Hallo mijn immi 60 cc F5b rijd met homoet wind mee 80 km en wind tegen 70. (veel hoogtoeriger maar beduidend minder kracht onderin) Met de gewone snelle uitlaat (schuine k
anT) 75 km. Met deze uitlaat trekt ie veel beter van 3 naar 4. Set Up , 16mm 180 sroeier kort, 14- 41,en 60 cc F5b van Yampe. Zaterdag een Parmakit en de homoet gemonteerd'. De normale uitlaat paste niet,waarschijnlijk door dubbele voetpakking die yampe voorschrijft. De rest hetzelfde gehouden. Denk dat ie een grotere sroeier nodig heeft. Ik vergeet nog te vertellen dat ik ook een Hpi onsteking op mijn 378 heb zitten. wordt vervolgt!
fs48 schreef:Hallo mijn immi 60 cc F5b rijd met homoet wind mee 80 km en wind tegen 70. (veel hoogtoeriger maar beduidend minder kracht onderin) Met de gewone snelle uitlaat (schuine k
anT) 75 km. Met deze uitlaat trekt ie veel beter van 3 naar 4. Set Up , 16mm 180 sroeier kort, 14- 41,en 60 cc F5b van Yampe. Zaterdag een Parmakit en de homoet gemonteerd'. De normale uitlaat paste niet,waarschijnlijk door dubbele voetpakking die yampe voorschrijft. De rest hetzelfde gehouden. Denk dat ie een grotere sroeier nodig heeft. Ik vergeet nog te vertellen dat ik ook een Hpi onsteking op mijn 378 heb zitten. wordt vervolgt!
Dit gaat over een membraamblok, en zonder dubbele voetpakking komt de zuiger tegen de kop. Ik verwacht met deze cilinder i.c.m. de homoet betere resultaten i.v.m. zijn hoogtoerigheid. Moet nu 500 km erop zien te krijgen,gr. Frank
Dat is een idee, maar voorlopig even netjes inrijden, zo te voelen heeft ie lekker veel kracht onderin, tot nu toe weinig verschil kunnen merken met mijn F5B.
Tombo schreef:Ik zou eerder kiezen voor 2 koppakkingen. Daarmee zou je later kunnen experimenteren als 'ie hoogtoerig is.
ik heb ook een soortgelijk probleempje
eerst had k koptikkers, dus een tweede koppakking erop gedaan
als ik nu volgas zou rijden in zn 4 zou ie heel veel overtoeren maken
mn tandwielen zijn 14-44, dus ook niet heel licht.
heeft het nu dus zin om een extra voetpakking erop te doen ipv die extra koppakking ivm zn hoogtoerigheid?
maar ik ben ook pas 200km aan het inrijden btw
indian schreef:Hallo jongens,ik heb even een vraagje over de topsnelheid van mijn fs1: Mijn setup is: 60cc F5B 16mm carb sproeier 150 homoetpijp twv:14/43. Ik moet echt doortrekken in z'n derde versnelling naar 60km om dan naar de 75/80km te gaan,maar voor die daar is heb ik toch al een paar honderd meter gereden op een langerekte weg. Dus hij pakt eigenlijk niet goed op van drie naar vier. Heeft iemand een idee wat ik daar aan kan doen gasnaald ook al een keer versteld. ik hoor het graag
Probleem opgelost,ik heb achtertandwiel veranderd ben van 43 naar 41 gegaan en trekt nu goed door in alle versnellingen,trouwens de homoet is ondervandaan en heeft plaats gemaakt voor uitlaat met schuine achterkant.