Check of de tussenschakel de voorste bout van de kettingkast raakt. Vaak tordeert de ketting ook iets met eraf lopen en er gaat vaak nog meer krom. Bij optrekken komt de bovenkant van de ketting strak te staan, dus of daar zit het of onderaan als de ketting iets lager komt te hangen. check ook of de bouten van het achtertandwiel nog allemaal goed vast zitten.
Heb 'm weer even opengemaakt. Ik kan echt niet vinden wat het is. Ik heb een filmpje gemaakt van de speling van het voortandwiel want ik weet niet of dit normaal is en dat dat misschien het tikken veroorzaakt: youtube
*edit: laatste post hiervoor niet gelezen, ik ga het checken.
Nee zo veel speling mag hij niet hebben. Ik hoop voor jou dat het tandwiel groeven zijn versleten
Dan los je het op door een nieuw tandwiel. Bestel dan ook gelijk een nieuwe cirklip mee
marco schreef:Dat is het gevolg als het tandwiel met 1 clipje vastzet dan komt er speling op.
Ik snap jou twee clipjes verhaal niet helemaal. 2ru heeft maar 1 cirklip nodig zo rijd iedere 2ru rond
Weet ook niet waar je het tweede cirklip wil laten
Laatst gewijzigd door scirocco op 07 jul 2013, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb hier zelf een onversleuteld 2RT reserveblok liggen. Twee clipjes erop, een langs beide zijden. Het tandwiel kan geen kant uit.
Indien ik het binnenste clipje zou weghalen, voorzie ik dezelfde problemen als op het filmpje.
Dat is raar de originele 2rt service information laat 1 cirklip zien
En mijn maat heeft een geheel originele 2ru met 1500 km op de teller zit ook 1 clip
HotWheels schreef:Stond bij een v/d eerste reakties nochtans reeds dat er op dit type 2 clipjes hoorden. Wat heb je nu uiteindelijk uitgespaard? Tjonge tjonge toch
Ik heb het tandwiel nooit gedemonteerd, dus ik heb geen idee of erachter nog een circlipje zit ja of nee. Ik ga 'm in ieder geval vervangen en koop er twee circlipjes bij
Ik vind het trouwens wel gek dat voor mijn gevoel het opeens ging tikken, alsof er opeens speling in het tandwiel zit.