schijf blok

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
luuk

schijf blok

Bericht door luuk »

is het zo dat ik uit een oude schijfblok meer snelheid
uit kan halen dan die van een 2ru
dat heb ik me laten vertellen
is dat wel echt waar¿¿¿¿
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1984
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

een 2ru blok is een schijfblok 8) :lol:

wat bedoel je, of je met een schijfblok harder kan gaan dan met een membraam blok?
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Nee, ik denk dat hij bedoelt de oude "FS1" genummerde schijfblokken in vergelijking met de 2RU blokken.
Ik denk zelf dat daar niks van waar is, want het blijft gewoon hetzelfde blok. De verschillen die er zijn zijn meer in de versteviging van carters en dat soort dingen, maar die maken het niet dat het sneller of minder snel loopt... :roll:
luuk

Bericht door luuk »

de echte oude fs1 tjes hadden ook schijfblok
en nu ook de 2ru
dus uit welke van de 2 soorten schijf blokken
kan ik het meeste snelheid uit halen
ze hebben mij vertelt dat je uit een oude schijfblok meer
uit kunt halen
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

ik zou niet durven zeggen welke verschillen er zijn...
kan wel bewijzen dat een 2RU-blok snel te krijgen is :D
when men were men, and helmets were for divers
luuk

Bericht door luuk »

ik heb net gezien dat de 2ru 2pk heeft
en de oude schijf en membraam 2.7 pk heeft staat ergens op het forum
als ik het goed heb bij de folders :roll:
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1984
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

waar staat dat ergens, kun je er een link vangeven 8)
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18360
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Dat zijn krukas PK's en hebben niks met de blokken te maken. Verder zou ik niet inzien waarom een oud type blok per definitie sneller is. Als je ze alle 2 uitrust met exact dezelfde cilinder/carburateur/uitlaat/inlaatschijf dan lopen ze even hard
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

misschien wat minder bramen en gietfouten? al vond ik dat bij de 2RU goed meevallen,
is de vorm/diameter van het gat gelijk?

oja, en hoe hard is "harden en harder"? :?:
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18360
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ik denk dat het wel mee valt met dat harder lopen :P zal wel zo'n fabeltje zijn, net zoals dat vroegah iedereen die een fs1 had 100 of 120 km/h liep :P
Bij roterende inlaat denken de meeste mensen meteen dat dat automatisch superhard loopt, terwijl dat helemaal niet zo is. Als je vaak ook zegt dat je een fs1 hebt, vragen de meeste mensen meteen van "Ohjah, met roterende inlaat? Die lopen superhard". Terwijl een membraanblok net zo snel gaat (en zelfs fijner rijdt vind ik :P)
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

ik geef je volledig gelijk... op dat laatste zinnetje na dan natuurlijk :P

(je kan namelijk niet ontkennen dat een membraan energie nodigheeft om open te gaan (gaat ten koste van je onderdruk bij het aanzuigen, daardoor zijn carbonklepjes al beter) en dat de nauwe doorgang de flow om zeep helpt... Voordeel is wel dat je makkelijker grote carbs kan monteren, omdat je niet gebonden bent aan de schijfgrootte..)

btw, hebben we deze discutie eigenlijk niet al gehad? :? :D

nog een bedenking, stel dat je een 180°schijf hebt, dus open vanaf dat er een opwaartse beweging van de piston is, wel die situatie kan je nooit evenaren met een membraan.. de schijf doet de poort open, stipt op het onderste punt als je wil, een membraan moet wachten tot de onderdruk groter is als de atmosferische druk, of de kleppen gaan niet open...
when men were men, and helmets were for divers
edje

Bericht door edje »

mischien zit het verschil in de krukassen? dat de ene meer carterdruk geeft :wink:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18360
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

@Sam, ja een schijf gaat "geforceerd" open :P een membraan gaat open door de druk in et carter. Het kost energie, dat is waar, maar de inlaat is hierdoor wel "variabel", en voor een straatmachine is dat fijner.
Ik heb met alle 2 de blokken gereden met exact dezelfde setup, en een membraanblok rijdt fijner. Powerband begint vroeger, en eheft meer koppel onderin. Kwa top maakt het niks uit, je komt uiteindelijk toch op het toptoerental :D
Maar weg aan een beetje offtopic denk ik :P
luuk

Bericht door luuk »

home algemeen folder van 2ru daar kun je zien dat ie 2pk heeft
staat een streep naar de cil toe daar staat een verhaaltje bij


en dan ga je naar home algemeen
dan fs1 in onderdelen dan klik je motor blok aan en daar staat 2,7 pk bij
teddys57
100km gereden
100km gereden
Berichten: 192
Lid geworden op: 27 jul 2006, 13:02
Locatie: Nijmegen

Bericht door teddys57 »

Met welke schijfblok heb je gereden Tom met een 2Ru of met een echte FS1 schijfblok want die rijden wel degelijk harder.......dat zal je pa ook nog wel weten dat die membraam FS1 de schijf vroeger niet bij hielden.
Krukas van oud schijfblok is ook anders dan van 2Ru.
Plaats reactie