YamaSam schreef:het zijn de gewilde 'domed' pistons, die zijn bovenaan bol, en hebben extra ringen (hi tech toen hoor!)
Zijn die bollingen voor extra compressie? Lachen met die dubbele schraapveren.
Heeft het nog zin om bij zo'n blok de poorten allemaal even groot te maken en de zuigers en drijfstangen te checken op deckheight en gewicht? Vaak hebben die amerikanen enorme verschillen en die wegwerken levert vaak een blok op dat nog een slag rustiger en mooier rond loopt.
In een woord: prachtig!
dit is echt techniek van de bovenste plank, echt een tastbare technische tijd reis.
die foto's zijn echt smullen hoor Sam!
en idd die dubbele schraapveren, dat is toch wel erg mooi, en dan ook dat gat om weer te smeren.
zo simpel en toch zo doeltreffend.
Misschien weinig performance, maar wel erg duurzaam blijkt maar weer
YamaSam schreef:het zijn de gewilde 'domed' pistons, die zijn bovenaan bol, en hebben extra ringen (hi tech toen hoor!)
Zijn die bollingen voor extra compressie? Lachen met die dubbele schraapveren.
Heeft het nog zin om bij zo'n blok de poorten allemaal even groot te maken en de zuigers en drijfstangen te checken op deckheight en gewicht? Vaak hebben die amerikanen enorme verschillen en die wegwerken levert vaak een blok op dat nog een slag rustiger en mooier rond loopt.
dat wegen van die pistins is idd wel een goeie tip, het davert al ruimschoots voldoende vanzichzelf
Nee, hoor, je hebt ook kleine zijklepmotortjes. Het is vooral ook de ongunstige vorm van de verbrandingskamer en de ruimte die er moet zijn voor geopende kleppen. Ik weet niet exact hoe hoog of laag die compressieverhouding is, maar laag is ie wel. Start wel gemakkelijk en loopt rustig stationair.