Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18362 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 28 feb 2011, 20:59
Camiel schreef: Loopt een 60cc imitatie f5b lekkerder met membraan of met schijf (Langzaam/Aanpassen volgens FAQ voor 50cc f5b/snelle schijf) ??
Kwa motorkarakteristiek is een membraan echt het lekkerst
Arnoute
Bericht
door Arnoute » 28 feb 2011, 21:03
marco schreef: Jep.
Die keerring is alleen voor membraam blokken.
bedankt!
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 28 feb 2011, 23:25
Tombo schreef: Camiel schreef: Loopt een 60cc imitatie f5b lekkerder met membraan of met schijf (Langzaam/Aanpassen volgens FAQ voor 50cc f5b/snelle schijf) ??
Kwa motorkarakteristiek is een membraan echt het lekkerst
Vindt ik dus ook!
En is vaak ook nog zuiniger ook
Camiel
5000km gereden
Berichten: 5485 Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44
Bericht
door Camiel » 28 feb 2011, 23:39
Triforce schreef: Tombo schreef: Camiel schreef: Loopt een 60cc imitatie f5b lekkerder met membraan of met schijf (Langzaam/Aanpassen volgens FAQ voor 50cc f5b/snelle schijf) ??
Kwa motorkarakteristiek is een membraan echt het lekkerst
Vindt ik dus ook!
En is vaak ook nog zuiniger ook
haha oke:) Dan ga ik gewoon 2f2 blok membraanblok laten
Lijkt me wel leuk om verschil eens te voelen
Twowheeler
7500km gereden
Berichten: 7718 Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Bericht
door Twowheeler » 28 feb 2011, 23:44
Membraan is voor pannekoeken die geen schijf kunnen aanpassen
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 28 feb 2011, 23:46
Twowheeler schreef: Membraan is voor pannekoeken die geen schijf kunnen aanpassen
Haha,
Schijf is wel leuk, maar daar heb je pas echt profijt van als je meer dan 9000 toeren blijft draaien.
Zelf heb ik ook liever membraam, maar schijf is ook wel leuk op zijn tijd.
Twowheeler
7500km gereden
Berichten: 7718 Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Bericht
door Twowheeler » 28 feb 2011, 23:49
Membraan is stukken makkelijker door zijn variabiliteit
Maar met een schijf kan je het karrakter meer sturen en beïnvloeden zou je kunnen zeggen
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18362 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 01 mar 2011, 08:56
Klopt, maar 99% van de FS1's heeft daar geen baat bij, een standaard of snelle schijf voldoet vaak prima. Wil je er echt merkbaar profijt bij hebben t.o.v. een membraan, dan moet je al gauw aan een pure racer gaan denken.
Maarja, als je op dat niveau zit, kan je net zo goed een goed V-Force membraan o.i.d. passend maken, dat is dan uiteindelijk nog beter
nieknatuurlijk
2500km gereden
Berichten: 3144 Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
Bericht
door nieknatuurlijk » 01 mar 2011, 10:12
ik vind schijf meer fs1 dan membraan
Niels
Site Admin
Berichten: 11146 Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag
Bericht
door Niels » 01 mar 2011, 10:22
Eigenlijk wel apart, want er zijn uiteindelijk meer modellen met membraan dan met schijf gemaakt
Twowheeler
7500km gereden
Berichten: 7718 Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Bericht
door Twowheeler » 01 mar 2011, 11:15
Ik ben het met Niek eens, en nee dat is niet omdat mijne een schijf heeft.
De inlaat van een fs1 is gewoon erg bijzonder. Als het roterend is dan is dat nog bijzonderder
NIX
10000km gereden
Berichten: 10825 Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek
Bericht
door NIX » 01 mar 2011, 11:36
Een membraam heeft altijd een beetje weerstand dat een schijf niet heeft. Wel moet je een schijf aanpassen op de uitlaattiming van de gebruikte cilinder. Gebruik je een te snelle schijf, dan wordt ie wat onzuiniger door het heen en weer blazen in de carb, gebruik je een te langzame schijf, dan knijp ie het vermogen. Bij hoge toeren zijn onze FS1 membramen ook nog een beetje aan de kleine kant. Het voordeel van het membraam is dus dat je geen rekening hoeft te houden met de timing, het nadeel is het beetje extra weerstand, ook al zullen de meesten niet in staat zijn hun schijf zodanig te timen dat ze voordeel hebben met hun schijf. Mijn beschrijving voor het aanpassen van een langzame schijf voor een F5B is wel een poging in die richting.
Maar deze discussie is bijna net zo zinvol als die over het monteren van trappers of een steppenbalkje.
Kijk eerst even in de FAQ.
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18362 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 01 mar 2011, 11:59
Idd, als je over weerstand gaat spreken, kan je ook zeggen dat een schijf vermogen kost. Je moet immers iets aandrijven
NIX
10000km gereden
Berichten: 10825 Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek
Bericht
door NIX » 01 mar 2011, 12:15
Dat is massa. Membraam moet open geduwd worden en is dus op de gasstroom zelf van invloed. Het blijft zelfs niet als gevolg van massa openstaan.
Kijk eerst even in de FAQ.
Twowheeler
7500km gereden
Berichten: 7718 Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Bericht
door Twowheeler » 01 mar 2011, 12:27
En de extra massa die met een schijf versnelt moet worden is verwaarloosbaar als je het tegen de totale draaiende massa zet.
BAM!