parma of athena cilinder

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Freddy

parma of athena cilinder

Bericht door Freddy »

Rij op een fs1 sheriff en weeg 95 kg. Welke cilinder kan er nu het best op,een 60cc athena cilinder (aluminium) of een 70cc parmakit.
Bedenk wel dat een sheriff wel wat zwaarder is dan een gewone fs1 en je zit meer rechtop. Wil toch wel 80 km/uur halen (lukt niet met een gewone 60cc)
alvast bedankt Fred
Pipedown
2000km gereden
2000km gereden
Contacteer:

Bericht door Pipedown »

ik zou een 70cc erop zetten, als het tesnel gaat andere tandwiel verhouding dan ofzo? :roll:
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

70cc bestaat niet! Het is allebij rond de 60cc, alleen de parmakit heeft een 44,5mm zuiger.
Wiebo heeft laatst ook een Parmakit gehaald, alleen nog niet mee gereden. Ik zou daarvoor gaan. Athena's zijn erg schaars aan het worden.
edje

Bericht door edje »

ik zou voor een 60cc f5b gaan, mischien iets bijwerken, hd kop er op en gaan :wink:
wiebo
500km gereden
500km gereden

Bericht door wiebo »

Ik verwacht binnen een paar dagen wat over mijn bevindingen met de Parmikit te kunnen melden. Met een 60cc F5B haal je niet zomaar 80. Alles wat je daarvan nu nog kan kopen is zowat imi en daarvan zijn de spoelpoorten vaak erg klein en ook nog vaak allesbehalve goed afgewerkt. Kun je aan een ori F5B komen dan moet je dat zeker doen. ik wil hiermee niet zeggen dat elke imi F5B slecht is, maar dat je wel goed moet kijken wat je koopt.
Wiebo
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

koppeling zal misschien ook wel wat mogen hebben?
when men were men, and helmets were for divers
edje

Bericht door edje »

wiebo schreef:Ik verwacht binnen een paar dagen wat over mijn bevindingen met de Parmikit te kunnen melden. Met een 60cc F5B haal je niet zomaar 80. Alles wat je daarvan nu nog kan kopen is zowat imi en daarvan zijn de spoelpoorten vaak erg klein en ook nog vaak allesbehalve goed afgewerkt. Kun je aan een ori F5B komen dan moet je dat zeker doen. ik wil hiermee niet zeggen dat elke imi F5B slecht is, maar dat je wel goed moet kijken wat je koopt.
Wiebo

ik ken iemand met een 60cc f5b immi :wink: en dat ding loopt serieus 70-75 met een 10mm carb. wel met wind mee maargoed. verder gewoon een licht gevlakt kopje, en snelle immi pijp. met 14-44 tandwielen. lijkt me dat je met ene fatsoenlijke hd kop en 16mm gasfabriek de 80 moet kunnen halen :wink:
wiebo
500km gereden
500km gereden

Bericht door wiebo »

edje schreef:
wiebo schreef:Ik verwacht binnen een paar dagen wat over mijn bevindingen met de Parmikit te kunnen melden. Met een 60cc F5B haal je niet zomaar 80. Alles wat je daarvan nu nog kan kopen is zowat imi en daarvan zijn de spoelpoorten vaak erg klein en ook nog vaak allesbehalve goed afgewerkt. Kun je aan een ori F5B komen dan moet je dat zeker doen. ik wil hiermee niet zeggen dat elke imi F5B slecht is, maar dat je wel goed moet kijken wat je koopt.
Wiebo

ik ken iemand met een 60cc f5b immi :wink: en dat ding loopt serieus 70-75 met een 10mm carb. wel met wind mee maargoed. verder gewoon een licht gevlakt kopje, en snelle immi pijp. met 14-44 tandwielen. lijkt me dat je met ene fatsoenlijke hd kop en 16mm gasfabriek de 80 moet kunnen halen :wink:

Ja , zoals gezegd, als het een goede imi is kan dat. De ene is de andere niet.
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Idd de ene imitatie de andere niet. En met die gare chinese koekenbakkers kan je ook net geluk (of pech) hebben dat er gewoon een snelle poorttiming in je imitatie (F5B) cilinder zit. Verder met wind mee telt het niet echt, dan kan ik mijn brommer ook wel over de 100 km/h krijgen :P
fs48

Bericht door fs48 »

Zaterdag een 60 cc F5b gehaald na het gedoe met de parmakit en ook deze F5b word heel erg heet, uitlaat de schuine achterkant gemonteerd, 22o sproeier, 12-41, onsteking op tijd, maar na 3 km kun je er een ei op bakken, gr. Frank
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Staat je ontsteking wel goed? Blijft 'ie uberhaupt wel lopen met sproeier 220 :shock:
wiebo
500km gereden
500km gereden

Bericht door wiebo »

220 lijkt me voor een F5B idd wel erg groot! 160 was bij mijn F5B na een tijdje inrijden al te ruim.
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden

Bericht door fs-ael »

220 klinkt als een lekke krukas kering of ergens anders valse lucht
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

edje schreef:
Wiebo

ik heb met die van mij op mijn schijf blok 85 mee gehaald met 14/44 ik heb hem nu weer op mijn membraamblok gezet voor de meeting ik heb de top nog niet gedaan maar dat komt nog wel
dewaal
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door dewaal »

fs-ael schreef:220 klinkt als een lekke krukas kering of ergens anders valse lucht

da heb ik ok wel is gehad ja :lol: :lol:
Plaats reactie