ginofs1 schreef:acht het klopt eigenlijk nooit, als je band wat afslijt is de omtrek ook wat kleiner. en alle tellers geven wat anders aan. het is gewoon een indicatie
Dat begrijp ik... maar iemand heeft hier ooit beweert dat ze redelijk OK zijn. Voor mijn keuring maar een paar keer langs zo'n snelheidspaal rijden .
Kunnen goed mijn woorden zijn geweest: teller vs. gps komen redelijk overeen. 17 inch wielen. Geen idee van de nauwkeurigheid van zo'n paal. Of de meting daarvan dan.
Dat verschilt echt per teller...
Daarom heb ik nooit iets gezegd over dat tellers in het algemeen goed zijn, maar enkel dat het op mijn 2 tellers redelijk klopt. Ieder zn ervaring.
ginofs1 schreef:acht het klopt eigenlijk nooit, als je band wat afslijt is de omtrek ook wat kleiner. en alle tellers geven wat anders aan. het is gewoon een indicatie
Dat begrijp ik... maar iemand heeft hier ooit beweert dat ze redelijk OK zijn. Voor mijn keuring maar een paar keer langs zo'n snelheidspaal rijden .
Zorg dat je kleiner achterwiel heb voor de keuring
Die snelheidspalen kloppen echt voor geen meter. Eigenlijk maakt het weinig uit. Een FS1 teller en een RD teller geven ongeveer evenveel aan. Het binnenwerkje in het voorwiel is gelijk, die anderhalve km zal op de rollenbank of bij een keuring niet het verschil maken. Tellers geven sowieso altijd iets teveel aan. Het precieze van FS1 tellers zit hem vooral in de hoge snelheden waar veel tellers allang van slag zijn en idiote waardes aangeven.
Willem heeft wel gelijk, met een iets groter voorwiel zal hij een lagere snelheid aangeven, maar het is maar zo weinig verschil...
NIX schreef:Die snelheidspalen kloppen echt voor geen meter. Eigenlijk maakt het weinig uit. Een FS1 teller en een RD teller geven ongeveer evenveel aan. Het binnenwerkje in het voorwiel is gelijk, die anderhalve km zal op de rollenbank of bij een keuring niet het verschil maken. Tellers geven sowieso altijd iets teveel aan. Het precieze van FS1 tellers zit hem vooral in de hoge snelheden waar veel tellers allang van slag zijn en idiote waardes aangeven.
Willem heeft wel gelijk, met een iets groter voorwiel zal hij een lagere snelheid aangeven, maar het is maar zo weinig verschil...
mis poes, het binnen werkje is niet het zelfde, zelf bekeken in opdracht van john. ik heb het ergens opgeschreven maar het grote tandwieltje heeft een verschil van +- 3 tanden. echt waar
fs1willem schreef:En dat geldt dus niet voor DX-versies .
aangezien alle rd's schijfrem hebben (op het allereerste type na, maar die hebben 17inch wielen), gok ik dat het verschil toch is na gegaan voor schijfrem...