ZUIGERSPELING ????

Alles over de techniek en sleutelen
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

tim007 schreef:Overigens onderkant zuiger is netjes passend met 1 tiende speling.


Dat is al 2x teveel.
Yamaha Sheriff 1981
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

ja dat gaat niet goed :shock:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
tim007
50km gereden
50km gereden
Berichten: 76
Lid geworden op: 21 dec 2008, 23:03

Bericht door tim007 »

Even voor mijzelf, en voor een ieder die mij helpen kan.

Vandaag de zuiger perfect gemeten bij de matrijzen maker bij mij op het werk.

En de gemeten diameter van de zuiger [onderkant ] is 42,92 . [Bij een cilinderboring van 43mm.] [60cc ]

Boven [top] zuiger en op de plek waar de veren komen is 42,70.


Overigens is het een zuiger met normale veren en geen L veer of iets dergelijks.


Dank Groet :wink:
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Wat is de maat van de cilimder dan?
Yamaha Sheriff 1981
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

Een zuiger meet je onder aan haaks op de piston pen.
Dat + 0.04 moet de boring zijn.
Heel soms laat ik ze boren op 0.06 , maar dat is voor de bijzondere gevallen. :lol:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Meet ze 1000km later maar eens op. Dan is die 5/100 al opgelopen tot 1/10e. Ik zou gewoon die zuiger monteren en eens zien hoe het zich gedraagt.
Kijk eerst even in de FAQ.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

ja gewoon proberen.
hij kan hooguit wat gaan rammelen
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

ginofs1 schreef:Een zuiger meet je onder aan haaks op de piston pen.


En volgens het werkplaats handboek 1cm van de onderkant.


ginofs1 schreef:Heel soms laat ik ze boren op 0.06 , maar dat is voor de bijzondere gevallen. :lol:


Laars??
Yamaha Sheriff 1981
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1784
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

Dat zijn nicasil cilinders, geen gietijzeren. Overigens had ik altijd zuigers met weliswaar 1 veer, maar geen L-veer. En ik heb er ook wel eens een nicasil wandje uit gereden. Vooral bovenaan bij de stootrand wilden ze wel eens gaan brokkelen.

ben ff het magazijn ingedoken en kom nieuwe zeta Z1 sets tegen met L-veer zuiger (1 veer), cylinder is van gietijzer en er staat YAMAHA in de zuiger, zuiger heeft een "hap" uit het zuigerhemd, dat hoort zo, heeft alleen voor een fs1 geen zin, zelfde als twee nutteloze spoelpoorten in de zuiger.

kan mij nog wel herinneren dat ik zulke sets 25 jaar erop schroefde en daarmee heel hard kon rijden..........gemiddeld 90 zonder vast/warmlopers.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Klinkt als goede kwaliteit zuigers. Ik ken ze niet. Maar ik weet wel dat bij zuigers met 2 veren waarvan 1 L-veer, de slijtage echt flink was. Zowel de veer als de cilinder.
Kijk eerst even in de FAQ.
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1784
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

bijna zeker weten Noguchi zuigers.............zal mij niet verbazen als zij de ori yamaha zuigers maakten, want die maakte yamaha vast niet zelf

(heb onlangs genuine parts yamaha bougies gekocht, was gewoon NGK in ander doosje)
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Das nogal logisch :P yamaha gaat geen speciale bougiefabriek of zuigerfabriek opzetten :P
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1784
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

maar verkopen het wel als originele parts voor originele prijzen
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Jep, daar verdienen ze op
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

koppel schreef:bijna zeker weten Noguchi zuigers.............zal mij niet verbazen als zij de ori yamaha zuigers maakten, want die maakte yamaha vast niet zelf

(heb onlangs genuine parts yamaha bougies gekocht, was gewoon NGK in ander doosje)


Dat zijn idd die noguchi zuigers met 1 zuigerveer.

Er staat ook yamaha aan de binnenkant van de zuiger.

Het is zeker geen L-veer.

Afbeelding


koppel schreef:[b]zuiger heeft een "hap" uit het zuigerhemd, dat hoort zo, heeft alleen voor een fs1 geen zin, zelfde als twee nutteloze spoelpoorten in de zuiger.


Scheelt wel in gewicht.
Yamaha Sheriff 1981
Plaats reactie