Olie is visceus, maar wordt bij verhitting minder visceus en dus als je blok een tijdje gelopen heeft lekt de olie door een gaatje/kiertje/scheurtje oid. in je verbrandingskamer. Je hoeft het blok niet te splitsen hiervoor. Hooguit, als je een membraanblok hebt, moet je koppeling er helemaal af.
Dus de keerring kan vanaf de rechter carterhelft vervangen worden.
Deksel eraf, koppeling eraf en dan de keerring vervangen??
Olie is visceus, maar wordt bij verhitting minder visceus en dus als je blok een tijdje gelopen heeft lekt de olie door een gaatje/kiertje/scheurtje oid. in je verbrandingskamer. Je hoeft het blok niet te splitsen hiervoor. Hooguit, als je een membraanblok hebt, moet je koppeling er helemaal af.
Dus de keerring kan vanaf de rechter carterhelft vervangen worden. Deksel eraf, koppeling eraf en dan de keerring vervangen??
Nee klopt, maar het is best vreemd als een vloeibare "originele" (dus vanaf de fabriek zegmaar) spontaan begint te lekken...
Of er moet iemand dat blok gerevibeund hebben en niet overal even veel pakking tussen gedaan hebben.
Niels schreef:Origineel zit er een soort van grijze vloeibare pakking tussen. Je ziet ze nog wel eens op Ebay in van die tubes, het is ook geen siliconenpakking...
dan was mijn bak verbeunt, want er zat echt niets tussen
Vraag me nu trouwens wel af hoe het kan dat dat ding niet als een gek lekte....
Olie is visceus, maar wordt bij verhitting minder visceus en dus als je blok een tijdje gelopen heeft lekt de olie door een gaatje/kiertje/scheurtje oid. in je verbrandingskamer. Je hoeft het blok niet te splitsen hiervoor. Hooguit, als je een membraanblok hebt, moet je koppeling er helemaal af.
Dus de keerring kan vanaf de rechter carterhelft vervangen worden. Deksel eraf, koppeling eraf en dan de keerring vervangen??