2RU: Blauw of Rood

Algemene vragen en antwoorden over de FS1

2RU Blauw of Rood

Blauw
16
47%
Rood
18
53%

Totaal aantal stemmen: 34

the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door the_destroyers »

marco schreef:
the_destroyers schreef:
Zwepper schreef:in het heel donker groen, die kleur is wel echt heel netjes

Mn 2ru is wit, en iemand heeft me gezegd, dat een beperkte oplage van 2ru in het wit is uitberacht! klopt dit??
:)

Is dan een tank van een 3e9 die zijn wel in het wit geleverd.

Zie mijn post met de verschillende kleuren tanken.

Het was jij die op facebook had gezegd dat fs1 ook in het wit waren geleverd! ;)
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Volgends mij wel.
Yamaha Sheriff 1981
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Waarom zijn ferraris vaak rood als die kleur voor meisjes is?
Net als een chevrolet corvette ook vaak rood is.
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden

marco schreef:Volgends mij wel.

kan goed zijn, ik vind wit wel mooi bij al dat zwart, maar de blauw en rood is ook niet mis!
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Van die rood en blauwe zijn er al zoveel met een witte ben je uniek.
Yamaha Sheriff 1981
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden

marco schreef:Van die rood en blauwe zijn er al zoveel met een witte ben je uniek.

Helemaal juist!
:hands:
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door fs1man »

Dat er uberhaubt een discussie is over wat er mooier is aan een 2ru.
Laten we de 2ru eens onder de loep nemen.
Wat is een 2ru?
Een 2ru is een kopie van de laatste echte fs1 de 3e9, maar dan in een goedkopere versie er was geen dx ze hadden geen claxon knopje, en er kwam een oversized luchtfilter op.
Pas later kwam ik er achter dat de 2ru ook weer een roterende inlaat had.
Toen ik in 1986 eigenlijk bij toeval twee nieuwe 2ru,s bij een bromfietszaak buiten zag staan dacht ik in eerste instantie dat het om overjarige 3e9 modellen ging.
Maar toen ik dichterbij kwam zag ik toch dat er wat meer anders was dan bij de 3e9, als eerste viel het oerlelijke dx stuur op zonder spijl en de vreemde handvaten, tegelijk zag ik dat de claxon knop verdwenen was, maar er zat nu wel een remlichtschakelaar op de voorrem die eerder als optie op de 75er 378 dx en op de 76er 1j5 dx zat het overzised luchtfilter vond ik niet storend in ieder geval mooier als het 3e 9 filter.
De buddy vond ik beter dan dat van de 79er 3e9 maar minder dan van de 80 en 81 er 3e9.
Ik was voor 60 % om om er een aan te schaffen ze kossten immers maar 1199 gulden dan had je een nieuwe fs1.
Maar 2 dingen hielden me tegen 1 was ik werkten buiten de stad moest dus met de auto naar het werk, dus de brommer zou in de schuur weg kwijnen.
2.Was de verkoper die wilden liever een scooter verkopen en vertelden dat het eigenlijk een replica van de fs1 was hij kwam niet eens uit japan, maar uit frankrijk en dat was net als de franse auto,s destijds vragen om problemen.
Er is toen geen 2ru gekocht maar het fs1 vlammetje was wel weer aangewakkerd maar brande op de waakvlam stand.
Er zou weer 14 jaar overheen gaan voor ik weer een fs1 kocht.
Maar weer on topic welke kleur is mooier?
Mijn mening geen van beiden ik zou de tank metalic groen of metallic blauw spuiten beiden 3e9 kleuren en de rest origineel laten, dus de zwarte koplamp en oren en de buddy met de brede rand, wel een spijlstuur er op en andere stuur bedieningen met claxon en de handvaten van de dx.
En eventueel een 3e9 dx voorvork dan heb je er een leuk fs1,tje staan :wink:

TIP: Wat de groene kleur betreft Bmw heeft een donkergroen dat er heel erg dichtbij komt
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
jerrow
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door jerrow »

Als je 'm groen gaat spuiten, waar ga je dan die zijkapstickers vinden in't groen..?
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door fs1man »

Met een beetje huisvlijt en geduld spuit je een deel van de kappen groen en plak je de stripping van bijvoorbeeld een rode stickerset :wink:
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Op zich is een 2RU een prima brommertje. Of je het stuur en luchtfilter mooi vindt is een kwestie van smaak, het is allemaal zo vervangen. Er zijn ook mensen die de vliegdekbuddy van de 3E9 mooi vinden. Of een sheriff. Ik heb maar 1 nadeel gevonden bij de 2RU en dat is het materiaal waarvan het blok gemaakt is, dat lijkt zachter of brozer. Ik ben nog nooit zoveel haarscheuren bij de aftapplug tegengekomen als bij de 2RU. Om die reden zit er bij TomD ook een membraamcarter op (en een M10 bus voor een cilindertapeind in het 2RU deel). Mijn beuner heeft ook een 2RU schijfcarter dat ik eerdaags door een oud FS1 carter ga vervangen vanwege de eeuwige druppel, veroorzaakt door ook hier een haarscheur.
Kijk eerst even in de FAQ.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

NIX schreef:Of een sheriff.

:lol:

mijn blokje is droog, alleen een heel klein beetje zweten aan de onderkant, maar stelt niks voor. :wink:
ik vind het wel onzin dat sommige een 2ru geen fs1 of oldtimer vinden :wink:
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Hij is het al. Kan probleemloos als oldtimer verzekerd worden bij maatschappijen die oldtimerverzekeringen aanbieden voor voertuigen vanaf 20 jaar. Gewoon lekker rondknorren met je 2RU-tje.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden

NIX schreef:Hij is het al. Kan probleemloos als oldtimer verzekerd worden bij maatschappijen die oldtimerverzekeringen aanbieden voor voertuigen vanaf 20 jaar. Gewoon lekker rondknorren met je 2RU-tje.

precies :baas:
en rondknorren doet ie, zeker als ik die goede schijf heb gemonteerd :lol:
zijn gewoon probleemloze dingetjes
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Ach, tuurlijk is een 2RU op een top FS1. Een beumer is wat dat betreft nog minder FS1 als een 2RU :P (om over een sheriff nog maar te zwijgen :P)
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Twowheeler schreef:Waarom zijn ferraris vaak rood als die kleur voor meisjes is?
Net als een chevrolet corvette ook vaak rood is.

Omdat ze er zijn om meiden te versieren. Meer niet.
Plaats reactie