Rijd even top dan bluuhh piefje plofje dan stilstand.
-
- 500km gereden
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09
Rijd even top dan bluuhh piefje plofje dan stilstand.
Uitgevijlde f5b luhacpijp 16mm Mikuni 160 ori sproeier 13-39 twv
Gaat vlot naar 75 dan gaat ie langzamer langzamer af en toe piefje dan staat ie ff stil, paar minuten gaat ie weer als de brandweer en dan weer bluuhh. Andere bougie er in, gelijk weer lopen maar dan begint het weer opnieuw. NGK bougies 6 en een 7 geprobeerd ontsteking gecontroleerd die staat op 1,8 zit trouwens een gevlakte kop op.
Carb is ook helemaal schoon.
Schiet mij maar lek??
Gaat vlot naar 75 dan gaat ie langzamer langzamer af en toe piefje dan staat ie ff stil, paar minuten gaat ie weer als de brandweer en dan weer bluuhh. Andere bougie er in, gelijk weer lopen maar dan begint het weer opnieuw. NGK bougies 6 en een 7 geprobeerd ontsteking gecontroleerd die staat op 1,8 zit trouwens een gevlakte kop op.
Carb is ook helemaal schoon.
Schiet mij maar lek??
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
en loopt je carb evengoed door?
als je een schroefje onderaan heb is dat makkelijk te checken..
darmpje erop en kijken of ie echt goed blijft lopen,
is dat ok, kan je je vlotterhoogte ook even nakijken, door het darmpje langszij omhoog te houden, het niveau oet dan halthouden op de naad van het onderkuipje..
als je een schroefje onderaan heb is dat makkelijk te checken..
darmpje erop en kijken of ie echt goed blijft lopen,
is dat ok, kan je je vlotterhoogte ook even nakijken, door het darmpje langszij omhoog te houden, het niveau oet dan halthouden op de naad van het onderkuipje..
when men were men, and helmets were for divers
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57
-
- 500km gereden
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09
Carb loopt ook prima door benzinefilter zit er ook tussen.
Ben net weer terug van testritje blijft gewoon rot doen.
Gaat prima in toeren dan zakt ie heel snel, gaat ik terug in 3 eventjes rustig dan kan ik weer30 seconde naar top snelheid.
Bougie kan het zijn door de hoge piefjes plofjes denk ik dat ie slecht vonkt als ie beetje warm word.
Ben net weer terug van testritje blijft gewoon rot doen.
Gaat prima in toeren dan zakt ie heel snel, gaat ik terug in 3 eventjes rustig dan kan ik weer30 seconde naar top snelheid.
Bougie kan het zijn door de hoge piefjes plofjes denk ik dat ie slecht vonkt als ie beetje warm word.
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
fs1willem schreef:miran72 schreef:kraan loopt als een trein iig. Gaat morgen ff een b8 scoren.
Heb je er nog een extra benzinefilter tussen ?
Inderdaad oppassen met ontstoorde bougies... een paar weken geleden zelf ook slechte ervaring mee gehad die me bijna een zuiger kostte.
Nog nooit last gehad van een ontstoorde bougie, ze zijn iets eerder stuk maar verder nog nooit geen problemen mee gehad!
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
blijvend op en neer goed draaien en weer rust nodighebben, is 95% zeker benzinetoevoer als je't mij vraagt..
bobijn of condensator in tweede idee dan misschien..
..
of je moest hem telkens tegen koken aan gereden hebben, maar dat zou niet zolang duren dan waarschijnlijk..
piston aflezen zou ik zeggen, als ie op temperatuur grippeert, kan je dat zeker zien,
een bobijn of condenser die de geest geeft op temp laat een vettig boeltje achter doorgaans
bobijn of condensator in tweede idee dan misschien..
..
of je moest hem telkens tegen koken aan gereden hebben, maar dat zou niet zolang duren dan waarschijnlijk..
piston aflezen zou ik zeggen, als ie op temperatuur grippeert, kan je dat zeker zien,
een bobijn of condenser die de geest geeft op temp laat een vettig boeltje achter doorgaans

when men were men, and helmets were for divers
-
- 500km gereden
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
the_destroyers schreef:rob-w-c schreef:gooi er is een NGK 8 in gaat zeker beter en let op zonder ontstorings rommel er in hoor.
Hoe kan je zien of er van die rommel opzit?
Dan staat er ook een R op je bougie.

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
ginofs1 schreef:the_destroyers schreef:rob-w-c schreef:gooi er is een NGK 8 in gaat zeker beter en let op zonder ontstorings rommel er in hoor.
Hoe kan je zien of er van die rommel opzit?
Dan staat er ook een R op je bougie.
Ahn, dan heb ik er zo 1 inzitten, morgen es een normale indraaien en zien of ik een verschil merk!

Thanks!