Electrisch schema 2RU

Alles over de techniek en sleutelen
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door jeroenvans »

nou je moet gewoon de kabelboom erin leggen(is wel gepruts, en dan de stekkertjes aansluiten... uur is denk ik optimistisch, maar hangt ook van jou skills af :wink: .
wat ik ook nog bedacht: misschien is je contactslot rot... dan gaat hij ook knipperen.(kan je oplossen met wat contactspray in je slot spuiten, wd40 werkt ook, maar iets minder goed)
Aristonos

Bericht door Aristonos »

Uit de koplampfitting komen drie draden.Een witte,groene en blauwe.Kun je me kleur voor kleur zeggen waar ik die op aan moet sluiten.de groene is aarde zo te zien.
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden

groen is aarde en die blauwe en wwitte zijn voor groot en klein licht. en die worden aangesloten op de draden naar je groot\klein lichtschakelaar.
Aristonos

Bericht door Aristonos »

ja zo heb ik het ook.Mar hoe kan het dan dat de koplampen branden zonder dat de motor loopt ?
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden

dat licht wss aan het feit dat er voor je contactslot wss de bruine en gele draad aan elkaar gekoppeld zijn...
Aristonos

Bericht door Aristonos »

kan ik dat zo laten zitten ? Is dat erg ?
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden

erg lijkt mij het niet, maar het hoort anders, en ik weet ook niet wat de gevolgen voor de accu zijn als je het zo hebt zitten. je kan het best het voltage eens meten met aardig wat toeren met licht aan, als dat boven 8 a 9 komt ben je de sjaak.
Aristonos

Bericht door Aristonos »

de vorige eigenaar had de blauwe draad naar de groot/kleinlicht schakelaar aangesloten op de tellerverlichting.Ik heb die draad nu aangesloten op de blauwe draad op het contactslot.Dus werkt de koplamp nu op de motor.maar nu dit weer...als ik het contactslot in stand drie draai werken de richtingaanwijzers niet en gaat de neutraalstandlamp in de teller uit.Moeten de richtingaanwijzers en claxon ook werken op de motor ?
Plaats reactie