Dat er uberhaubt een discussie is over wat er mooier is aan een 2ru.
Laten we de 2ru eens onder de loep nemen.
Wat is een 2ru?
Een 2ru is een kopie van de laatste echte fs1 de 3e9, maar dan in een goedkopere versie er was geen dx ze hadden geen claxon knopje, en er kwam een oversized luchtfilter op.
Pas later kwam ik er achter dat de 2ru ook weer een roterende inlaat had.
Toen ik in 1986 eigenlijk bij toeval twee nieuwe 2ru,s bij een bromfietszaak buiten zag staan dacht ik in eerste instantie dat het om overjarige 3e9 modellen ging.
Maar toen ik dichterbij kwam zag ik toch dat er wat meer anders was dan bij de 3e9, als eerste viel het oerlelijke dx stuur op zonder spijl en de vreemde handvaten, tegelijk zag ik dat de claxon knop verdwenen was, maar er zat nu wel een remlichtschakelaar op de voorrem die eerder als optie op de 75er 378 dx en op de 76er 1j5 dx zat het overzised luchtfilter vond ik niet storend in ieder geval mooier als het 3e 9 filter.
De buddy vond ik beter dan dat van de 79er 3e9 maar minder dan van de 80 en 81 er 3e9.
Ik was voor 60 % om om er een aan te schaffen ze kossten immers maar 1199 gulden dan had je een nieuwe fs1.
Maar 2 dingen hielden me tegen 1 was ik werkten buiten de stad moest dus met de auto naar het werk, dus de brommer zou in de schuur weg kwijnen.
2.Was de verkoper die wilden liever een scooter verkopen en vertelden dat het eigenlijk een replica van de fs1 was hij kwam niet eens uit japan, maar uit frankrijk en dat was net als de franse auto,s destijds vragen om problemen.
Er is toen geen 2ru gekocht maar het fs1 vlammetje was wel weer aangewakkerd maar brande op de waakvlam stand.
Er zou weer 14 jaar overheen gaan voor ik weer een fs1 kocht.
Maar weer on topic welke kleur is mooier?
Mijn mening geen van beiden ik zou de tank metalic groen of metallic blauw spuiten beiden 3e9 kleuren en de rest origineel laten, dus de zwarte koplamp en oren en de buddy met de brede rand, wel een spijlstuur er op en andere stuur bedieningen met claxon en de handvaten van de dx.
En eventueel een 3e9 dx voorvork dan heb je er een leuk fs1,tje staan
TIP: Wat de groene kleur betreft Bmw heeft een donkergroen dat er heel erg dichtbij komt
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.