Achterbrug

Alles over de techniek en sleutelen
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

NIX schreef:Nee, gewoon laten zitten. Alleen vervangen wat kapot is. Partsthrowing is voor idioten met teveel geld die niet weten waar ze mee bezig zijn.

Van hetzelfde :wink:
Ik weet inderdaad niet waar ik mee bezig ben, wie wel? :lol:
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Van mij mag je gerust je goede rubberlagers vervangen, maar ik ga het niemand adviseren. Kapotte of versleten zou ik wel vervangen.
Kijk eerst even in de FAQ.
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Maar zou jij dat dan niet doen als je je brommer echt aan het opknappen bent en je de brug er toch af hebt liggen?
Ik denk dat het lastiger is als je brommer weer in elkaar zit en ze zijn versleten.
Hans W
250km gereden
250km gereden

Bericht door Hans W »

ja ik wou de brommer opnieuw spuiten en toen kwam ik ze tegen in de achterbrug.
maarja ik laat ze wel zitten, het is toch een brommer voor 1 dag in het jaar
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Niels schreef:Maar zou jij dat dan niet doen als je je brommer echt aan het opknappen bent en je de brug er toch af hebt liggen?

Nee. Als ze ok zijn gewoon laten zitten. Je verkloot eerder wat dan dat je er goed aan doet iets te vervangen dat gewoon nog goed is. Het is gewoon zonde om goede spullen door nieuw te vervangen.
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door GoM!cky »

NIX schreef:
Niels schreef:Maar zou jij dat dan niet doen als je je brommer echt aan het opknappen bent en je de brug er toch af hebt liggen?

Nee. Als ze ok zijn gewoon laten zitten. Je verkloot eerder wat dan dat je er goed aan doet iets te vervangen dat gewoon nog goed is. Het is gewoon zonde om goede spullen door nieuw te vervangen.

Als je je achterbrug laat stralen, daarna metaliseren en achteraf als laatste poederlakken, dan moet de brug in de oven op hoge temperatuur "bakken" en dan gaan die bushings wel afzien en dan worden ze beter vervangen mijn insziens omdat het rubber dan wel anders van structuur is.
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Mwah.. Vaak genoeg gedaan.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door fs1man »

Ik heb in mijn vorige fs1 vlaag met die chrome fs1 die van de foto,s ja gehad dat als ik door een bocht ging
dat het achterwieleronder uit wou slaan en je dus dreigde te vallen.
Alles na gekeken ander schokkers geprobeerd, niets hielp.
Totdat ik met een krikstang speling op de brug ging meten, toen zag je dat rubber lager bewegen.
Het rubber zag er nog goed uit, maar ik had zoiets van mja het is nu 2001 de fs1 was van 1971.
en ik had nog nooit zoiets vervangen, webshops waren er niet en ik had geen pers.
ik heb de brug toen naar termaat gebracht die hebben de lagers vervangen.
daarna reed hij weer lekker strak.
Wat ik wil zeggen is onze fs1,tjes zijn allemaal oud en die rubbers drogen gewoon uit vaak zien ze er van buiten goed uit
maar ze worden zachter daardoor worden minder strak en verliezen hun doel.
Ik zou zeggen rijd het goed toch ff de speling meten bij twijfel gewoon vervangen.
Nog een tip vaak zit er aan de koppeling kant geen ring tussen, zet hier dan een ring tussen dat verlengt de levensduur en het voorkomt
dat je de as met strak aandraaien naar binnen trekt als je lagers al wat minder zijn. :wink:
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Plaats reactie