topsnelheid??

Alles over de techniek en sleutelen
fs48

Bericht door fs48 »

Dat klopt uitlaat geeft meer koppel!
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

de uitlaat met schuine achterkant heeft aardig wat tegendruk dus koppel onderin meer
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Kom op mensen, gooit allemaal uw expansiepijpen weg, expansie is bij deze achterhaald geworden! :lol:
Dingetje
250km gereden
250km gereden
Berichten: 362
Lid geworden op: 22 apr 2008, 16:40
Locatie: Voorburg

Bericht door Dingetje »

Dingetje schreef:
Tombo schreef:Ik zou eerder kiezen voor 2 koppakkingen. Daarmee zou je later kunnen experimenteren als 'ie hoogtoerig is.

ik heb ook een soortgelijk probleempje
eerst had k koptikkers, dus een tweede koppakking erop gedaan
als ik nu volgas zou rijden in zn 4 zou ie heel veel overtoeren maken
mn tandwielen zijn 14-44, dus ook niet heel licht.
heeft het nu dus zin om een extra voetpakking erop te doen ipv die extra koppakking ivm zn hoogtoerigheid?
maar ik ben ook pas 200km aan het inrijden btw

weet iemand hier een antwoord op?
Gebruikersavatar
Higherking
500km gereden
500km gereden
Berichten: 958
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:28
Locatie: Beverwijk

Bericht door Higherking »

Niels schreef:Kom op mensen, gooit allemaal uw expansiepijpen weg, expansie is bij deze achterhaald geworden! :lol:


haha, ik hou het bij me homoet, en straks bij me aangepaste homoet :D
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Dingetje schreef:
Dingetje schreef:
Tombo schreef:Ik zou eerder kiezen voor 2 koppakkingen. Daarmee zou je later kunnen experimenteren als 'ie hoogtoerig is.

ik heb ook een soortgelijk probleempje
eerst had k koptikkers, dus een tweede koppakking erop gedaan
als ik nu volgas zou rijden in zn 4 zou ie heel veel overtoeren maken
mn tandwielen zijn 14-44, dus ook niet heel licht.
heeft het nu dus zin om een extra voetpakking erop te doen ipv die extra koppakking ivm zn hoogtoerigheid?
maar ik ben ook pas 200km aan het inrijden btw

weet iemand hier een antwoord op?


ik zou eerder een extra kop pakking doen dan voetpakking want een extra voetpakking wil ook zeggen dat de cilinder hoger komt te zitten dus komen de poorten ook hoger en dus nog hoog toeriger
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

Niels schreef:Kom op mensen, gooit allemaal uw expansiepijpen weg, expansie is bij deze achterhaald geworden! :lol:


ràight :huh:
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Triforce schreef:de uitlaat met schuine achterkant heeft aardig wat tegendruk dus koppel onderin meer



:P
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Dingetje schreef:
Dingetje schreef:
Tombo schreef:Ik zou eerder kiezen voor 2 koppakkingen. Daarmee zou je later kunnen experimenteren als 'ie hoogtoerig is.

ik heb ook een soortgelijk probleempje
eerst had k koptikkers, dus een tweede koppakking erop gedaan
als ik nu volgas zou rijden in zn 4 zou ie heel veel overtoeren maken
mn tandwielen zijn 14-44, dus ook niet heel licht.
heeft het nu dus zin om een extra voetpakking erop te doen ipv die extra koppakking ivm zn hoogtoerigheid?
maar ik ben ook pas 200km aan het inrijden btw

weet iemand hier een antwoord op?


begrijp eigenlijk niet wat je hiermee wil zeggen, wat zijn overtoeren?
when men were men, and helmets were for divers
Dingetje
250km gereden
250km gereden
Berichten: 362
Lid geworden op: 22 apr 2008, 16:40
Locatie: Voorburg

Bericht door Dingetje »

als het mogelijk is je cilinder laagtoeriger te maken door de plaats tov de zuiger te veranderen(extra voetpakking), dan wil ik dat graag weten
want als ik tijdens mn (in)rijden 50 rijdt..doet ie dat al met heel veel toeren
terwijl ik nog best veel gas over heb
stel dat ik nog meer gas zou geven, dan zou ie overtoeren maken, gewoon belachelijk veel toeren(waarbij je allang geschakeld zou hebben)
maar het is mn laatste versnelling
het is ook niet zo dat k lichte tandwielen heb( 14-44)

of kan de hoogtoerigheid misschien komen omdat ik nog een stukje moet inrijden?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

een dunnere voetpakking moet je hebben :wink:
en een dikkere koppakking

dan heb je wat minder compressie, da's goed, minder druk op je nog niet ingesleten segmenten..
gaat ie ook minder toeren van draaien.

je zou ook een trage kop kunnen steken tot ie ingelopen is
when men were men, and helmets were for divers
Dingetje
250km gereden
250km gereden
Berichten: 362
Lid geworden op: 22 apr 2008, 16:40
Locatie: Voorburg

Bericht door Dingetje »

YamaSam schreef:een dunnere voetpakking moet je hebben :wink:
en een dikkere koppakking

dan heb je wat minder compressie, da's goed, minder druk op je nog niet ingesleten segmenten..
gaat ie ook minder toeren van draaien.

je zou ook een trage kop kunnen steken tot ie ingelopen is


daar kan ik wat mee dankjewel
ik heb nu al twee koppakingen erop zitten maarja...
kan ik later dan mn kop vlakken om compressieverlies te verminderen
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

welke kop heb je nu steken eigenlijk? zo'n vierkante?
when men were men, and helmets were for divers
Dingetje
250km gereden
250km gereden
Berichten: 362
Lid geworden op: 22 apr 2008, 16:40
Locatie: Voorburg

Bericht door Dingetje »

ja een k-star 60cc kop van jmpb
ik geloof dat ie al hd is maar volges mij kan dr nog wel een stukje af
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

ik raad je sterk aan van die nog even in de kast te laten liggen tijdens het inrijden van je cylinder :!:

de flanken van je piston gaan zwart aanlopen van het mengsel dat langsheen de zuigerveren geperst wordt.
je rijdt je cylinder vast in no-time :wink:
when men were men, and helmets were for divers
Plaats reactie