Welke cilinder
-
- 50km gereden
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 19 jun 2013, 20:22
Welke cilinder
Een vraag
Welke cilinder zou ik moeten kopen ???
Heb een 378 met een 1J5 blok , heb er net een kenteken op ( geen probleem bij het RDW alleen ff op de rollenbank meer niet ) , bij de eerste de beste test rit is de cilinder vastgelopen.
Nu wil ik een nieuwe cilinder kopen maar weet niet welke een FS1 40 mm of 43mm ?
de setup nu is 16 mm mikuni carburateur sproeier 180 lang welk merk weet ik niet denk imi
snelle uitlaat nieuw imi
tandwielverhouding 13 / 44
het hoeft niet heel hard te gaan maar wel lekker vlot optrekken en rond de 65 / 70 km/h ongeveer
welke cilinder ?
allemaal bedankt alvast voor u reactie's
Welke cilinder zou ik moeten kopen ???
Heb een 378 met een 1J5 blok , heb er net een kenteken op ( geen probleem bij het RDW alleen ff op de rollenbank meer niet ) , bij de eerste de beste test rit is de cilinder vastgelopen.
Nu wil ik een nieuwe cilinder kopen maar weet niet welke een FS1 40 mm of 43mm ?
de setup nu is 16 mm mikuni carburateur sproeier 180 lang welk merk weet ik niet denk imi
snelle uitlaat nieuw imi
tandwielverhouding 13 / 44
het hoeft niet heel hard te gaan maar wel lekker vlot optrekken en rond de 65 / 70 km/h ongeveer
welke cilinder ?
allemaal bedankt alvast voor u reactie's
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
-
- 50km gereden
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 19 jun 2013, 20:22
Ik heb hem RDW laten keuren toen zat er een 2RU cilinder op 10 mm carburateur en originele uitlaat
Daarna heb ik er een redelijke goede FS1 imi op gelegd deze had ik nog 16 mm carburateur en een snelle nieuwe uitlaat .
de reden denk ik waarom deze is vastgelopen is de ontstekingsplaat zat los , en de benzine niet in de goede verhouding gemengd.
heb deze gemengd op 1:40 250cc op 10 ltr benzine
de cilinder eraf gehaald en deze was gewoon droog , cilinderkop droog niet genoeg smering
daarna bij de benzine meer 2 takt olie bij gedaan.
En weer een andere FS1 cilinder gemonteerd maar deze was niet zo best meer krassen en krassen op de zuiger.
De brommer liep niet harder dan 58 met de 10 mm of met de 16 mm geen verschil
En als deze volgas reed hield deze steeds in en ging dan weer verder hield in en weer verder zo ging dat continu
Cilinder gedemonteerd en deze was wel goed gesmeerd , dus de oorzaak v/d vastloper is te weinig smering denk ik.
Nu ligt er de 2RU weer op en moet er nog mee gaan rijden , maar ik ben een mooi weer rijder dus dat word morgen misschien.
dus ik wil er toch wel een snellere cilinder weer op , maar weet niet goed welke
Daarna heb ik er een redelijke goede FS1 imi op gelegd deze had ik nog 16 mm carburateur en een snelle nieuwe uitlaat .
de reden denk ik waarom deze is vastgelopen is de ontstekingsplaat zat los , en de benzine niet in de goede verhouding gemengd.
heb deze gemengd op 1:40 250cc op 10 ltr benzine
de cilinder eraf gehaald en deze was gewoon droog , cilinderkop droog niet genoeg smering
daarna bij de benzine meer 2 takt olie bij gedaan.
En weer een andere FS1 cilinder gemonteerd maar deze was niet zo best meer krassen en krassen op de zuiger.
De brommer liep niet harder dan 58 met de 10 mm of met de 16 mm geen verschil
En als deze volgas reed hield deze steeds in en ging dan weer verder hield in en weer verder zo ging dat continu
Cilinder gedemonteerd en deze was wel goed gesmeerd , dus de oorzaak v/d vastloper is te weinig smering denk ik.
Nu ligt er de 2RU weer op en moet er nog mee gaan rijden , maar ik ben een mooi weer rijder dus dat word morgen misschien.
dus ik wil er toch wel een snellere cilinder weer op , maar weet niet goed welke
-
- 50km gereden
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 19 jun 2013, 20:22
-
- 100km gereden
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 14 sep 2013, 20:46
- Locatie: Houten
Oké Theo, snap ik, begrijp dat je voor nieuw wilt gaan , begreep uit je verhaal dat je een en ander wilde uitproberen, en dat mag nog steeds hoor, als je nieuw wilt zou ik een 60cc f5b nemen, koop er dan een kwaliteitszuiger bij, en werk de cilinder netjes af (of Gino vragen daarvoor) die liep een paar jaar gelden heel rustigjes 65-70 met niet al te veel toeren op een 2ru die ik toen had, zat 16mm en fs50 uitlaat op, was ook redelijk stil.
groeten, René
groeten, René
- hans.m
- 1500km gereden
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
- Locatie: Nijlen, België