het laatste dat hier gezegd was, was dat er een F5B cylinder werd getoond van almere,
ik wilde uitleggen wat ik met sleutelvijltjes met een imi jmpb FS1 deed..
Laatst gewijzigd door YamaSam op 17 jan 2008, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Ligt eraan, er zijn ook zat goede imitaties, en door zelf er wat kleine dingetjes aan te doen lopen die imitaties ook erg lekker. Je hebt wel meer kans dat je een best snelle F5B krijgt (in feite heb je gewoon dan een FS1 cilinder met F5B opdruk). Ik zou kijken voor een mooie originele, als je zoekt zijn ze nog wel te krijgen
maar als een f5b 60 cilinder hbe je meer optrek kracht(onderin) en met een fs1 60 cilinder heb je meer kracht op hogere toeren, dus als je bij je f5b je uitlaatpoot wat hoger maakt gaat hij ook wat hoger in toeren door, en kan je hem dus best hard late lopen? of zie ik dit verkeerd
wat zouden jullie doen als je hard wilt optrekken, en iets van 80 a 85km/h wilt gaan?
het is niet zo dat een ori f5b nou zo hard trekt hoor. maar de powerband licht lekker laag waardoor die relaxt rijd. op topvermogen haalt een f5b het bij lange na niet tegen een fs1 cilinder. ik denk dat je dan eerder moet denken aan een parmakit (44.5 boring).
ik heb nu zelf mijn f5b 60cc iets getuned rijd iets van 85 met 13/40 ik heb de uitlaat poort iets verhoogd met 1,5 mm en nog 1 mm van de kop van de cilinder afgehaald heb nu oowk hd kop erop en spoelpoorten wat vergroot rijd super fijn,
ik heb oowk een imi fs1 en die heb ik ingereden met 13/40 en die rijdt nu oowk iets van 90 met die vertanding ik heb hem nog niet voluit gehaald dus 90 max nog maar ik vind een getuned f5b veel fijner rijden voor onderin, ik rij altijd met 13/40 of 14/40.
Laatst gewijzigd door Triforce op 19 jan 2008, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.