NIX schreef:Prijs is normaal voor een niet gekentekende niet originele brommer. Spatboarden en zadel en kleur zijn alvast niet ori. Daar gaat hier de waarde door omlaag.
oh....... veel ori CB's vind je niet... vind ik jammer, want ik vind het nog ne schone brommer
de ss vind ik ook een mooie brommer, maar is wat duurder....
@ jet, marktplaats en speurders zijn nederlandse site en voor een belg is dat niet zo evident en de brommers van voor 74 mogen zelfs in belgie sneller dan 45 lopen op de rollerbanken, ze mogen je er niet op beboeten doordat hij van voor 74 is, ze kunnen je enkel beboeten als ze je betrappen op te snel rijden...
papiere smapiere in Belgie,
bewijs dat hij niet gestolen is en verzekering en ze zullen niet klagen.
en die harder dan 45 is van voor 1972, maar uiteindelijk weet geen enkele flik de juiste regeling,
gewoon zorgen dat je niet op de rollen moet
Yamaha rd50m schreef:papiere smapiere in Belgie, bewijs dat hij niet gestolen is en verzekering en ze zullen niet klagen. en die harder dan 45 is van voor 1972, maar uiteindelijk weet geen enkele flik de juiste regeling, gewoon zorgen dat je niet op de rollen moet
voor 74 toch? mijn brommerboer wist me dat te vertellen?
Yamaha rd50m schreef:papiere smapiere in Belgie, bewijs dat hij niet gestolen is en verzekering en ze zullen niet klagen. en die harder dan 45 is van voor 1972, maar uiteindelijk weet geen enkele flik de juiste regeling, gewoon zorgen dat je niet op de rollen moet
voor 74 toch? mijn brommerboer wist me dat te vertellen?
voor 74 bestaat er geen gva, voor 72 geen snelheidsbeperking.
uiteindelijk op een brommer zonder typeplaatje kan je altijd zeggen dat hij van voor 72 is, maakt niet uit van welk jaar hij is,
maar officieel is het zo
Yamaha rd50m schreef:papiere smapiere in Belgie, bewijs dat hij niet gestolen is en verzekering en ze zullen niet klagen. en die harder dan 45 is van voor 1972, maar uiteindelijk weet geen enkele flik de juiste regeling, gewoon zorgen dat je niet op de rollen moet
voor 74 toch? mijn brommerboer wist me dat te vertellen?
voor 74 bestaat er geen gva, voor 72 geen snelheidsbeperking. uiteindelijk op een brommer zonder typeplaatje kan je altijd zeggen dat hij van voor 72 is, maakt niet uit van welk jaar hij is, maar officieel is het zo
ow okeeee ik weet wel dat de brommer volledig ori moet zijn anders geld die regen van snelheidsbeperking niet....
Yamaha rd50m schreef:papiere smapiere in Belgie, bewijs dat hij niet gestolen is en verzekering en ze zullen niet klagen. en die harder dan 45 is van voor 1972, maar uiteindelijk weet geen enkele flik de juiste regeling, gewoon zorgen dat je niet op de rollen moet
voor 74 toch? mijn brommerboer wist me dat te vertellen?
voor 74 bestaat er geen gva, voor 72 geen snelheidsbeperking. uiteindelijk op een brommer zonder typeplaatje kan je altijd zeggen dat hij van voor 72 is, maakt niet uit van welk jaar hij is, maar officieel is het zo
ow okeeee ik weet wel dat de brommer volledig ori moet zijn anders geld die regen van snelheidsbeperking niet....
dan mag jij mij eens 5 politieagenten laten zien die een orginele fs1, rd, ducati, malanca, ... herkennen
En anders moet je gewoon zeggen dat het gehomologeerd is.. Is hier ook.. Betekent dat je onderdelen mag vervangen voor nieuwe gelijkwaardige onderdelen, omdat de oude originele niet meer te krijgen zijn.
