The big small question topic, part 5
-
- 250km gereden
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
- Locatie: Ham
ginofs1 schreef:Frederik schreef:der moeten ook nog een paar kogeltjes tussen, in het blok 1, en bij mij in het wormpje ook 1, maar ook niet meer !
ik dacht dat de lengte 127mm was
weet iemand hoeveel ampère de lichtspoel kan leveren? En hoeveel volt hebde nodig voor een 6 volt accu op te laden, 6,9 of 7,2 ?
om fatsoenlijk te kunnen laden heb je 7,2 volt nodig.
licht spoel is zwaar genoeg om te laden en je verlichting te laten branden.
je weet toevallig niet hoeveel ampère die kan leveren? de lampjes samen is volgens mij niet meer dan 4 ampère ongeveer?
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Frederik schreef:ginofs1 schreef:Frederik schreef:der moeten ook nog een paar kogeltjes tussen, in het blok 1, en bij mij in het wormpje ook 1, maar ook niet meer !
ik dacht dat de lengte 127mm was
weet iemand hoeveel ampère de lichtspoel kan leveren? En hoeveel volt hebde nodig voor een 6 volt accu op te laden, 6,9 of 7,2 ?
om fatsoenlijk te kunnen laden heb je 7,2 volt nodig.
licht spoel is zwaar genoeg om te laden en je verlichting te laten branden.
je weet toevallig niet hoeveel ampère die kan leveren? de lampjes samen is volgens mij niet meer dan 4 ampère ongeveer?
nee dat zal ik moeten meten.
maar zo als ik zeg hij levert genoeg spanning, of wil je er mee gaan lassen, dan zal je er wat condensatoren tussen moeten bouwen. maar dat is wel mogelijk.
is lastig om dat zo uit te leggen maar bv 8w : 12v =0.67a of 8w : 6v =1.33a
er zit een draadje bij die al 18 volt geeft bij 3000 rpm.
maar let op sam die gaat je dit wel op een simpele manier uit leggen
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 100km gereden
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 06 jun 2009, 17:27
- Locatie: maastricht
koppeling
Ik heb wat problemen om mijn koppeling goed af te stellen hij schiet omhoog als ik hem doortrek en maakt dan flink wat toeren hij rijdt wel goed maar het hoort zich niet goed aan
wie weet wat het kan zijn ik las net tevens tot ook in het blok een kogeltje zit hoe kan je het controleren mijn blok is gereviseert dus ik weet niet of het wel erin zit van tot ik hem terug heb vindt ik de koppeling niet fijn werken
tevens tips gevraagd hoe je de koppeling goed kunt afstellen met name de stelschroef bij het wormpje
bvd met vriendelijke groet M gerards
wie weet wat het kan zijn ik las net tevens tot ook in het blok een kogeltje zit hoe kan je het controleren mijn blok is gereviseert dus ik weet niet of het wel erin zit van tot ik hem terug heb vindt ik de koppeling niet fijn werken
tevens tips gevraagd hoe je de koppeling goed kunt afstellen met name de stelschroef bij het wormpje
bvd met vriendelijke groet M gerards
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Klinkt als een slippende koppeling. Mogelijk is de worm te strak gesteld, is er een kogeltje tussen de stiften gebarsten of zijn de platen gewoon op en de veertjes lam. Of je brommer is zo snel dat je koppeling aan een upgrade toe is zoals sterkere veren of een 3 plaatskoppeling.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 100km gereden
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 06 jun 2009, 17:27
- Locatie: maastricht
Bedankt voor de snelle reactie
Na de revisie heb ik er toch wel vaak op gereden maar ik kan me niet voorstellen tot de platen zo snel slijten maar ja ik heb hem bij almere laten reviceeren dus je weet maar nooit
hoe kun je controleren of er een kogeltje in het blok zit
en ik had graag wat afstel tips
ik heb een 60 cc erop gietijzer en voorheen een snelle alucilinder aj hij loopt nu 80 85
Na de revisie heb ik er toch wel vaak op gereden maar ik kan me niet voorstellen tot de platen zo snel slijten maar ja ik heb hem bij almere laten reviceeren dus je weet maar nooit
hoe kun je controleren of er een kogeltje in het blok zit
en ik had graag wat afstel tips
ik heb een 60 cc erop gietijzer en voorheen een snelle alucilinder aj hij loopt nu 80 85
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
oklim schreef:Bedankt voor de snelle reactie
Na de revisie heb ik er toch wel vaak op gereden maar ik kan me niet voorstellen tot de platen zo snel slijten maar ja ik heb hem bij almere laten reviceeren dus je weet maar nooit
hoe kun je controleren of er een kogeltje in het blok zit
en ik had graag wat afstel tips
ik heb een 60 cc erop gietijzer en voorheen een snelle alucilinder aj hij loopt nu 80 85
80 85 dan kom je al gauw in de buurt van een 3p koppeling.
het is dan er op of er onder, net wel net niet.
zo als NIX zegt de RD 80 veertjes kunnen je misschien nog redden
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
vereerd.
