topsnelheid??
-
- 250km gereden
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 22 apr 2008, 16:40
- Locatie: Voorburg
Dingetje schreef:Tombo schreef:Ik zou eerder kiezen voor 2 koppakkingen. Daarmee zou je later kunnen experimenteren als 'ie hoogtoerig is.
ik heb ook een soortgelijk probleempje
eerst had k koptikkers, dus een tweede koppakking erop gedaan
als ik nu volgas zou rijden in zn 4 zou ie heel veel overtoeren maken
mn tandwielen zijn 14-44, dus ook niet heel licht.
heeft het nu dus zin om een extra voetpakking erop te doen ipv die extra koppakking ivm zn hoogtoerigheid?
maar ik ben ook pas 200km aan het inrijden btw
weet iemand hier een antwoord op?
- Higherking
- 500km gereden
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:28
- Locatie: Beverwijk
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
Dingetje schreef:Dingetje schreef:Tombo schreef:Ik zou eerder kiezen voor 2 koppakkingen. Daarmee zou je later kunnen experimenteren als 'ie hoogtoerig is.
ik heb ook een soortgelijk probleempje
eerst had k koptikkers, dus een tweede koppakking erop gedaan
als ik nu volgas zou rijden in zn 4 zou ie heel veel overtoeren maken
mn tandwielen zijn 14-44, dus ook niet heel licht.
heeft het nu dus zin om een extra voetpakking erop te doen ipv die extra koppakking ivm zn hoogtoerigheid?
maar ik ben ook pas 200km aan het inrijden btw
weet iemand hier een antwoord op?
ik zou eerder een extra kop pakking doen dan voetpakking want een extra voetpakking wil ook zeggen dat de cilinder hoger komt te zitten dus komen de poorten ook hoger en dus nog hoog toeriger
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
Dingetje schreef:Dingetje schreef:Tombo schreef:Ik zou eerder kiezen voor 2 koppakkingen. Daarmee zou je later kunnen experimenteren als 'ie hoogtoerig is.
ik heb ook een soortgelijk probleempje
eerst had k koptikkers, dus een tweede koppakking erop gedaan
als ik nu volgas zou rijden in zn 4 zou ie heel veel overtoeren maken
mn tandwielen zijn 14-44, dus ook niet heel licht.
heeft het nu dus zin om een extra voetpakking erop te doen ipv die extra koppakking ivm zn hoogtoerigheid?
maar ik ben ook pas 200km aan het inrijden btw
weet iemand hier een antwoord op?
begrijp eigenlijk niet wat je hiermee wil zeggen, wat zijn overtoeren?
when men were men, and helmets were for divers
-
- 250km gereden
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 22 apr 2008, 16:40
- Locatie: Voorburg
als het mogelijk is je cilinder laagtoeriger te maken door de plaats tov de zuiger te veranderen(extra voetpakking), dan wil ik dat graag weten
want als ik tijdens mn (in)rijden 50 rijdt..doet ie dat al met heel veel toeren
terwijl ik nog best veel gas over heb
stel dat ik nog meer gas zou geven, dan zou ie overtoeren maken, gewoon belachelijk veel toeren(waarbij je allang geschakeld zou hebben)
maar het is mn laatste versnelling
het is ook niet zo dat k lichte tandwielen heb( 14-44)
of kan de hoogtoerigheid misschien komen omdat ik nog een stukje moet inrijden?
want als ik tijdens mn (in)rijden 50 rijdt..doet ie dat al met heel veel toeren
terwijl ik nog best veel gas over heb
stel dat ik nog meer gas zou geven, dan zou ie overtoeren maken, gewoon belachelijk veel toeren(waarbij je allang geschakeld zou hebben)
maar het is mn laatste versnelling
het is ook niet zo dat k lichte tandwielen heb( 14-44)
of kan de hoogtoerigheid misschien komen omdat ik nog een stukje moet inrijden?
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
een dunnere voetpakking moet je hebben
en een dikkere koppakking
dan heb je wat minder compressie, da's goed, minder druk op je nog niet ingesleten segmenten..
gaat ie ook minder toeren van draaien.
je zou ook een trage kop kunnen steken tot ie ingelopen is

en een dikkere koppakking
dan heb je wat minder compressie, da's goed, minder druk op je nog niet ingesleten segmenten..
gaat ie ook minder toeren van draaien.
je zou ook een trage kop kunnen steken tot ie ingelopen is
when men were men, and helmets were for divers
-
- 250km gereden
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 22 apr 2008, 16:40
- Locatie: Voorburg
YamaSam schreef:een dunnere voetpakking moet je hebben![]()
en een dikkere koppakking
dan heb je wat minder compressie, da's goed, minder druk op je nog niet ingesleten segmenten..
gaat ie ook minder toeren van draaien.
je zou ook een trage kop kunnen steken tot ie ingelopen is
daar kan ik wat mee dankjewel
ik heb nu al twee koppakingen erop zitten maarja...
kan ik later dan mn kop vlakken om compressieverlies te verminderen
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer: