uitlaat optimaliseren..?
uitlaat optimaliseren..?
jo
ik rijdt met immitatie 60cc cilinder, met gekietelde uitlaatpoort. ik heb een lafranconi met 32 mm bocht. Overlaatst heb een stukje van de bocht afgehaald en hem goed vastgehangen. De bocht was te lang en kwam in de opengaande conus vd pijp. hij kan nog naar achter, maar ook nog naar voor. Nu trekt hij harder in eerste maar hoge toeren in derde maakt hij niet meer en vierde helemaal niet. ik ben pas gevallen en heb mijn kilometriek kapot gekopt dus ik weet niet hoe hard ik rijd.. maar zeker trager als tevoren. wat waren de regels weer voor afstellen van zo n pijp? ik vind het niet meer terug... langere bocht = meer trek...? kortere tailpipe =.... ????
ik rijdt met immitatie 60cc cilinder, met gekietelde uitlaatpoort. ik heb een lafranconi met 32 mm bocht. Overlaatst heb een stukje van de bocht afgehaald en hem goed vastgehangen. De bocht was te lang en kwam in de opengaande conus vd pijp. hij kan nog naar achter, maar ook nog naar voor. Nu trekt hij harder in eerste maar hoge toeren in derde maakt hij niet meer en vierde helemaal niet. ik ben pas gevallen en heb mijn kilometriek kapot gekopt dus ik weet niet hoe hard ik rijd.. maar zeker trager als tevoren. wat waren de regels weer voor afstellen van zo n pijp? ik vind het niet meer terug... langere bocht = meer trek...? kortere tailpipe =.... ????
- Tombo
- 17500km gereden
- Tombo
- 17500km gereden
- Triforce
- 2500km gereden
-
- 1500km gereden
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
jeroenvans schreef:als je het werktoerental van je uitlaat wil verhogen moet de bocht korter en [s]wil je het dat hij op een lager toerental werkt moet hij langer[/s]... gaat om de tijd die de schokgolf (met de snelheid vant geluid) erover doet om heen en terug te kaatsen.
de dikte van de voorbocht zal ie niet kunnen veranderen hee jongens!?
vraag is dan ook nog of je met 'inkorten van de vorbocht' de buitenkant, of de binnenkant bedoelt,
door hem er verder op te schuiven, verander je aan de binnenkant de lengte van de buis niet.
de totale lengte wordt wél korter, dus helpt ie lagere toeren als voorheen..
van hetgeen ik hoor zou ik terug wat verlengen
rapper dikker gaan heeft uiteraard zijn verschil, maar da's hier niet echt toepasbaar (je gaat die franconi toch niet verslijpen?)
when men were men, and helmets were for divers
-
- 1500km gereden