Het grote kleine vragen topic

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Als je veel kabels bij elkaar hebt dan kan het ampérage veel lager liggen voordat er iets doorfikt.
Het lijkt me trouwens in ieder geval stug dat er 10 Ampére door je kabelboom loopt :P

@ harmen: ik kan het zo niet zien. Je zou denk ik moeten mailen om te vragen of er een gaatje in zit voor de spie die de schijf vastheeft zegmaar...
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

10 ampere is ook alleen een piekspanning, maar als je een langzame zekering gebruikt duurd het ff 2 a 3 seconden voor hij doorfikt...
edje

Bericht door edje »

10A is origineel :wink:
Axel

Bericht door Axel »

Heey, als me brommer koud is en ik start hem dan slaat ie egt op hol en begint ie als een gek te draaien, na 5 seconden ofzo wordt ie weer rustig. Ik snap nog steeds niet hoe dit komt, de choke is niet ingedrukt
Gebruikersavatar
1j5
500km gereden
500km gereden
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 mar 2007, 07:37
Locatie: sebaldeburen

Bericht door 1j5 »

Mischien blijft het gas hangen
Of je gas kabel blijft steken
Vrg Bart
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1984
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

een yamaha is een japanner die moeten altijd even warm worden... dat gebeurt door iets meer toeren te maken....

maar als jouw brommer echt op hol slaat lijkt het er bij mij op dat hij iets te weinig brandstof krijft als je hem aan zet.... dan gaat je cilinder ook erg veel toeren maken.. :?
edje

Bericht door edje »

jonnotje schreef:een yamaha is een japanner die moeten altijd even warm worden... dat gebeurt door iets meer toeren te maken....




elke brandstofmotor(2en4takt) moeten warmdraaien. daar heb je een shoke voor :wink:
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

volgens het boekie hoef je alleen bij koud weer onder 5 graden de choke te gebruiken... hij heeft nl een startsproeier.
edje

Bericht door edje »

ja oke, maar feit blijft dat je een brommer moet warmrijden :wink:
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

Heb kleine vraagjes...
1. Waarom stotterd mijn brommer aan het begin, bij het opstarten?, hoe kan ik dit oplossen?

2. Kan ik mijn dip er tijdelijk uithalen met een 16 mm replica, totdat ik genoeg geld heb, om een echte mikuni te kopen?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18362
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Stotteren doet een fs1 praktisch altijd als hij koud is. Dat doet de mijne ook. Dat betekend zowiezo dat je al met een koude motor loopt te gassen ;) dat is echt funest voor een fs1.
Ik zou doorsparen voor een echte mikuni, replica is tijdelijk en kost net zoveel als een goede 2e hands mikuni.
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

Dus.. hoe kan ik mn brommer goed starten?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18362
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Contactsleutel omdraaien, benzinekraan open zetten, choke erop en aankicken?
RDFS1

Bericht door RDFS1 »

Tombo schreef:Contactsleutel omdraaien, benzinekraan open zetten, choke erop en aankicken?


Belangrijkste vergeet je Tom,eerst in z'n vrij zetten :lol:
reddevil
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3598
Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)

Bericht door reddevil »

ik hoef niet mijn choke open te zetten hoor:p
dan verzuipt ie :lol:
Gesloten