Het grote kleine vragen topic v3.0

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
Axel

Bericht door Axel »

Hoe bedoel je ontsteking? Of de bougie vonkt? Puntjes staan wel goed enzo.
Axel

Bericht door Axel »

Net gemerkt dat het contactslot weer werkt, achter- en neutraallicht ook heel zwakjes, contactslot heb ik ff uitelkaar gehaalt en weer inelkaar gezet. Eerst werkte hij trouwens andersom (op off stond ie aan en op on stond ie uit) maar nu werkt ie weer normaal (terwijl ik hem precies weer inelkaar zette hoe ik em uitelkaar haalde...). Maargoed, bougie vonkt dus niet. Punten staan wel goed. Condensator?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

nog more dodgey contacts? :)
when men were men, and helmets were for divers
Axel

Bericht door Axel »

Nope :P Maar ik vind het wel vaag...
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

Ook al geprobeert om hem direct op de bobine aan te sluiten??
Axel

Bericht door Axel »

Nope, ben niet zo´n expert op electragebied....
edje

Bericht door edje »

bougie vervangen?
Axel

Bericht door Axel »

Ja drie verschillende geprobeerd, ik denk dat ik zo maar eens ga kijken of de condensator nog heel is (las dat je dat kon doormeten?). Want daar denk ik aan, hij vonkt trouwens ook niet tussen de punten.
Axel

Bericht door Axel »

Axel schreef:Ja drie verschillende geprobeerd, ik denk dat ik zo maar eens ga kijken of de condensator nog heel is (las dat je dat kon doormeten?). Want daar denk ik aan, hij vonkt trouwens [s]niet[/s] wel tussen de punten.

Condensator dus :P
Handyman
500km gereden
500km gereden

Bericht door Handyman »

Axel schreef:
Axel schreef:Ja drie verschillende geprobeerd, ik denk dat ik zo maar eens ga kijken of de condensator nog heel is (las dat je dat kon doormeten?). Want daar denk ik aan, hij vonkt trouwens [s]niet[/s] wel tussen de punten.

???

Als 'ie op de punten vonkt zou 'ie op de bougie ook moeten vonken volgens mij... :roll:
Axel

Bericht door Axel »

Ja? Hmmm dat doet ie dus niet... Maar hij moet toch helemaal niet vonken tussen de punten?
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door jeroenvans »

Handyman schreef:
Axel schreef:

???

Als 'ie op de punten vonkt zou 'ie op de bougie ook moeten vonken volgens mij... :roll:
niet altijd, dus ik zou idd maar de condensator vervangen, en koope er gelijk 4 ofzo want de helft is stuk in de verpakking, en ze gaan zoiezo niet lang mee...
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

jeroenvans schreef:
Handyman schreef:
Axel schreef:

???

niet altijd, dus ik zou idd maar de condensator vervangen, en koope er gelijk 4 ofzo want de helft is stuk in de verpakking, en ze gaan zoiezo niet lang mee...

met een imi condensator heb ik nu al 2 jaar mee gedaan, ik heb nu een ori condensator die er nu in gaat, want de vonk blijft aan de kleine kant
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door jeroenvans »

de laatste 3 immi's waren bij mij doa(dead on arival) en toen heb ik er een uit een ouwe johnson gesloopt, en die werkte prima :D
Axel

Bericht door Axel »

Heb je eigenlijk universele condensatoren die je gewoon bij de bromboer haalt of moet het echt een speciaal voor fs1 zijn? Heb namelijk niet echt zin om 7.50 verzendkosten te betalen voor iets wat 3.50 kost.
Gesloten