Wie is de supertechneut.

Alles over de techniek en sleutelen
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

:lol: :lol: :lol:

Afbeelding
(reparatie-actie) :P
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

:P dat was de keerring, maaar op een gegeven moment werd het blok zo heet dat het gewon tussen de carters vandaaan droop :lol:

waar chris met die denneappel uit het bos kwam :mrgreen:
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Ooow :lol:
Ik dacht dat dat met die keerring was :P
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

ja als het door de hitten tussen je carters uitkomt, zullen de keerringen het ook wel begeven hebben :P
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Niels schreef:Ik denk ook olie...

Olie is visceus, maar wordt bij verhitting minder visceus en dus als je blok een tijdje gelopen heeft lekt de olie door een gaatje/kiertje/scheurtje oid. in je verbrandingskamer.
Je hoeft het blok niet te splitsen hiervoor. Hooguit, als je een membraanblok hebt, moet je koppeling er helemaal af. :P


Dus de keerring kan vanaf de rechter carterhelft vervangen worden.
Deksel eraf, koppeling eraf en dan de keerring vervangen??
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
PD
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1393
Lid geworden op: 30 jun 2008, 12:26
Locatie: Zevenaar

Bericht door PD »

of je vloeibare pakking tussen je carters is gaar geworden..
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Naja dat kan ook, ligt eraan of het blok gerevibeund is of dat het nog de originele pakking is :P
Gebruikersavatar
PD
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1393
Lid geworden op: 30 jun 2008, 12:26
Locatie: Zevenaar

Bericht door PD »

er hoort toch noooit een echte pakking tussen?
heb ik iig nog nooit mee gemaakt
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Laars schreef:
Niels schreef:Ik denk ook olie...

Olie is visceus, maar wordt bij verhitting minder visceus en dus als je blok een tijdje gelopen heeft lekt de olie door een gaatje/kiertje/scheurtje oid. in je verbrandingskamer.
Je hoeft het blok niet te splitsen hiervoor. Hooguit, als je een membraanblok hebt, moet je koppeling er helemaal af. :P


Dus de keerring kan vanaf de rechter carterhelft vervangen worden.
Deksel eraf, koppeling eraf en dan de keerring vervangen??


Maar kan je erbij zoals bovenstaand???
1978 chroom 60 cc
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Nee klopt, maar het is best vreemd als een vloeibare "originele" (dus vanaf de fabriek zegmaar) spontaan begint te lekken...
Of er moet iemand dat blok gerevibeund hebben en niet overal even veel pakking tussen gedaan hebben.
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

PD schreef:er hoort toch noooit een echte pakking tussen?
heb ik iig nog nooit mee gemaakt


Zit ori toch helemaal niets tussen?

(Vind het nu al raar dat ik het zeg, maar volgens mij zat er bij mijn 2ru bak geen vloeibare pakking?)
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Origineel zit er een soort van grijze vloeibare pakking tussen.
Je ziet ze nog wel eens op Ebay in van die tubes, het is ook geen siliconenpakking...
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

Niels schreef:Origineel zit er een soort van grijze vloeibare pakking tussen.
Je ziet ze nog wel eens op Ebay in van die tubes, het is ook geen siliconenpakking...


dan was mijn bak verbeunt, want er zat echt niets tussen :shock:

Vraag me nu trouwens wel af hoe het kan dat dat ding niet als een gek lekte.... :roll:

Back On Topic....
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Laars schreef:
Laars schreef:
Niels schreef:Ik denk ook olie...

Olie is visceus, maar wordt bij verhitting minder visceus en dus als je blok een tijdje gelopen heeft lekt de olie door een gaatje/kiertje/scheurtje oid. in je verbrandingskamer.
Je hoeft het blok niet te splitsen hiervoor. Hooguit, als je een membraanblok hebt, moet je koppeling er helemaal af. :P


Dus de keerring kan vanaf de rechter carterhelft vervangen worden.
Deksel eraf, koppeling eraf en dan de keerring vervangen??


Maar kan je erbij zoals bovenstaand???


Maar kan je erbij zoals bovenstaand
1978 chroom 60 cc
FS1SE
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1038
Lid geworden op: 07 jan 2007, 13:12
Locatie: playa del carmen

Bericht door FS1SE »

Laars schreef:Lijkt er wel op.

Moet dan je blok geplitst worden??

ne dan hoeft alleen de r koppelings kant er af met de rest van zijn kornuiten
Plaats reactie