Wat heb jij vandaag met of op je brommer gedaan? v2.0

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Gesloten
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

wiebo schreef:
Triforce schreef:ik rij nu met een aangepaste 60cc f5b die rijdt nu met ongeveer 70 nog niet voluit gegaan ik schat ongeveer 90 met de vertanding 14/40

Ik gun het je van harte, maar dat is de eerste F5B die ik 90 heb zien gaan. (tenminste 90 echte km/h dan)


hij ging met 14/44 al 87 km/h
Andries
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1577
Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19

Bericht door Andries »

nou post maar eens een foto dan van die f5b
ben ik wel benieuwd naar dan...
wiebo
500km gereden
500km gereden
Berichten: 857
Lid geworden op: 01 dec 2006, 15:26
Locatie: Groesbeek, waar anders?

Bericht door wiebo »

Andriesfs1 schreef:nou post maar eens een foto dan van die f5b
ben ik wel benieuwd naar dan...

Ik ook
Andries
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1577
Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19

Bericht door Andries »

reddevil schreef:
pee67 schreef::speachless:

dus voortandwiel vergroten voor hogere snelheid?


ja dus..

maar blijf je trek kracht dan hetzelfde :? :?:
ik heb 13:44
kan ik dan bijvoorbeeld 14:44 doen en dan ga ik harder en heb de zelfde trekkracht?


als je van 13 naar 14 gaat, haal je een hogere topsnelheid, maar verlies je trekkracht
het is altijd een van beide :wink: je moet altijd wat inleveren voor trekkracht of topsnelheid
btw van 13 naar 14 zijn de verschillen niet zo heel erg groot natuurlijk
prit2

Bericht door prit2 »

uit m'n hoofd zo ongeveer 7,iets km als je van 13 naar 14 gaat, en je gaat 84 met 13 tanden.
maar dat is uit m'n hoofd...
Gebruikersavatar
Handyman
500km gereden
500km gereden
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft

Bericht door Handyman »

Ik heb het volgens mij wel eens eerder gevraagd, maar nog maar eens :

Als ik met een onbewerkte 50cc FS1, 14/44 de 80 aantik, waarom zou een een 60cc 14/40 dan geen 90 lopen ?
We lopen toch niet te jokken tegen elkaar hier ?

Triforce's pa met 140 misschien wel :lol: , maar mijn FS-1tje liep in '88 ook 110 op de teller (60cc).
Trok bagger op, maar als 'ie eenmaal ging ging 'ie ook wel.
Andries
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1577
Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19

Bericht door Andries »

triforce heeft het over zijn f5b
Gebruikersavatar
Handyman
500km gereden
500km gereden
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft

Bericht door Handyman »

Een aangepaste 60cc F5B..

Ik reed hiervoor een 50cc F5B, standaard, 70 km/u mits knap afgesteld.
Dus : 60cc en wat gevijld hier en daar lijkt 90 me geen probleem ?

Ik wil niet harder, anders probeerde ik het zelf wel eens...

Die 70 op 13/44 trouwens.
Andries
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1577
Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19

Bericht door Andries »

ik zeg ook niet dat ik hem niet geloof
ik ben alleen wel benieuwd hoe dat cylindertje er dan uitziet
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

we moeten met het forum gewoon een gëeikte testbank kopen en dan kan iedereen latenzien hoe hard hij rijdt en is geen discussie meer mogelijk :P
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

ik zal wel een keertje een foto maken van hoe de spoel en uitlaat poort zit, ik heb dit ongeveer gedaan:

uitlaatpoort verbreed met 2mm en hogergemaakt met 1mm,
spoelpoorten wat breder gemaakt,
van de cilinder zelf 1,5 á 2mm van de bovenkant afgehaald,
ik heb alleen nu een andere cilinderkop en een andere blok
ik had eerst de 2RU blok eronder met een iets aan gepaste schijf, alleen de ontsteking was iets mis mee gegaan en leek later de bij de schijf dat hij niet goed afsloot, ik reed toen met een keihin carb met een 140 sproeier van stage 6, hij was moeilijk te starten maar als hij ging dan ging het als een speer,

ik heb met 14/40 nog behoorlijk veel trek kracht zelfs met ze'n tweeën blijft hij met gemakt 70 á 75 rijden
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18365
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Henkjan rijdt met 15/41 ofzo, ook met een BEWERKTE F5B.
Dat ding rijdt ook 80. Maar je kan gewon niet meer zeggen dat het een F5B is, want dat is het gewoon niet. Dat zorgt nogal voor verwarring als je het een F5B blijft noemen
Gebruikersavatar
Aad
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1773
Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
Locatie: Rijssen - Overijssel
Contacteer:

Bericht door Aad »

Eerst zien, dan gelove!

Net als een aantal volgens mij ware dat werkendammers, die 120 gingen en zo, met de meeting niks van gemerkt.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18365
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Nogmaals, een bewerkte F5B is totaal niet te vergelijken met een originele F5B, het is dan geen F5B meer. Als er een FS1 achtige timing is ingezet moet het gewoon kunnen.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18365
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Aad schreef:
Net als een aantal volgens mij ware dat werkendammers, die 120 gingen en zo, met de meeting niks van gemerkt.

Dan had je mss trouwens vooraan moeten rijden :P 120 was het niet maar het tempo lag soms best hoog :P
Gesloten