zo net mijn 2ru uit elkaar gehaald het is egt een fs1 om te huilen er zat geen cilinderkop op het blok en zo heeft hij een paar jaar buiten gestaan dus het blok zit vol water maja voor het geld kon ik hem niet laten staan .
en als het goed is heb ik weer een puch maxi verkocht dus heb ik weer geld
@jnnetje: dat heeft daar niet veel mee te maken... je moet je gewoon goed zetten... misschien net iets anders als standaard(omdat je bij meer toeren eerder moet ontsteken) maar niet veel...
net eerste werkdag achter de rug, en heel wat te vertellen,
twee weken in zuidfrankrijk gezeten met de Fizzy en m'n lief
(filmpjes volgen)
dan vierklauwens naar Wellen gereden,
aldaar tweemaal rondrit van 45km (filmpjes volgen) en de beurs,
een hele hoop spulletjes gekocht etc..
weer véél opgestoken de laatste weken,
vooral over de expansie,
(mijn collectie expansiepijpen begint er op te trekken)
(polini, en een proma attack gekocht)
maar de hele uitleg komt wel, eerst nog dringendere dingen te doen,
(heb ook de tanktransferts voor de TA125 op de kop getikt!)
helaas op heel wellen geen enkel as3 onderdeel te bespeuren..
jeroenvans schreef:@jnnetje: dat heeft daar niet veel mee te maken... je moet je gewoon goed zetten... misschien net iets anders als standaard(omdat je bij meer toeren eerder moet ontsteken) maar niet veel...
ook niet altijd helemaal waar he,
als je de toeren zodanig opdrijft, én de compressie, én een grote carbu met grote sproeier,
dan krijg je het befaamde gat in de piston...
(al hoef je je hiervoor niet echt zorgen te maken, met de eerder belachelijke compressie van de meeste fizzys)
Ik heb er het kentekenplaatje erop gezet (scheef maargoed ), de claxon eraf gehaald want als ik een hoge stoeprand opreed kwam de claxon tegen het voorspatbord... En de brommer schoongemaakt.
ging de claxon niet ondersteboven?
had ik eerst ook toen ik mijn FS1 kocht.
die beschadigde het spatbord, heb ik hem dan even juist gehangen en nu is dit okidoki
jeroenvans schreef:@jnnetje: dat heeft daar niet veel mee te maken... je moet je gewoon goed zetten... misschien net iets anders als standaard(omdat je bij meer toeren eerder moet ontsteken) maar niet veel...
ook niet altijd helemaal waar he, als je de toeren zodanig opdrijft, én de compressie, én een grote carbu met grote sproeier, dan krijg je het befaamde gat in de piston...
(al hoef je je hiervoor niet echt zorgen te maken, met de eerder belachelijke compressie van de meeste fizzys)
ik heb het grote "ik kijk via het bougiegat op mijn krukas" gat al eens gehad hoor... maar dat kwam door een combi van kleine sproeier en te vroege ontsteking...
heeft er eigenlijk iemand ergens een grafiek van het verloop van een electronische?
dat zou ik wel es willen zien, er zijn naart schijnt rotax motoren die bij 3.5mm voorontsteking beginnen, en dan naar 15000 en meer toeren,
met een verlating richting de millimeter...
hoogstwaarschijnlijk ja, hoe meer ik van tweetakt begrijp,
hoe meer variabelen erbij komen
.. heerlijk toch?
en waar is de tijd dat het nog zo simpel was als een oude man je een cylinder toestopte en zei:
"hier, steek die er maar onder, dan zal 'em wel goe draaien!"
(en nog geloven ook hé :d )