Wat verder nog te doen?

Alles over de techniek en sleutelen
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Wat verder nog te doen?

Bericht door Laars »

Heb inmiddels een AJ Huigen cilinder met een op maat Gino kopje gezet.
Waarvoor dank Marc!!
Snelle schijf geplaats, 16 mm carb met 190 sproeier kort.
TWV van 13-39

60 in zijn 4 en ( afhankelijk van wind mee of tegen een top van 70-75 ) in zijn 5

Nu een 14 voor gezet. gaat naar de 70 in de 4 en wind mee 80.
Wind tegen (windje 3) niet verder dan 60 (dus terugvallen )

WAt zou ik kunnen doen om lekker 85 te kunnen rijden?
1978 chroom 60 cc
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1784
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

wat voor uitlaat gebruik je ?
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ik zou de boel eerst eens rustig een beetje inrijden.
Kijk eerst even in de FAQ.
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1145
Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
Locatie: Hoepertingen België

Bericht door GoM!cky »

NIX schreef:Ik zou de boel eerst eens rustig een beetje inrijden.


Ik wou net hetzelfde zeggen :-)

Mijn schoonbroer rijdt met dezelfde cilinder - membraam inlaat 76er - geen opmaat kopje en tandwielverhouding 15/44 - 16 mm carbu met sproeier 170 kort een topsnelheid van 90 km/h

Dus Johan eerst ff rustig paar honderd km inrijden en dan pas blazen!

Meng eerst op 4% en na 500 km zou ik op 2% gaan rijden ;-)

Greeetzz, The Godfather :-))
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Zet er eens een lage uitlaat op en kijk wat die dan doet.
Yamaha Sheriff 1981
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

NIX schreef:Ik zou de boel eerst eens rustig een beetje inrijden.


Is een allu cilinder met nicasil wand. hoeft niet ingereden te worden toch.
Alleen rustig op temp laten komen.
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

En hoe gaan de veren dan netjes afdichten? Meneer de TT rijder?
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Die moet je zeker wel inrijden maar geen 1000km ofzo.

Rustig op temperatuur laten komen moet je altijd doen.
Yamaha Sheriff 1981
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

koppel schreef:wat voor uitlaat gebruik je ?


orri hoge uitlaat met korte conus.
1978 chroom 60 cc
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

Een allu cilinder heeft minder wrijving en word bij het inrijden minder heet .
Alles moet natuurlijk inlopen, en de zuiger moet uit harden, en de veertjes moeten lekker gaan zitten.
Als je een ajh netjes warm laat worden kan je er al aardig mee scheuren.
Wel goed naar de slot speling kijken voor je hem er in prakt.

Dus deze cilinder heeft bij laars meer kans van over leven.
Deze cilinder samen met een 5 bak en 1 homoet moet makkelijk de 90 halen.
Ik heb zelf alleen nog nooit met een hoge uitlaat gereden
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Als ervaringsdeskundige kan ik melden dat dat niet de allersnelsten zijn. Ook niet de langzaamste, maar een lage is meestal sneller.
Kijk eerst even in de FAQ.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

Dat neem ik van je aan :wink:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Een hoge daarentegen staat veel cooler. Zeker als je er ook nog hard mee kunt.
Kijk eerst even in de FAQ.
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Dus.................. :roll:
1978 chroom 60 cc
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

zijn je wiellagers goed btw?
when men were men, and helmets were for divers
Plaats reactie