schijf blok
schijf blok
is het zo dat ik uit een oude schijfblok meer snelheid
uit kan halen dan die van een 2ru
dat heb ik me laten vertellen
is dat wel echt waar¿¿¿¿
uit kan halen dan die van een 2ru
dat heb ik me laten vertellen
is dat wel echt waar¿¿¿¿
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
- Site Admin
- Berichten: 11146
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
Nee, ik denk dat hij bedoelt de oude "FS1" genummerde schijfblokken in vergelijking met de 2RU blokken.
Ik denk zelf dat daar niks van waar is, want het blijft gewoon hetzelfde blok. De verschillen die er zijn zijn meer in de versteviging van carters en dat soort dingen, maar die maken het niet dat het sneller of minder snel loopt...
Ik denk zelf dat daar niks van waar is, want het blijft gewoon hetzelfde blok. De verschillen die er zijn zijn meer in de versteviging van carters en dat soort dingen, maar die maken het niet dat het sneller of minder snel loopt...

-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18360
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18360
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Ik denk dat het wel mee valt met dat harder lopen
zal wel zo'n fabeltje zijn, net zoals dat vroegah iedereen die een fs1 had 100 of 120 km/h liep
Bij roterende inlaat denken de meeste mensen meteen dat dat automatisch superhard loopt, terwijl dat helemaal niet zo is. Als je vaak ook zegt dat je een fs1 hebt, vragen de meeste mensen meteen van "Ohjah, met roterende inlaat? Die lopen superhard". Terwijl een membraanblok net zo snel gaat (en zelfs fijner rijdt vind ik
)


Bij roterende inlaat denken de meeste mensen meteen dat dat automatisch superhard loopt, terwijl dat helemaal niet zo is. Als je vaak ook zegt dat je een fs1 hebt, vragen de meeste mensen meteen van "Ohjah, met roterende inlaat? Die lopen superhard". Terwijl een membraanblok net zo snel gaat (en zelfs fijner rijdt vind ik

-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
ik geef je volledig gelijk... op dat laatste zinnetje na dan natuurlijk
(je kan namelijk niet ontkennen dat een membraan energie nodigheeft om open te gaan (gaat ten koste van je onderdruk bij het aanzuigen, daardoor zijn carbonklepjes al beter) en dat de nauwe doorgang de flow om zeep helpt... Voordeel is wel dat je makkelijker grote carbs kan monteren, omdat je niet gebonden bent aan de schijfgrootte..)
btw, hebben we deze discutie eigenlijk niet al gehad?
nog een bedenking, stel dat je een 180°schijf hebt, dus open vanaf dat er een opwaartse beweging van de piston is, wel die situatie kan je nooit evenaren met een membraan.. de schijf doet de poort open, stipt op het onderste punt als je wil, een membraan moet wachten tot de onderdruk groter is als de atmosferische druk, of de kleppen gaan niet open...

(je kan namelijk niet ontkennen dat een membraan energie nodigheeft om open te gaan (gaat ten koste van je onderdruk bij het aanzuigen, daardoor zijn carbonklepjes al beter) en dat de nauwe doorgang de flow om zeep helpt... Voordeel is wel dat je makkelijker grote carbs kan monteren, omdat je niet gebonden bent aan de schijfgrootte..)
btw, hebben we deze discutie eigenlijk niet al gehad?


nog een bedenking, stel dat je een 180°schijf hebt, dus open vanaf dat er een opwaartse beweging van de piston is, wel die situatie kan je nooit evenaren met een membraan.. de schijf doet de poort open, stipt op het onderste punt als je wil, een membraan moet wachten tot de onderdruk groter is als de atmosferische druk, of de kleppen gaan niet open...
when men were men, and helmets were for divers
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18360
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
@Sam, ja een schijf gaat "geforceerd" open
een membraan gaat open door de druk in et carter. Het kost energie, dat is waar, maar de inlaat is hierdoor wel "variabel", en voor een straatmachine is dat fijner.
Ik heb met alle 2 de blokken gereden met exact dezelfde setup, en een membraanblok rijdt fijner. Powerband begint vroeger, en eheft meer koppel onderin. Kwa top maakt het niks uit, je komt uiteindelijk toch op het toptoerental
Maar weg aan een beetje offtopic denk ik

Ik heb met alle 2 de blokken gereden met exact dezelfde setup, en een membraanblok rijdt fijner. Powerband begint vroeger, en eheft meer koppel onderin. Kwa top maakt het niks uit, je komt uiteindelijk toch op het toptoerental

Maar weg aan een beetje offtopic denk ik

-
- 100km gereden
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 27 jul 2006, 13:02
- Locatie: Nijmegen