wilt niet ontkoppelen
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14483
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
nee er zit iets niet goed.
komen de koppelplaten los als je hem in knijpt
komen de koppelplaten los als je hem in knijpt
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
hmm, dit is een vreemd verhaal,
ik begin te denken dat de moer in de koppeling niet goedzit,
spring effe binnen en we bekijken de zaak effe
je dichtingen zijn nieuw, dus die hoeven we niet te vervangen, en als dat zo is heb ik er nog genoeg nieuwe liggen
no worries
ik begin te denken dat de moer in de koppeling niet goedzit,
spring effe binnen en we bekijken de zaak effe
je dichtingen zijn nieuw, dus die hoeven we niet te vervangen, en als dat zo is heb ik er nog genoeg nieuwe liggen
no worries
when men were men, and helmets were for divers
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57
Carterhelft demonteren en kijken of de koppelingsplaten los komen. Let op, blok hoeft daarvoor niet uit het frame, dus dat scheelt weer werk.
Brommer in eerste versnelling zetten... koppeling inknijpen (of even zo aftsellen dat de platen vrij komen) en aan het achterwiel draaien... als platen los staan en de boel draait niet vrij dan zou ik de bouten waarop de veren zitten er eens een paar mm uitdraaien en nogmaals aan het wiel draaien... als de boel dan wel vrij loopt heb je hetzelfde euvel als ik. Waarschijnlijk is er dan een ring te weinig gemonteerd of er zijn te lange bouten ingezet. Op de binnenzijde (achterkant) van de korf zit een uitstulping waarop de bouten vastlopen als deze uitsteken (dus te lang zijn) en wellicht ook als daar een ring mist.
Ik ben erg lui ingesteld ( ) en heb de bouten een halve millimeter afgevijld. Alles loopt weer vrij en de koppeling werkt prima. Later zal ik weleens lijken of er inderdaad een ring mist.
Brommer in eerste versnelling zetten... koppeling inknijpen (of even zo aftsellen dat de platen vrij komen) en aan het achterwiel draaien... als platen los staan en de boel draait niet vrij dan zou ik de bouten waarop de veren zitten er eens een paar mm uitdraaien en nogmaals aan het wiel draaien... als de boel dan wel vrij loopt heb je hetzelfde euvel als ik. Waarschijnlijk is er dan een ring te weinig gemonteerd of er zijn te lange bouten ingezet. Op de binnenzijde (achterkant) van de korf zit een uitstulping waarop de bouten vastlopen als deze uitsteken (dus te lang zijn) en wellicht ook als daar een ring mist.
Ik ben erg lui ingesteld ( ) en heb de bouten een halve millimeter afgevijld. Alles loopt weer vrij en de koppeling werkt prima. Later zal ik weleens lijken of er inderdaad een ring mist.
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57
Carterhelft demonteren en kijken of de koppelingsplaten los komen. Let op, blok hoeft daarvoor niet uit het frame, dus dat scheelt weer werk.
Brommer in eerste versnelling zetten... koppeling inknijpen (of even zo afstellen dat de platen vrij staan) en aan het achterwiel draaien... als platen los staan en de boel draait niet vrij dan zou ik de bouten waarop de veren zitten er eens een paar mm uitdraaien en nogmaals aan het wiel draaien... als de boel dan wel vrij loopt heb je hetzelfde euvel als ik. Waarschijnlijk is er dan een ring te weinig gemonteerd of er zijn te lange bouten ingezet. Op de binnenzijde (achterkant) van de korf zit een uitstulping waarop de bouten vastlopen als deze uitsteken (dus te lang zijn) en wellicht ook als daar een ring mist.
Ik ben erg lui ingesteld ( ) en heb de bouten een halve millimeter afgevijld. Alles loopt weer vrij en de koppeling werkt prima. Later zal ik weleens lijken of er inderdaad een ring mist.
Brommer in eerste versnelling zetten... koppeling inknijpen (of even zo afstellen dat de platen vrij staan) en aan het achterwiel draaien... als platen los staan en de boel draait niet vrij dan zou ik de bouten waarop de veren zitten er eens een paar mm uitdraaien en nogmaals aan het wiel draaien... als de boel dan wel vrij loopt heb je hetzelfde euvel als ik. Waarschijnlijk is er dan een ring te weinig gemonteerd of er zijn te lange bouten ingezet. Op de binnenzijde (achterkant) van de korf zit een uitstulping waarop de bouten vastlopen als deze uitsteken (dus te lang zijn) en wellicht ook als daar een ring mist.
Ik ben erg lui ingesteld ( ) en heb de bouten een halve millimeter afgevijld. Alles loopt weer vrij en de koppeling werkt prima. Later zal ik weleens lijken of er inderdaad een ring mist.
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57
Om het even te verduidelijken :
Bij mij waren de bouten nr 8 te lang waardoor te ver door nr staken en ergens aan de binnenkant van nr 1 vastliepen. Ik vermoed dat ring nr 2 ontbreekt waardoor er te weinig ruimte zit tussen nr 1 en nr 3.
Ook bij mij ontbreekt het aan voldoende goed gereedschap om het in een keer goed op te lossen, vandaar dat ik de bouten nr 8 iets heb afgevijld... scheelde echt maar een halve mm.
Als je nr 6 niet kunt draaien met ontkoppelde platen en ingeschakelde versnelling dan is de kans groot dat je hetzelfde probleem hebt. Dan even de bouten nr 8 allemaal even een stukje uitdraaien en opnieuw kijken. Loppt ie dan vrij dan weet je waar te zoeken.
Bij mij waren de bouten nr 8 te lang waardoor te ver door nr staken en ergens aan de binnenkant van nr 1 vastliepen. Ik vermoed dat ring nr 2 ontbreekt waardoor er te weinig ruimte zit tussen nr 1 en nr 3.
Ook bij mij ontbreekt het aan voldoende goed gereedschap om het in een keer goed op te lossen, vandaar dat ik de bouten nr 8 iets heb afgevijld... scheelde echt maar een halve mm.
Als je nr 6 niet kunt draaien met ontkoppelde platen en ingeschakelde versnelling dan is de kans groot dat je hetzelfde probleem hebt. Dan even de bouten nr 8 allemaal even een stukje uitdraaien en opnieuw kijken. Loppt ie dan vrij dan weet je waar te zoeken.
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23408
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Is je stalenplaat nog wel recht?
@Willem je moet wel alle 2 de ringen er tussen hebben.
@Willem je moet wel alle 2 de ringen er tussen hebben.
Laatst gewijzigd door marco op 18 okt 2011, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Yamaha Sheriff 1981