Triforce schreef:ik rij nu met een aangepaste 60cc f5b die rijdt nu met ongeveer 70 nog niet voluit gegaan ik schat ongeveer 90 met de vertanding 14/40
Ik gun het je van harte, maar dat is de eerste F5B die ik 90 heb zien gaan. (tenminste 90 echte km/h dan)
maar blijf je trek kracht dan hetzelfde ik heb 13:44 kan ik dan bijvoorbeeld 14:44 doen en dan ga ik harder en heb de zelfde trekkracht?
als je van 13 naar 14 gaat, haal je een hogere topsnelheid, maar verlies je trekkracht
het is altijd een van beide je moet altijd wat inleveren voor trekkracht of topsnelheid
btw van 13 naar 14 zijn de verschillen niet zo heel erg groot natuurlijk
Ik heb het volgens mij wel eens eerder gevraagd, maar nog maar eens :
Als ik met een onbewerkte 50cc FS1, 14/44 de 80 aantik, waarom zou een een 60cc 14/40 dan geen 90 lopen ?
We lopen toch niet te jokken tegen elkaar hier ?
Triforce's pa met 140 misschien wel , maar mijn FS-1tje liep in '88 ook 110 op de teller (60cc).
Trok bagger op, maar als 'ie eenmaal ging ging 'ie ook wel.
ik zal wel een keertje een foto maken van hoe de spoel en uitlaat poort zit, ik heb dit ongeveer gedaan:
uitlaatpoort verbreed met 2mm en hogergemaakt met 1mm,
spoelpoorten wat breder gemaakt,
van de cilinder zelf 1,5 á 2mm van de bovenkant afgehaald,
ik heb alleen nu een andere cilinderkop en een andere blok
ik had eerst de 2RU blok eronder met een iets aan gepaste schijf, alleen de ontsteking was iets mis mee gegaan en leek later de bij de schijf dat hij niet goed afsloot, ik reed toen met een keihin carb met een 140 sproeier van stage 6, hij was moeilijk te starten maar als hij ging dan ging het als een speer,
ik heb met 14/40 nog behoorlijk veel trek kracht zelfs met ze'n tweeën blijft hij met gemakt 70 á 75 rijden
Henkjan rijdt met 15/41 ofzo, ook met een BEWERKTE F5B.
Dat ding rijdt ook 80. Maar je kan gewon niet meer zeggen dat het een F5B is, want dat is het gewoon niet. Dat zorgt nogal voor verwarring als je het een F5B blijft noemen
Nogmaals, een bewerkte F5B is totaal niet te vergelijken met een originele F5B, het is dan geen F5B meer. Als er een FS1 achtige timing is ingezet moet het gewoon kunnen.