Het is voor mij onmogelijk om te rijden met de accu aangesloten, zonder dat hierbij de zekering doorbrandt. Er bevindt zich namelijk kortsluiting in het circuit, maar het lukt mij niet om te achterhalen waar dit zit. Met behulp van een trafo aangesloten op de rode draad en aarden aan het frame, kan ik spanning op het circuit zetten en dingen proberen/uitsluiten. Het lijkt erop dat de draden in de koplamp goed zitten aangesloten en de draden in het frame ook. Rijden zonder accu gaat namelijk zoals het hoort voor wat betreft de elektronica.
Hoe de situatie is:
Wanneer ik rijd zonder dat de accu is aangesloten, heb ik geen problemen met het voor- en achterlicht, claxon (hoewel deze het niet zo hard doet zonder accu), tellerverlichting en neutraallampje. Wanneer ik de verlichting niet aanheb (dus stand 2 op het contactslot) en veel toeren maak doen de knipperlichten het ook. (De lampjes zijn allemaal 6 volt.)
Wanneer ik echter met behulp van de trafo spanning op het circuit zet (dus de accu nabootsen) begint de trafo te trillen: kortsluiting dus. Wanneer ik de clignoteur en de gelijkrichtercel losmaak, is de kortsluiting verdwenen. Wanneer ik een van de twee weer aansluit, is de kortsluiting terug. Bij de clignoteur is de kortsluiting erger wanneer het lampje aan is bij het knipperen, en de kortsluiting is aan de linkerkant erger dan aan de rechterkant. Bij de clignoteur is overigens geen kortsluiting wanneer ik bij de rechter hendel de knipperlichtstand helemaal op "uit" heb staan.
Wat ik al geprobeerd heb:
De hendels open gehad en de draden door het stuur getrokken, zodat er geen kans is dat de draden beschadigd raken. Deze waren namelijk wat bekneld komen te zitten.
Bij het knipperlicht rechtsachter was de draad doorgesleten waardoor er kortsluiting was met het frame. Deze draad heb ik (als tijdelijke oplossing) wat isolatietape omheen gedraaid. Hierin zou dus geen kortsluiting kunnen zitten.
Ik heb geen idee waar ik het probleem nu moet zoeken, want alles lijkt zoals het hoort te zijn. Wel ben ik van plan om een andere gelijkrichtercel en clignoteur te kopen, zodat ik deze twee onderdelen kan uitsluiten. Hieronder heb ik in de spoiler diverse foto's bijgevoegd, zodat jullie kunnen zien hoe de draden zijn aangesloten. Als jullie verdere uitleg, foto's of iets anders nodig hebben om mij te helpen hoor ik het graag.
[spoil]

Bedrading clignoteur en gelijkrichtercel

Het remlicht is nog niet aangesloten

Bedrading achterlicht en linker en rechter knipperlicht

Bedrading koplamp

Overige bedrading binnenin de koplamp
[/spoil]