stralen
- eriks
- 2000km gereden
- Berichten: 2212
- Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:38
st1300 schreef:Waar bedoelen jullie met dat lassen, snap er niks van maar dit is ook de eerst die ik doe
waar je gaten van je standaard uitgelubberd zijn weer mooi rond maken zodat je geen speling hebt op je standaard (komt veel voor fs1)
Je kan er ook 14 mm ringen inlassen aan de binnenkant en de dikte haal je van je standaard probleem ook opgelost
en je acherbrug ook strak maken laat je het coaten of spuiten ?
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
De 2 nokjes op het frame bij het balhoofd.
Hier stuit het t stuk tegen aan als je het stuur max om stuurt.
Door dit op te lassen zal je stuur minder ver draaien en minder snel de tank in deuken bij een val.
Hier stuit het t stuk tegen aan als je het stuur max om stuurt.
Door dit op te lassen zal je stuur minder ver draaien en minder snel de tank in deuken bij een val.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57
Re: stralen
st1300 schreef:De stralerij zei dat ze komende week weinig te doen hadden, dus gaan we daar maar verandering in brengen en even de spullen afgegevn
om e.e.a.te laten parelen.
http://i46.tinypic.com/im8poo.jpg
Mooi partijtje onderdelen

Maar misschien geheel overbodig :
Zwart- en zilverdelen kun je heel goed laten stralen, maar neem dan wel een straler die ervaring heeft met het stralen van oldtimers. Industriële stralers willemn nog weleens wat deuken in je materiaal stralen.
Alle chroomdelen niet laten stralen. Op het moment dat je die opnieuw laat verchromen wordt alle troep en roest er in de voorbehandelbaden afgewerkt en voor de nieuwe chroomlaag wordt aangebracht wordt de boel strak gemaakt. Als je deze delen laat stralen krijg je daar onnodig veel pitjes in en wordt het er niet mooier op.
Hetzelfde geldt voor de delen die je laat verzinken (zilverzink). Dit zijn bijvoorbeeld de trapperdelen, remhevels, remstang, allerlei boutjes en moertjes en verder alle delen die origineel blank metaal waren, behalve de alu-delen die je eventueel kunt laten parelen.
De buitenste zilverkleurige blokdelen zou ik persoonlijk ook niet laten stralen. Potje afbijt, beetje plamuur, opschuren, primeren en aflakken met Motip 55250 en twee laagjes blanke lak geeft het beste resultaat.
Het lijkt natuurlijk handig om alles te laten stralen omdat je dan niet zelf alle vette troep en roest hoeft te verwijderen, maar dat is maar schijn. Houdt er ook rekening mee dat al de delen die je laat stralen vol zitten met straalgrit. En dan bedoel ik bijvoorbeeld de binnenzijde van je frame, je voorvorkpoten en overige holle onderdelen. Persoonlijk zou ik de voorvorkpoten trouwens ook niet laten stralen, maar gewoon de afbijt erover en weer netjes plamuren, schuren en spuiten.
Al doende leert men...
In ieder geval succes

-
- 2000km gereden
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57
Deze delen liet ik stralen en in epoxycoating spuiten :
Behalve dan die tankdop, die alleen diende om geen straalgrit in de tank te krijgen. De overige kleinere zwart- en zilverdelen heb ik gewoon met afbijt behandeld en opnieuw gespoten, maar je kunt die natuurlijk gewoon ook laten stralen. Overigens zou ik de balhoofdlagerschalen gewoon in het frame laten zitten. Dat voorkomt dat de pasvorm voor de nieuwe schalen gewaarborgd blijft tijdens het stralen(want die schalen zou ik sowieso vernieuwen).
Deze delen liet ik verzinken of verchromen :
Sommige delen lijken verchroomd, maar zijn feitelijk zilververzinkt. Het accurekje ook weer laten behandelen zoals ori was.

Behalve dan die tankdop, die alleen diende om geen straalgrit in de tank te krijgen. De overige kleinere zwart- en zilverdelen heb ik gewoon met afbijt behandeld en opnieuw gespoten, maar je kunt die natuurlijk gewoon ook laten stralen. Overigens zou ik de balhoofdlagerschalen gewoon in het frame laten zitten. Dat voorkomt dat de pasvorm voor de nieuwe schalen gewaarborgd blijft tijdens het stralen(want die schalen zou ik sowieso vernieuwen).
Deze delen liet ik verzinken of verchromen :

Sommige delen lijken verchroomd, maar zijn feitelijk zilververzinkt. Het accurekje ook weer laten behandelen zoals ori was.
- st1300
- 250km gereden
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:36
-
- 2500km gereden
- Berichten: 4203
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
- Locatie: almere(vh hilversum)
- Contacteer:
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57