Jeti schreef:En anders moet je gewoon zeggen dat het gehomologeerd is.. Is hier ook.. Betekent dat je onderdelen mag vervangen voor nieuwe gelijkwaardige onderdelen, omdat de oude originele niet meer te krijgen zijn.
ow, dit wist ik niet?
@ RD50M: een vriend van mij is betrapt op te snel rijden en de politieagent was hem aan het vertellen dat de uitlaat die erop zit niet ori was en niet legaal enz... terwijl het de standaard uitlaat was?
Jeti schreef:En anders moet je gewoon zeggen dat het gehomologeerd is.. Is hier ook.. Betekent dat je onderdelen mag vervangen voor nieuwe gelijkwaardige onderdelen, omdat de oude originele niet meer te krijgen zijn.
ow, dit wist ik niet?
@ RD50M: een vriend van mij is betrapt op te snel rijden en de politieagent was hem aan het vertellen dat de uitlaat die erop zit niet ori was en niet legaal enz... terwijl het de standaard uitlaat was?
idd, ze kennet het verschil tussen orgineel en niet orgineel dus duidelijk niet
Jeti schreef:En anders moet je gewoon zeggen dat het gehomologeerd is.. Is hier ook.. Betekent dat je onderdelen mag vervangen voor nieuwe gelijkwaardige onderdelen, omdat de oude originele niet meer te krijgen zijn.
ow, dit wist ik niet?
@ RD50M: een vriend van mij is betrapt op te snel rijden en de politieagent was hem aan het vertellen dat de uitlaat die erop zit niet ori was en niet legaal enz... terwijl het de standaard uitlaat was?
idd, ze kennet het verschil tussen orgineel en niet orgineel dus duidelijk niet
ja idd, maar er zitten er wel tussen die er veel vanaf weten hoor ;P
Je moet gewoon overtuigd zijn dat jij het beter weet, en niet gaan twijfelen door de agent. Of je zegt gewoon dat het een speciale uitvoering is en verzint een type
NIX schreef:Sinds een jaar heb je volgens mij geen papieren meer nodig als de brommer van voor '98 is. In NL dan.
Klopt, in NL kun je alle oldtimer zooi op brommer kenteken krijgen als hij maar deugdelijk is en niet te hard gaat.
(en als zelfbouw kun je alles aanbieden, maar dan ben je een paar honderd euro verder)
Yamaha rd50m schreef:papiere smapiere in Belgie, bewijs dat hij niet gestolen is en verzekering en ze zullen niet klagen. en die harder dan 45 is van voor 1972, maar uiteindelijk weet geen enkele flik de juiste regeling, gewoon zorgen dat je niet op de rollen moet
voor 74 toch? mijn brommerboer wist me dat te vertellen?
voor 74 bestaat er geen gva, voor 72 geen snelheidsbeperking. uiteindelijk op een brommer zonder typeplaatje kan je altijd zeggen dat hij van voor 72 is, maakt niet uit van welk jaar hij is, maar officieel is het zo
klopt niet, wij hebben ooit een 69 en zestiger ingevoerd, ook nieuwe papieren aangevraagt en hij heeft een gva attest gekregen , niet voor een brommer maar wel voor een motorfiets.
Yamaha rd50m schreef:papiere smapiere in Belgie, bewijs dat hij niet gestolen is en verzekering en ze zullen niet klagen. en die harder dan 45 is van voor 1972, maar uiteindelijk weet geen enkele flik de juiste regeling, gewoon zorgen dat je niet op de rollen moet
voor 74 toch? mijn brommerboer wist me dat te vertellen?
voor 74 bestaat er geen gva, voor 72 geen snelheidsbeperking. uiteindelijk op een brommer zonder typeplaatje kan je altijd zeggen dat hij van voor 72 is, maakt niet uit van welk jaar hij is, maar officieel is het zo
klopt niet, wij hebben ooit een 69 en zestiger ingevoerd, ook nieuwe papieren aangevraagt en hij heeft een gva attest gekregen , niet voor een brommer maar wel voor een motorfiets.