Rijd even top dan bluuhh piefje plofje dan stilstand.

Alles over de techniek en sleutelen
miran72
500km gereden
500km gereden
Berichten: 531
Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09

Rijd even top dan bluuhh piefje plofje dan stilstand.

Bericht door miran72 »

Uitgevijlde f5b luhacpijp 16mm Mikuni 160 ori sproeier 13-39 twv

Gaat vlot naar 75 dan gaat ie langzamer langzamer af en toe piefje dan staat ie ff stil, paar minuten gaat ie weer als de brandweer en dan weer bluuhh. Andere bougie er in, gelijk weer lopen maar dan begint het weer opnieuw. NGK bougies 6 en een 7 geprobeerd ontsteking gecontroleerd die staat op 1,8 zit trouwens een gevlakte kop op.

Carb is ook helemaal schoon.

Schiet mij maar lek??
Gebruikersavatar
fs1_1j6
250km gereden
250km gereden
Berichten: 304
Lid geworden op: 29 mar 2008, 13:12
Locatie: Berlaar, België

Bericht door fs1_1j6 »

Had ik overlaatst ook, bij volgas begon hij opeens te pruttelen en viel hij stil.
Bij mij bleek het mijn benzinekraantje te zijn dat niet goed doorliep.
miran72
500km gereden
500km gereden
Berichten: 531
Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09

Bericht door miran72 »

Die gaat ik ff naklijken!!
rob-w-c
500km gereden
500km gereden
Berichten: 622
Lid geworden op: 10 okt 2009, 22:18
Locatie: Papendrecht

Bericht door rob-w-c »

gooi er is een NGK 8 in gaat zeker beter en let op zonder ontstorings rommel er in hoor.
miran72
500km gereden
500km gereden
Berichten: 531
Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09

Bericht door miran72 »

kraan loopt als een trein iig. Gaat morgen ff een b8 scoren.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

en loopt je carb evengoed door?

als je een schroefje onderaan heb is dat makkelijk te checken..

darmpje erop en kijken of ie echt goed blijft lopen,
is dat ok, kan je je vlotterhoogte ook even nakijken, door het darmpje langszij omhoog te houden, het niveau oet dan halthouden op de naad van het onderkuipje..
when men were men, and helmets were for divers
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Bericht door fs1willem »

miran72 schreef:kraan loopt als een trein iig. Gaat morgen ff een b8 scoren.


Heb je er nog een extra benzinefilter tussen ?

Inderdaad oppassen met ontstoorde bougies... een paar weken geleden zelf ook slechte ervaring mee gehad die me bijna een zuiger kostte :? .
miran72
500km gereden
500km gereden
Berichten: 531
Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09

Bericht door miran72 »

Carb loopt ook prima door benzinefilter zit er ook tussen.
Ben net weer terug van testritje blijft gewoon rot doen.
Gaat prima in toeren dan zakt ie heel snel, gaat ik terug in 3 eventjes rustig dan kan ik weer30 seconde naar top snelheid.

Bougie kan het zijn door de hoge piefjes plofjes denk ik dat ie slecht vonkt als ie beetje warm word.
Gebruikersavatar
scirocco
500km gereden
500km gereden
Berichten: 753
Lid geworden op: 28 nov 2010, 14:28
Locatie: friesland

Bericht door scirocco »

kijk ook even of hij vonkt tussen de punten kan zijn dat je condensator is overleden
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

fs1willem schreef:
miran72 schreef:kraan loopt als een trein iig. Gaat morgen ff een b8 scoren.


Heb je er nog een extra benzinefilter tussen ?

Inderdaad oppassen met ontstoorde bougies... een paar weken geleden zelf ook slechte ervaring mee gehad die me bijna een zuiger kostte :? .


Nog nooit last gehad van een ontstoorde bougie, ze zijn iets eerder stuk maar verder nog nooit geen problemen mee gehad!
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

blijvend op en neer goed draaien en weer rust nodighebben, is 95% zeker benzinetoevoer als je't mij vraagt..

bobijn of condensator in tweede idee dan misschien..

..
of je moest hem telkens tegen koken aan gereden hebben, maar dat zou niet zolang duren dan waarschijnlijk..

piston aflezen zou ik zeggen, als ie op temperatuur grippeert, kan je dat zeker zien,
een bobijn of condenser die de geest geeft op temp laat een vettig boeltje achter doorgaans :lol:
when men were men, and helmets were for divers
miran72
500km gereden
500km gereden
Berichten: 531
Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09

Bericht door miran72 »

Bougie b8 erin en het was opgelost, soms is het simpel.
Maar rijdt nog niet zoals ik het wil, die f5b zingt gewoon niet mooi op 75 km/u zoals ik dat gewend ben van een Z1 of een ori fs1 cilinder, sproeier 160 nu ontsteking 1,6- 1,7 -1,8 geprobeerd maakt maar niet zo heel gek veel uit allemaal.
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

rob-w-c schreef:gooi er is een NGK 8 in gaat zeker beter en let op zonder ontstorings rommel er in hoor.


Hoe kan je zien of er van die rommel opzit?
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

the_destroyers schreef:
rob-w-c schreef:gooi er is een NGK 8 in gaat zeker beter en let op zonder ontstorings rommel er in hoor.


Hoe kan je zien of er van die rommel opzit?


Dan staat er ook een R op je bougie. :wink:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

ginofs1 schreef:
the_destroyers schreef:
rob-w-c schreef:gooi er is een NGK 8 in gaat zeker beter en let op zonder ontstorings rommel er in hoor.


Hoe kan je zien of er van die rommel opzit?


Dan staat er ook een R op je bougie. :wink:


Ahn, dan heb ik er zo 1 inzitten, morgen es een normale indraaien en zien of ik een verschil merk! ;)
Thanks!
Plaats reactie