The Big small question topic, partnumber 6

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18362
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Camiel schreef:Loopt een 60cc imitatie f5b lekkerder met membraan of met schijf (Langzaam/Aanpassen volgens FAQ voor 50cc f5b/snelle schijf) ??

Kwa motorkarakteristiek is een membraan echt het lekkerst 8)
Arnoute

Bericht door Arnoute »

marco schreef:Jep.


Arnoute schreef:EDIT2: http://www.jmpb.nl/store/index.php?act= ... ductId=102
hier staat er dat er een keerring niet inzit die sommige blokken wel hebben, heb ik zo'n keerring nodig of is dat niet voor mijn blok?


Die keerring is alleen voor membraam blokken.

bedankt! ;)
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Tombo schreef:
Camiel schreef:Loopt een 60cc imitatie f5b lekkerder met membraan of met schijf (Langzaam/Aanpassen volgens FAQ voor 50cc f5b/snelle schijf) ??

Kwa motorkarakteristiek is een membraan echt het lekkerst 8)


Vindt ik dus ook!

En is vaak ook nog zuiniger ook
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

Triforce schreef:
Tombo schreef:
Camiel schreef:Loopt een 60cc imitatie f5b lekkerder met membraan of met schijf (Langzaam/Aanpassen volgens FAQ voor 50cc f5b/snelle schijf) ??

Kwa motorkarakteristiek is een membraan echt het lekkerst 8)


Vindt ik dus ook!

En is vaak ook nog zuiniger ook



haha oke:) Dan ga ik gewoon 2f2 blok membraanblok laten :) Lijkt me wel leuk om verschil eens te voelen :)
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Membraan is voor pannekoeken die geen schijf kunnen aanpassen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Twowheeler schreef:Membraan is voor pannekoeken die geen schijf kunnen aanpassen :mrgreen:


Haha,

Schijf is wel leuk, maar daar heb je pas echt profijt van als je meer dan 9000 toeren blijft draaien.

Zelf heb ik ook liever membraam, maar schijf is ook wel leuk op zijn tijd.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Membraan is stukken makkelijker door zijn variabiliteit ;)
Maar met een schijf kan je het karrakter meer sturen en beïnvloeden zou je kunnen zeggen
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18362
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Klopt, maar 99% van de FS1's heeft daar geen baat bij, een standaard of snelle schijf voldoet vaak prima. Wil je er echt merkbaar profijt bij hebben t.o.v. een membraan, dan moet je al gauw aan een pure racer gaan denken.
Maarja, als je op dat niveau zit, kan je net zo goed een goed V-Force membraan o.i.d. passend maken, dat is dan uiteindelijk nog beter :lol:
Gebruikersavatar
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3144
Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Bericht door nieknatuurlijk »

ik vind schijf meer fs1 dan membraan :shift:
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Eigenlijk wel apart, want er zijn uiteindelijk meer modellen met membraan dan met schijf gemaakt :P
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Ik ben het met Niek eens, en nee dat is niet omdat mijne een schijf heeft.
De inlaat van een fs1 is gewoon erg bijzonder. Als het roterend is dan is dat nog bijzonderder
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10825
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Een membraam heeft altijd een beetje weerstand dat een schijf niet heeft. Wel moet je een schijf aanpassen op de uitlaattiming van de gebruikte cilinder. Gebruik je een te snelle schijf, dan wordt ie wat onzuiniger door het heen en weer blazen in de carb, gebruik je een te langzame schijf, dan knijp ie het vermogen. Bij hoge toeren zijn onze FS1 membramen ook nog een beetje aan de kleine kant. Het voordeel van het membraam is dus dat je geen rekening hoeft te houden met de timing, het nadeel is het beetje extra weerstand, ook al zullen de meesten niet in staat zijn hun schijf zodanig te timen dat ze voordeel hebben met hun schijf. Mijn beschrijving voor het aanpassen van een langzame schijf voor een F5B is wel een poging in die richting.

Maar deze discussie is bijna net zo zinvol als die over het monteren van trappers of een steppenbalkje.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18362
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Idd, als je over weerstand gaat spreken, kan je ook zeggen dat een schijf vermogen kost. Je moet immers iets aandrijven ;) :P
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10825
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Dat is massa. Membraam moet open geduwd worden en is dus op de gasstroom zelf van invloed. Het blijft zelfs niet als gevolg van massa openstaan.
Kijk eerst even in de FAQ.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

En de extra massa die met een schijf versnelt moet worden is verwaarloosbaar als je het tegen de totale draaiende massa zet.

BAM!
Gesloten