Alles over de techniek en sleutelen
jurriaan
Bericht
door jurriaan » 07 okt 2008, 22:03
Beste Fs1'ers,
mijne is weer de weg op, maar in voorgaande posts maakte ik telkens een vergissing.
ik reed met een lange 120 sproeier ipv een korte, en toen zei niels dat ik met een korte moest rijden, want hij reed alleen met de choke open.
ik heb een korte 120 gezocht en erin geschroefd en nu rijdt hij weer enkel met alleen de choke open.
ik heb een 50cc snel, snelle uitlaat en een 16 mm carb
moet ik nu nog lager in de maten gaan zitten? welke wordt dat dan?
of is het iets anders... de ontsteking is afgesteld door Niels dus die is helemaal goed.
Hartelijke groeten,
Jurriaan Daams
jerrow
1000km gereden
Berichten: 1179 Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden
Bericht
door jerrow » 07 okt 2008, 22:19
kort vraagje; is het een nieuwe cilinder?
jurriaan
Bericht
door jurriaan » 07 okt 2008, 22:20
nee, het is mijn oude, wel met een nieuwe voetpakking die goed aansluit meen ik:P
Frederik
250km gereden
Berichten: 365 Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
Locatie: Ham
Bericht
door Frederik » 07 okt 2008, 22:47
als hij alleen gaat met choke op, moet je een grotere sproeier steken
150 ofzo? gewoon enkele maten proberen
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18359 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 08 okt 2008, 08:24
IDd, met choke open wel rijden betekend dat hij te weinig benzine kreeg. Dan zou je juist niet van 120 lang naar 120 kort moeten, want over het algemeen is 120 kort stukken kleiner als 120 lang. 120 lang komt ongeveer overeen met 180 kort.
Martijn
Bericht
door Martijn » 08 okt 2008, 08:33
ik had in mijn fs1 cil die ik moest inrijden een 190 kort zitten
reddevil
2500km gereden
Berichten: 3598 Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)
Bericht
door reddevil » 08 okt 2008, 11:12
ik rij met mijn fs1 50cc gewoon met 115 a 120 lang..
dat is 9 van de 10x wel een goeie maat
YamaSam
10000km gereden
Berichten: 12187 Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:
Bericht
door YamaSam » 08 okt 2008, 12:55
een goede start is de originele 150 kort, óf de 100 lang
vergeet je mengselschroef niet af te stellen bij het plaatsen van een nieuwe sproeier hé
when men were men, and helmets were for divers
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 08 okt 2008, 13:50
in mijn FS1 cilinder zit een 110 korte sproeier in en hij doet het perfect, koffie bruine bougie, geen krassen in de cilinder
YamaSam
10000km gereden
Berichten: 12187 Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:
Bericht
door YamaSam » 08 okt 2008, 13:53
vanwaar kwamen die gebroken zuigerveren laatst?
when men were men, and helmets were for divers
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18359 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 08 okt 2008, 13:54
Jongens laten we wel ff ontopic blijven, dus bij de vraag van Jurriaan
jurriaan
Bericht
door jurriaan » 08 okt 2008, 19:23
ja toen ik er een 120 lang in had zitten deed hij precies hetzelfde.... niels raadde me een 120 kort aan.
maar goed, ik snap idd wel dat er een grotere in moet als de choke open staat, vreemd genoeg gebeurt er dan minder dan nu:P
Handyman
500km gereden
Berichten: 985 Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft
Bericht
door Handyman » 08 okt 2008, 20:21
Nu kan Nelis je ontsteking wel gesteld hebben, maar dat verloopt ook nog wel eens.
Toch maar ff checken.
Wat sproeiers betreft, als nou eens iedereen in Almere een setje korte originele Mikuni's besteld, zitten we tenminste op 1 lijn met dat verhaal.
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 08 okt 2008, 20:52
ik heb een shijt hekel aan almere dus ik bestel daar voorlopig niks
jurriaan
Bericht
door jurriaan » 08 okt 2008, 20:53
haha handyman, het was al eens verkeerd gegaan dus nu heeft hij het goed gedaan!