uitlaat nat.
- clamdxp
- 500km gereden
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 08 aug 2011, 20:23
- Locatie: maastricht
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
- clamdxp
- 500km gereden
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 08 aug 2011, 20:23
- Locatie: maastricht
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
meten is weten
de dikte van de voetpakking(en) kan het ook zijn natuurlijk
hoofdpunten om een regime te ontdekken is meten van de uitlaathoogte tot de rand vd cilinder als ie gemonteerd zit,
en de eventuele afstand van het pistondek in bovenste dood punt tot die rand
(je uitlaathoogte moet je eigenlijk vandaar meten)
bij een standaard F5B zou dit 21,5 à 22.5 moeten zijn
bij zo'n imi 60 ligt alles weer anders

de dikte van de voetpakking(en) kan het ook zijn natuurlijk
hoofdpunten om een regime te ontdekken is meten van de uitlaathoogte tot de rand vd cilinder als ie gemonteerd zit,
en de eventuele afstand van het pistondek in bovenste dood punt tot die rand
(je uitlaathoogte moet je eigenlijk vandaar meten)
bij een standaard F5B zou dit 21,5 à 22.5 moeten zijn
bij zo'n imi 60 ligt alles weer anders
when men were men, and helmets were for divers
- clamdxp
- 500km gereden
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 08 aug 2011, 20:23
- Locatie: maastricht
YamaSam schreef:meten is weten
de dikte van de voetpakking(en) kan het ook zijn natuurlijk
hoofdpunten om een regime te ontdekken is meten van de uitlaathoogte tot de rand vd cilinder als ie gemonteerd zit,
en de eventuele afstand van het pistondek in bovenste dood punt tot die rand
(je uitlaathoogte moet je eigenlijk vandaar meten)
bij een standaard F5B zou dit 21,5 à 22.5 moeten zijn
bij zo'n imi 60 ligt alles weer anders
hahaha bedankt voor de goede uitleg.
ik ga mij morgen eens wat meer verdiepen in die meetingen.
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
voor mij is dat nogsteeds hét hoofdpunt eigenlijk, (waarsch. daarmee dat ik er zoveel zever aansmeer
)
als je niet origineel rijdt, hoor je je nieuwe regime te kennen,
das de enige manier om correct de effecten en gedragingen van je brommer te kunnen begrijpen
met dat regime bepaal je de troeven van de motor.
een sprinter laat je geen marathon lopen noch omgekeerd,
das met een tweetakt en z'n vertanding juist hetzelfde!


als je niet origineel rijdt, hoor je je nieuwe regime te kennen,
das de enige manier om correct de effecten en gedragingen van je brommer te kunnen begrijpen
met dat regime bepaal je de troeven van de motor.
een sprinter laat je geen marathon lopen noch omgekeerd,
das met een tweetakt en z'n vertanding juist hetzelfde!

when men were men, and helmets were for divers
- clamdxp
- 500km gereden
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 08 aug 2011, 20:23
- Locatie: maastricht
YamaSam schreef:voor mij is dat nogsteeds hét hoofdpunt eigenlijk, (waarsch. daarmee dat ik er zoveel zever aansmeer)
als je niet origineel rijdt, hoor je je nieuwe regime te kennen,
das de enige manier om correct de effecten en gedragingen van je brommer te kunnen begrijpen
met dat regime bepaal je de troeven van de motor.
een sprinter laat je geen marathon lopen noch omgekeerd,
das met een tweetakt en z'n vertanding juist hetzelfde!
mooi gesproken en volledig berust op waarheid
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
YamaSam schreef:water kookt op 100 graden, dat benodigt geen standbeeld
en wat doet water op 3000m hoog?

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
YamaSam schreef:is je uitlaatpoort omhooggebracht?
vaak zie je meer smurrie in de uitlaat wanneer de uitlaatpoort vergroot is,
het grotere gat maakt een ander regime voor de motor (doorgaans harder)
en zorgt ook voor meer ontsnappend mengsel
dit valt eigenlijk enkel op te lossen met een expansiepijp, die dat ontsnapte mengsel danweer cilinderwaarts zou duwen
wil je de originele pijp houden, en toch nog winnen, dan kan een 28mmbocht de oplossing zijn,
de timing (hoogte van de uitlaatpoort) blijft dan gelijk, maar de onsnappende wolk heeft een iets kleiner debiet richting uitlaat dan..
je motor afstellen op de uiterlijke kenmerken van de uitlaat is zowat hetzelfde als met een auto beginnen bijsturen als er aan de andere kant blutsen verschijnen
het is een veel te trage indicator van de gezondheid van je motor.
die bougie ziet er me net ietsje te nat uit,
maar daar valt enkel wat over te zeggen van nul begonnen, warm voluit, en afleggen vlak na die hoge toeren.
een hele boterham weeral, maar de 2T blijft een akkoord met vele snaren!
veel success!
Maar de prut in de uitlaat is gewoon deels verbrande neergslagen olie. Met name langzame brommers die minder heet verbranden laten dit zien. Als het brandstof was, zou het simpeleg verbranden.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
- clamdxp
- 500km gereden
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 08 aug 2011, 20:23
- Locatie: maastricht