zuiger stroef in cilinder
zuiger stroef in cilinder
het gaat om zo'n f5b zuiger cilinder setje van almere. toen ik het net wilde monteren ging dat erg moeizaam omdat de bijgeleverede zuigerveren vrij wijd open stonden, normaal doe ik eerst de zuiger aan de krukas en dan schuif ik de clinder erover maar dat ging niet.
toen heb ik eerst los de zuiger met veren in de cilinder gefriemeld, dat ging wel maar toen de zuiger erin zat ging die maar moeilijk op en neer, het schoof, nja, stroef en het was niet mogelijk, ook niet met kracht, om dat zuiger rond te draaien(pijltje moets nog naar beneden).
zou het kunnen zijn dat ze me prongelijk overmaat zuigerveren hebben gegeven? of kan ik er gewoon mee gaan rijden. de cilinder is namelijk wel de goede maat en de veren kunnen zich ok nog moeten 'zetten'.
groetjes
pieter
toen heb ik eerst los de zuiger met veren in de cilinder gefriemeld, dat ging wel maar toen de zuiger erin zat ging die maar moeilijk op en neer, het schoof, nja, stroef en het was niet mogelijk, ook niet met kracht, om dat zuiger rond te draaien(pijltje moets nog naar beneden).
zou het kunnen zijn dat ze me prongelijk overmaat zuigerveren hebben gegeven? of kan ik er gewoon mee gaan rijden. de cilinder is namelijk wel de goede maat en de veren kunnen zich ok nog moeten 'zetten'.
groetjes
pieter
-
- Site Admin
- Berichten: 11146
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
Niels schreef:Je gaat toch ook geen kind van 2.........![]()
Als het te strak gaat, niet doen!![]()
Het wordt warm en zet daardoor nog meer uit etc.
Als je twijfelt kan je bij een revisiebedrijf de speling op laten meten. (of zelf proberen)
Die moet volgens specificaties 0,6mm zijn.
wat bedoel je met dat kind van twee? leg ns uit?
maar ik moest toevallig nog bij leertouwer zijn, had ik even niet aan gedacht, dus daar maar n nieuw setje zuigerveren (immi €7,95

hopen dat t nou lukt
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18360
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Zowiezo, een nieuwe cilinder en zuiger lopen vrijwel altijd stak, omdat je vrij weinig zuigerspeling hebt (en zo hoort het). Mijn z1 die ik gehoond had, met nieuwe zuigerveer erop, kon ik ook amper draaien laat maar zeggen. Ik moest wel redelijk wat kracht zetten. Je moet zowiezo je wand ff met een vinger 2-takt olie insmeren. Dan gaat het ook al soepeler.
ALs je zuigerveren echt een hele overmaat te groot waren, had het nooit gepast.
ALs je zuigerveren echt een hele overmaat te groot waren, had het nooit gepast.
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
gaat de piston er goed doorheen zónder de zuigerveren?
als dat zo is,
heb je die segmenten in de cylinder gepast, zonder de piston erin, en gekeken naar de opening van de koppen?
als die daar al raken moet je ze voorzichtig bijvijlen,
op toptemperatuur zouden ze dan nét niet mogen raken..
als het de piston zelf is (ook stroef zonder de segmenten)
dan moet je wel opletten bij het inrijden..
of bijhonen als het echt moeilijk gaat..
een goeie piston, die valt in een cylinder, en als je je hand als cylinderkop plaatst, moet ie bij het vallen, eens de poorten gepasseerd, ferm vertragen.
dan heb je'n goeie. (en moet je voorzichtiger inrijden)

als dat zo is,
heb je die segmenten in de cylinder gepast, zonder de piston erin, en gekeken naar de opening van de koppen?
als die daar al raken moet je ze voorzichtig bijvijlen,
op toptemperatuur zouden ze dan nét niet mogen raken..
als het de piston zelf is (ook stroef zonder de segmenten)
dan moet je wel opletten bij het inrijden..
of bijhonen als het echt moeilijk gaat..
een goeie piston, die valt in een cylinder, en als je je hand als cylinderkop plaatst, moet ie bij het vallen, eens de poorten gepasseerd, ferm vertragen.
dan heb je'n goeie. (en moet je voorzichtiger inrijden)

when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer: