Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Wimmel O
1000km gereden
Berichten: 1072 Lid geworden op: 14 mar 2009, 17:15
Locatie: Kerkdriel
Bericht
door Wimmel O » 07 sep 2010, 17:14
kan ik mijn oliecarter monteren zonder dat ie na 500km weer gaat lekken met alleen vloeibare pakking en een schoon oppervlak? Papier heb ik niet meer liggen namenlijk
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 07 sep 2010, 21:52
Wimmel O schreef: kan ik mijn oliecarter monteren zonder dat ie na 500km weer gaat lekken met alleen vloeibare pakking en een schoon oppervlak? Papier heb ik niet meer liggen namenlijk
Ja hoor dat kan, hiervoor wel ontvetten en het hele oppervlak schoon maken zoals je al zegt, ik heb het zelf altijd gedaan en heeft 1 op de 6 keer dat hij eens lekt ergens.
Jeti
17500km gereden
Berichten: 19340 Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Bericht
door Jeti » 09 sep 2010, 11:35
Waar staat bij een zijcontactslot het nummer?
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485 Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum
Bericht
door ginofs1 » 09 sep 2010, 13:23
Jeti schreef: Waar staat bij een zijcontactslot het nummer?
op de sleutel
Jeti
17500km gereden
Berichten: 19340 Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Bericht
door Jeti » 09 sep 2010, 13:41
ginofs1 schreef: Jeti schreef: Waar staat bij een zijcontactslot het nummer?
op de sleutel
Die heb ik dus niet
Gaan we ze op meeting 2011 allemaal testen en kijken welke het beste past?
Wimmel O
1000km gereden
Berichten: 1072 Lid geworden op: 14 mar 2009, 17:15
Locatie: Kerkdriel
Bericht
door Wimmel O » 09 sep 2010, 20:31
zijn er speciale dingen waar ik op moet letten of doorsmeren bij het monteren van een cilinder en zuiger, moet ik mijn naaldlager nog smeren oid?
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485 Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum
Bericht
door ginofs1 » 09 sep 2010, 21:00
overal een beetje 2t olie op smeren
rise and shine
7500km gereden
Berichten: 9573 Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:
Bericht
door rise and shine » 09 sep 2010, 21:16
Jeti schreef: ginofs1 schreef: Jeti schreef: Waar staat bij een zijcontactslot het nummer?
op de sleutel
Die heb ik dus niet
Gaan we ze op meeting 2011 allemaal testen en kijken welke het beste past?
was het maar vast zo ver, dan was de winter tenminste weer voorbij
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 10 sep 2010, 17:04
Wimmel O schreef: zijn er speciale dingen waar ik op moet letten of doorsmeren bij het monteren van een cilinder en zuiger, moet ik mijn naaldlager nog smeren oid?
-de spelling van de zuigerveren controleren.
-voetpakking nakijken of die mooi past en niet over de poorten zit.
-braampjes verwijderen
Yamaha Sheriff 1981
Yamaha rd50m
7500km gereden
Berichten: 9209 Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
Bericht
door Yamaha rd50m » 13 sep 2010, 12:48
iemand toevallig een idee welke kleur kabels je moet verbinden bij een honda cb50j om hem te starten zonder sleutels?
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Monkeymadness
Bericht
door Monkeymadness » 13 sep 2010, 13:15
Nix schreef: de zwarte kabel aan de bobine
Zwepper
2500km gereden
Berichten: 3022 Lid geworden op: 09 jan 2007, 16:30
Locatie: Zuidland
Bericht
door Zwepper » 13 sep 2010, 20:00
zit de lichtspoel nou ook alweer boven of onder ?
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 13 sep 2010, 21:22
Zwepper schreef: zit de lichtspoel nou ook alweer boven of onder ?
Rechts van een contact punt ontsteking, je kunt hem herkennen aan de dikkere draad en heeft minder windingen dan een ontstekings spoel (als je het over een fs1 hebt)
Zwepper
2500km gereden
Berichten: 3022 Lid geworden op: 09 jan 2007, 16:30
Locatie: Zuidland
Bericht
door Zwepper » 13 sep 2010, 22:11
dankje
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 14 sep 2010, 12:54
Wat mag de weerstand zijn van een ontstekingsspoel??
Ik heb namelijk een weerstand van 395 ohm in de de spoel zitten van de cdi ontsteking!
Ik heb nog een nieuwe liggen als hij vervangen moet worden.
(zou dit de oorzaak kunnen zijn van het stotteren en inhouden??)