Een zuiger meet je onder aan haaks op de piston pen.
Dat + 0.04 moet de boring zijn.
Heel soms laat ik ze boren op 0.06 , maar dat is voor de bijzondere gevallen.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;) http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat zijn nicasil cilinders, geen gietijzeren. Overigens had ik altijd zuigers met weliswaar 1 veer, maar geen L-veer. En ik heb er ook wel eens een nicasil wandje uit gereden. Vooral bovenaan bij de stootrand wilden ze wel eens gaan brokkelen.
ben ff het magazijn ingedoken en kom nieuwe zeta Z1 sets tegen met L-veer zuiger (1 veer), cylinder is van gietijzer en er staat YAMAHA in de zuiger, zuiger heeft een "hap" uit het zuigerhemd, dat hoort zo, heeft alleen voor een fs1 geen zin, zelfde als twee nutteloze spoelpoorten in de zuiger.
kan mij nog wel herinneren dat ik zulke sets 25 jaar erop schroefde en daarmee heel hard kon rijden..........gemiddeld 90 zonder vast/warmlopers.
Klinkt als goede kwaliteit zuigers. Ik ken ze niet. Maar ik weet wel dat bij zuigers met 2 veren waarvan 1 L-veer, de slijtage echt flink was. Zowel de veer als de cilinder.
koppel schreef:bijna zeker weten Noguchi zuigers.............zal mij niet verbazen als zij de ori yamaha zuigers maakten, want die maakte yamaha vast niet zelf
(heb onlangs genuine parts yamaha bougies gekocht, was gewoon NGK in ander doosje)
Dat zijn idd die noguchi zuigers met 1 zuigerveer.
Er staat ook yamaha aan de binnenkant van de zuiger.
Het is zeker geen L-veer.
koppel schreef:[b]zuiger heeft een "hap" uit het zuigerhemd, dat hoort zo, heeft alleen voor een fs1 geen zin, zelfde als twee nutteloze spoelpoorten in de zuiger.