topsnelheid??

Alles over de techniek en sleutelen
Higherking
500km gereden
500km gereden

Bericht door Higherking »

altijd harder, ik was verslaaft aan te toeren van me athena 8)
maar een fs1 cilinder is hoogtoerig en zal dus wat harder gaan 60cc
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

Higherking schreef:altijd harder, ik was verslaaft aan te toeren van me athena 8)
maar een fs1 cilinder is hoogtoerig en zal dus wat harder gaan 60cc

een athena maakt idd veel toeren
fs48

Bericht door fs48 »

Hallo mijn immi 60 cc F5b rijd met homoet wind mee 80 km en wind tegen 70. (veel hoogtoeriger maar beduidend minder kracht onderin) Met de gewone snelle uitlaat (schuine k

anT) 75 km. Met deze uitlaat trekt ie veel beter van 3 naar 4. Set Up , 16mm 180 sroeier kort, 14- 41,en 60 cc F5b van Yampe. Zaterdag een Parmakit en de homoet gemonteerd'. De normale uitlaat paste niet,waarschijnlijk door dubbele voetpakking die yampe voorschrijft. De rest hetzelfde gehouden. Denk dat ie een grotere sroeier nodig heeft. Ik vergeet nog te vertellen dat ik ook een Hpi onsteking op mijn 378 heb zitten. wordt vervolgt!
Higherking
500km gereden
500km gereden

Bericht door Higherking »

ik reed met mijn athena met bewerkte uitlaatport en homoet. 90/95

nu heb ik 70cc liggen ben benieuwt wat die doet wacht op zuigerveren.

maar met f5b is het lekker relax rijden met rollerbanken perfect.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

fs48 schreef:Hallo mijn immi 60 cc F5b rijd met homoet wind mee 80 km en wind tegen 70. (veel hoogtoeriger maar beduidend minder kracht onderin) Met de gewone snelle uitlaat (schuine k

anT) 75 km. Met deze uitlaat trekt ie veel beter van 3 naar 4. Set Up , 16mm 180 sroeier kort, 14- 41,en 60 cc F5b van Yampe. Zaterdag een Parmakit en de homoet gemonteerd'. De normale uitlaat paste niet,waarschijnlijk door dubbele voetpakking die yampe voorschrijft. De rest hetzelfde gehouden. Denk dat ie een grotere sroeier nodig heeft. Ik vergeet nog te vertellen dat ik ook een Hpi onsteking op mijn 378 heb zitten. wordt vervolgt!

gaat dit over een schijfblok?
when men were men, and helmets were for divers
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Waarom moet er eigenlijk een dubbele voetpakking onder? Komt de cilinder anders boven de zuiger uit? Zo worden je timingen alleen maar hoger..
fs48

Bericht door fs48 »

Dit gaat over een membraamblok, en zonder dubbele voetpakking komt de zuiger tegen de kop. Ik verwacht met deze cilinder i.c.m. de homoet betere resultaten i.v.m. zijn hoogtoerigheid. Moet nu 500 km erop zien te krijgen,gr. Frank
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Ik zou eerder kiezen voor 2 koppakkingen. Daarmee zou je later kunnen experimenteren als 'ie hoogtoerig is.
fs48

Bericht door fs48 »

Dat is een idee, maar voorlopig even netjes inrijden, zo te voelen heeft ie lekker veel kracht onderin, tot nu toe weinig verschil kunnen merken met mijn F5B.
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door jeroenvans »

dan had jij een hele goede f5b :lol: bij maakte het 20 km verschil :D
fs48

Bericht door fs48 »

nog niet sneler gereden dan 50 km
edje

Bericht door edje »

mooiste is denk ik om de kop iets uit te draaien :wink:
fs48

Bericht door fs48 »

OOk een idee, maar wie kan dit?
Dingetje
250km gereden
250km gereden

Bericht door Dingetje »

Tombo schreef:Ik zou eerder kiezen voor 2 koppakkingen. Daarmee zou je later kunnen experimenteren als 'ie hoogtoerig is.

ik heb ook een soortgelijk probleempje
eerst had k koptikkers, dus een tweede koppakking erop gedaan
als ik nu volgas zou rijden in zn 4 zou ie heel veel overtoeren maken
mn tandwielen zijn 14-44, dus ook niet heel licht.
heeft het nu dus zin om een extra voetpakking erop te doen ipv die extra koppakking ivm zn hoogtoerigheid?
maar ik ben ook pas 200km aan het inrijden btw
indian

Re: topsnelheid??

Bericht door indian »

indian schreef:Hallo jongens,ik heb even een vraagje over de topsnelheid van mijn fs1:
Mijn setup is:
60cc F5B
16mm carb
sproeier 150
homoetpijp
twv:14/43.
Ik moet echt doortrekken in z'n derde versnelling naar 60km om dan naar de 75/80km te gaan,maar voor die daar is heb ik toch al een paar honderd meter gereden op een langerekte weg.
Dus hij pakt eigenlijk niet goed op van drie naar vier.
Heeft iemand een idee wat ik daar aan kan doen gasnaald ook al een keer versteld.
ik hoor het graag

Probleem opgelost,ik heb achtertandwiel veranderd ben van 43 naar 41 gegaan en trekt nu goed door in alle versnellingen,trouwens de homoet is ondervandaan en heeft plaats gemaakt voor uitlaat met schuine achterkant.
Plaats reactie