Welke cilinder

Alles over de techniek en sleutelen
TheoG63
50km gereden
50km gereden
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 jun 2013, 20:22

Welke cilinder

Bericht door TheoG63 »

Een vraag

Welke cilinder zou ik moeten kopen ???

Heb een 378 met een 1J5 blok , heb er net een kenteken op ( geen probleem bij het RDW alleen ff op de rollenbank meer niet ) , bij de eerste de beste test rit is de cilinder vastgelopen.
Nu wil ik een nieuwe cilinder kopen maar weet niet welke een FS1 40 mm of 43mm ?

de setup nu is 16 mm mikuni carburateur sproeier 180 lang welk merk weet ik niet denk imi
snelle uitlaat nieuw imi
tandwielverhouding 13 / 44
het hoeft niet heel hard te gaan maar wel lekker vlot optrekken en rond de 65 / 70 km/h ongeveer

welke cilinder ?

allemaal bedankt alvast voor u reactie's
TheoG63
50km gereden
50km gereden
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 jun 2013, 20:22

Bericht door TheoG63 »

sorry dat er 3 dezelfde vragen zijn
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Bericht door fs1man »

ligt aan het forum loopt af en toe ook vast zal wel bij een fs1 horen :lol:
maar kijk uit met nieuwe cilinders vooral de fs1 cilinder de immi,s zijn vaak net iets te klein geboord.
fs1 parts uit Hilversum verkoopt wel goeie , geen eigen ervaring maar dat zijn de forum ervaringen.
dus kijk daar eens.
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1784
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

je kan het beste een gebruikte originele cylinder kopen..............code f5b, 257, 2ru, 2f2, 3e8 en indien nodig deze laten honen of boren tot een verkrijgbare overmaat.

en dan een passende zuiger erbij kopen (nieuw).
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Wat voor cilinder zat erop en hoe komt het dat hij is vastgelopen?
Neem aan dat je dat wilt voorkomen bij een volgende cilinder, dus beter wel de oorzaak achterhalen..
TheoG63
50km gereden
50km gereden
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 jun 2013, 20:22

Bericht door TheoG63 »

Ik heb hem RDW laten keuren toen zat er een 2RU cilinder op 10 mm carburateur en originele uitlaat

Daarna heb ik er een redelijke goede FS1 imi op gelegd deze had ik nog 16 mm carburateur en een snelle nieuwe uitlaat .

de reden denk ik waarom deze is vastgelopen is de ontstekingsplaat zat los , en de benzine niet in de goede verhouding gemengd.
heb deze gemengd op 1:40 250cc op 10 ltr benzine

de cilinder eraf gehaald en deze was gewoon droog , cilinderkop droog niet genoeg smering

daarna bij de benzine meer 2 takt olie bij gedaan.
En weer een andere FS1 cilinder gemonteerd maar deze was niet zo best meer krassen en krassen op de zuiger.
De brommer liep niet harder dan 58 met de 10 mm of met de 16 mm geen verschil
En als deze volgas reed hield deze steeds in en ging dan weer verder hield in en weer verder zo ging dat continu
Cilinder gedemonteerd en deze was wel goed gesmeerd , dus de oorzaak v/d vastloper is te weinig smering denk ik.

Nu ligt er de 2RU weer op en moet er nog mee gaan rijden , maar ik ben een mooi weer rijder dus dat word morgen misschien.

dus ik wil er toch wel een snellere cilinder weer op , maar weet niet goed welke
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

1:40 is gewoon goed.
TheoG63
50km gereden
50km gereden
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 jun 2013, 20:22

Bericht door TheoG63 »

Ja dat had ik op dit forum al eens gevraagd vandaar dat ik deze verhouding heb aan gehouden.
RLD
100km gereden
100km gereden
Berichten: 175
Lid geworden op: 14 sep 2013, 20:46
Locatie: Houten

Bericht door RLD »

Heb hier nog wel een goed setje liggen, fs1 cilinder met asso zuiger, loopt 65-70, je mag hem proberen, als hij bevalt overnemen.

groet René
TheoG63
50km gereden
50km gereden
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 jun 2013, 20:22

Bericht door TheoG63 »

Heb nu een eindje gereden met de 2RU cilinder 16 mm carburateur en snelle uitlaat

loopt op de teller 50 km / h

gas vol open houdt deze in zoals ik eerder vermeld heb

ontsteking is afgesteld zoals vermeld op dit forum.

bougie is zwart , gister met de slechte FS1 was deze mooi bruin
TheoG63
50km gereden
50km gereden
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 jun 2013, 20:22

Bericht door TheoG63 »

Rene

bedankt voor je aanbod maar wil toch een nieuwe
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Een goed alternatief is een Z1 bij john fs1parts in hilversum
1978 chroom 60 cc
RLD
100km gereden
100km gereden
Berichten: 175
Lid geworden op: 14 sep 2013, 20:46
Locatie: Houten

Bericht door RLD »

Oké Theo, snap ik, begrijp dat je voor nieuw wilt gaan , begreep uit je verhaal dat je een en ander wilde uitproberen, en dat mag nog steeds hoor, als je nieuw wilt zou ik een 60cc f5b nemen, koop er dan een kwaliteitszuiger bij, en werk de cilinder netjes af (of Gino vragen daarvoor) die liep een paar jaar gelden heel rustigjes 65-70 met niet al te veel toeren op een 2ru die ik toen had, zat 16mm en fs50 uitlaat op, was ook redelijk stil.

groeten, René
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Laars schreef:Een goed alternatief is een Z1 bij john fs1parts in hilversum



Z1 zijn goede en mooi afgewerkte cilinders.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

marco schreef:
Laars schreef:Een goed alternatief is een Z1 bij john fs1parts in hilversum



Z1 zijn goede en mooi afgewerkte cilinders.

mjah, rijden doen ze best goed, alleen beginnen ze snel aan de buitenkant te roesten :D
Plaats reactie