RD 80 veertjes kosten niet veel, en die gaan je redden denk ik.
en aan mij denken moet je niet doen.wel lief.
de kracht van alle forum bij elkaar is sterker dan sam, nix , gino of wie dan ook.
van het forum leer ik ook elke dag

RD 80 veertjes kosten niet veel, en die gaan je redden denk ik.
en aan mij denken moet je niet doen.wel lief.
de kracht van alle forum bij elkaar is sterker dan sam, nix , gino of wie dan ook.
van het forum leer ik ook elke dag

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
oklim schreef:Na de revisie heb ik er toch wel vaak op gereden maar ik kan me niet voorstellen tot de platen zo snel slijten maar ja ik heb hem bij almere laten reviceeren dus je weet maar nooit
hoe kun je controleren of er een kogeltje in het blok zit
en ik had graag wat afstel tips
ik heb een 60 cc erop gietijzer en voorheen een snelle alucilinder aj hij loopt nu 80 85
Dat is een mooie snelheid voor dat setje. Doe je niet heel veel meer aan als gewone sterveling, misschien een afgedraaid Ginokopje voor een nog iets mooiere loop. Een afgemeten expansie kan er soms nog wat extra snelheid uit peuteren, maar dat gaat wel ten koste van de rijdbaarheid bij lage toeren. Ik zou hem zo laten.
Mogelijk zijn de platen wel vervangen, maar je weet nooit met wat voor kwaliteit. Dat ligt niet specifiek aan Almere, zij zullen het ook wel uitbesteden. Veertjes gelkdt hetzelfde voor. Vaak zijn de oude gewoon zelfs beter dan nieuwe. Ook zijn mogelijk de grondplaat en drukplaat al oud. Dan doen nieuwe platen het heel even goed en gaan ze met een setup zoals de jouwe al snel slippen. Een FS1 heeft een klein beetje een onderbemeten koppeling, daar geef ik graag Almere de schuld van, maar die hebben de FS1 niet ontworpen en gebouwd. Paarse veertjes kunnen je probleem tijdelijk verhelpen, maar op een Athena zou ik liever een 3P zetten.
Kogeltje check je door linker en rechterkap te verwijderen, de drukplaat te verwijderen en met het stiftje met platte uiteinde, de dunne lange stift van links naar rechts door de as te duwen. Check wat er uit de as komt. Als er geen kogeltje in zit: even naar de fietsenmaker. Als er een kogeltje uit komt: alles Ok. Als het kogeltje verpulverd is: eerst even doorspuiten met remreiniger en dan naar de fietsenmaker.
Vergeet niet eerst je olie even af te tappen.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 500km gereden
- Berichten: 857
- Lid geworden op: 01 dec 2006, 15:26
- Locatie: Groesbeek, waar anders?
ginofs1 schreef:oklim schreef:Bedankt voor de snelle reactie
Na de revisie heb ik er toch wel vaak op gereden maar ik kan me niet voorstellen tot de platen zo snel slijten maar ja ik heb hem bij almere laten reviceeren dus je weet maar nooit
hoe kun je controleren of er een kogeltje in het blok zit
en ik had graag wat afstel tips
ik heb een 60 cc erop gietijzer en voorheen een snelle alucilinder aj hij loopt nu 80 85
80 85 dan kom je al gauw in de buurt van een 3p koppeling.
het is dan er op of er onder, net wel net niet.
zo als NIX zegt de RD 80 veertjes kunnen je misschien nog redden
Mijn Fs1 loopt met de Parma ongeveer even hard. De ´80´ veertjes zijn meestal voldoende, af en toe gaat hij er nog wel eens erdoorheen. Het is gewoon een beetje beheerst rijden en dat vindt je brom eigenlijk alleen maar fijn op langere termijn.