Afstel gezeik

Alles over de techniek en sleutelen
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Jawel, als je toevallig net een andere voetpakking hebt, of cilinderkop, of cilinder :P
Martijn

Bericht door Martijn »

Hmm, daar heb je een punt ;)

Dan maar is kijken of ik iets kan regelen dat mn schuifmaat mooi in een bougie blijft hangen ^^
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

Afbeelding
zoiets? :P
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

Tombo schreef:Jawel, als je toevallig net een andere voetpakking hebt, of cilinderkop, of cilinder :P


1.8 mm onder bdp blijft dat punt maakt nie uit wat je kop of pakkingdoet
Martijn

Bericht door Martijn »

Waar zet je dat op je cilkop vast dan ?

En waarom maken de pakkingen niet uit ?

Ik neem aan dat er een verschil zit in dikte per pakking, dus als ik ooit een andere pakking erop zet .....

Ach fuck it, dan pas ik dat ding wel weer aan ^^
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

dat onderste puntje is een oude bougie die draai je er dus gewoon in

kop en voetpakking bepalen je compressie en zo maar 1.8mm blijft 1.8mm
je moet idd niet het verschil tussen kop en zuiger meten maar gewoon vanaf bdp
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

mpro09 schreef:
Tombo schreef:Jawel, als je toevallig net een andere voetpakking hebt, of cilinderkop, of cilinder :P


1.8 mm onder bdp blijft dat punt maakt nie uit wat je kop of pakkingdoet

Wel als je speciaal voor 1.8mm een bougie maakt. Dat werkt danalleen bij die cilinder, die kop en die pakking
Martijn

Bericht door Martijn »

Wat ik ook kan doen is vervolgens 2 merktekens zetten, 1 op mn vliegwiel en 1 op mn carter ;)
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

ja idd maar niet als je er een met een schuifmaat maakt en iedere keer op nieuwe bdp meet
Martijn

Bericht door Martijn »

Ik ga voor het 1 keer meten en dan een 2 merktekens op mn carter en vliegwiel :D
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

dat kan ook maar dan wel 2 keer meten he :wink: :P
Martijn

Bericht door Martijn »

Doe ik ^^
Gebruikersavatar
jerrow
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1179
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden

Bericht door jerrow »

Ik heb er al een paar afgesteld en heb nooit het BDP opgemeten.
1x gedaan ja maar da klopt nie.

Ik zet gewoon m'n contactpunten 0,45 uitmekaar als het vliegwiel de contactpunten op z'n verst heeft gedraaid, snappie :D

Klopt als een bus volgens mij... :roll:

Dat BDP is voor mij bullshit. Ofwel heb ik tot nu toe wreed veel chance gehad :oops:

GreetzzZ... :P
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

sorry jerrow, maar daar ga ik toch totaal niet mee akkoord hoor,
als het zo simpel was, waarom zouden ze dan meetklokken leveren tot een honderste juist om dat punt vast te stellen?

het schilt écht! :wink:
(wat niet wil zeggen dat ie anders niet draait natuurlijk)

1.7 of 1.8 scheelt op mijn blok op de top zo'n 1200 toeren..
when men were men, and helmets were for divers
Martijn

Bericht door Martijn »

Mijn blokje haalt volgens mij de 10000+ toeren niet ! Dus ik vrees daar niet voor !

Maar dat van die merktekens plaatsen is een puik idee ?
Plaats reactie