een metalen wormpje is helemaal niet aan te raden omdat deze de schroefdraad in je koppelingskap helemaal zal uitvreten....
Micky
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1786
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
waarschijnlijk gaat dat worm kapot door die zwaardere veren van de drukgroep, hierdoor kost het meer kracht het stalen pinnetje naar binnen te drukken, wat het worm niet aan kan.
het worm is het zwakste onderdeel van een fs1 koppeling en dit bepaald hoe ver je kan gaan mbt verzwaren van de koppeling.
oplossing kan zijn een koppeling met drie gevoerde platen, waar Gino mee bezig is/was.
monteer in ieder geval een origineel worm in een goede kap, en probeer het heveltje te puntlassen ipv klinken.
het worm is het zwakste onderdeel van een fs1 koppeling en dit bepaald hoe ver je kan gaan mbt verzwaren van de koppeling.
oplossing kan zijn een koppeling met drie gevoerde platen, waar Gino mee bezig is/was.
monteer in ieder geval een origineel worm in een goede kap, en probeer het heveltje te puntlassen ipv klinken.
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23421
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5445
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere
-
- 50km gereden
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 26 jun 2008, 15:51
ik heb ook een keer een nieuwe immi worm gebroken
ik had toen hele sterke veren voor een derbi blok gebruikt, deze worden verkocht door malossi en metrakit
nadat ik een orri worm heb gemonteerd heb ik hier geen last meer van, alleen de draad slijt wel erg hard
de beste oplossing als je een degelijke koppeling wilt hebben die niet slipt en makkelijk te bedienen is, is een drieplaatskoppeling van Gino bijvoorbeeld met veren van een rd80, en natuurlijk een orri worm, drukstift ed. vergeet ook de vulringen en de kogeltjes niet te monteren! en de afstelling van je hevel is erg belangrijk
ik had toen hele sterke veren voor een derbi blok gebruikt, deze worden verkocht door malossi en metrakit
nadat ik een orri worm heb gemonteerd heb ik hier geen last meer van, alleen de draad slijt wel erg hard
de beste oplossing als je een degelijke koppeling wilt hebben die niet slipt en makkelijk te bedienen is, is een drieplaatskoppeling van Gino bijvoorbeeld met veren van een rd80, en natuurlijk een orri worm, drukstift ed. vergeet ook de vulringen en de kogeltjes niet te monteren! en de afstelling van je hevel is erg belangrijk