uitlaat nat.

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gebruikersavatar
clamdxp
500km gereden
500km gereden
Berichten: 625
Lid geworden op: 08 aug 2011, 20:23
Locatie: maastricht

Bericht door clamdxp »

nee de uitlaatpoort is niks aan gebeurd.
wel heb ik wel vaker gelezen dat een 28mm bocht zelfs prettiger zou rijde als 32mm.
ik wil uiteindelijk een f5b 60cc (oude imi) monteren kan ik daar ook die 28 mm bocht dan voor gebruiken of heeft die weer de 32mm bocht nodig?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

hangt af van de pijp die je daar dan aan vastknoopt hé

en in welk toerengebied je wil dat ie echt presteert..
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
clamdxp
500km gereden
500km gereden
Berichten: 625
Lid geworden op: 08 aug 2011, 20:23
Locatie: maastricht

Bericht door clamdxp »

YamaSam schreef:hangt af van de pijp die je daar dan aan vastknoopt hé

en in welk toerengebied je wil dat ie echt presteert..

ik heb een originele fs50 pijp.
ik wil gewoon weining toeren en onderin veel koppel vandaar ook mijn keuze voor een 60cc f5b
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

meten is weten ;)

de dikte van de voetpakking(en) kan het ook zijn natuurlijk

hoofdpunten om een regime te ontdekken is meten van de uitlaathoogte tot de rand vd cilinder als ie gemonteerd zit,
en de eventuele afstand van het pistondek in bovenste dood punt tot die rand
(je uitlaathoogte moet je eigenlijk vandaar meten)

bij een standaard F5B zou dit 21,5 à 22.5 moeten zijn

bij zo'n imi 60 ligt alles weer anders
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
clamdxp
500km gereden
500km gereden
Berichten: 625
Lid geworden op: 08 aug 2011, 20:23
Locatie: maastricht

Bericht door clamdxp »

YamaSam schreef:meten is weten ;)

de dikte van de voetpakking(en) kan het ook zijn natuurlijk

hoofdpunten om een regime te ontdekken is meten van de uitlaathoogte tot de rand vd cilinder als ie gemonteerd zit,
en de eventuele afstand van het pistondek in bovenste dood punt tot die rand
(je uitlaathoogte moet je eigenlijk vandaar meten)

bij een standaard F5B zou dit 21,5 à 22.5 moeten zijn

bij zo'n imi 60 ligt alles weer anders


hahaha bedankt voor de goede uitleg.
ik ga mij morgen eens wat meer verdiepen in die meetingen.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

voor mij is dat nogsteeds hét hoofdpunt eigenlijk, (waarsch. daarmee dat ik er zoveel zever aansmeer :lol:)

als je niet origineel rijdt, hoor je je nieuwe regime te kennen,

das de enige manier om correct de effecten en gedragingen van je brommer te kunnen begrijpen

met dat regime bepaal je de troeven van de motor.

een sprinter laat je geen marathon lopen noch omgekeerd,
das met een tweetakt en z'n vertanding juist hetzelfde!
:cheers:
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
clamdxp
500km gereden
500km gereden
Berichten: 625
Lid geworden op: 08 aug 2011, 20:23
Locatie: maastricht

Bericht door clamdxp »

YamaSam schreef:voor mij is dat nogsteeds hét hoofdpunt eigenlijk, (waarsch. daarmee dat ik er zoveel zever aansmeer :lol:)

als je niet origineel rijdt, hoor je je nieuwe regime te kennen,

das de enige manier om correct de effecten en gedragingen van je brommer te kunnen begrijpen

met dat regime bepaal je de troeven van de motor.

een sprinter laat je geen marathon lopen noch omgekeerd,
das met een tweetakt en z'n vertanding juist hetzelfde!
:cheers:


mooi gesproken en volledig berust op waarheid
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

water kookt op 100 graden, dat benodigt geen standbeeld ;)
when men were men, and helmets were for divers
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

YamaSam schreef:water kookt op 100 graden, dat benodigt geen standbeeld ;)


en wat doet water op 3000m hoog?

:lol:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1784
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

kookt bij minder dan 100 graden, de druk is daar lager.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

:roll: manman
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
clamdxp
500km gereden
500km gereden
Berichten: 625
Lid geworden op: 08 aug 2011, 20:23
Locatie: maastricht

Bericht door clamdxp »

YamaSam schreef::roll: manman

idd waar gaat het over hahaha
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10825
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

YamaSam schreef:is je uitlaatpoort omhooggebracht?

vaak zie je meer smurrie in de uitlaat wanneer de uitlaatpoort vergroot is,
het grotere gat maakt een ander regime voor de motor (doorgaans harder)
en zorgt ook voor meer ontsnappend mengsel

dit valt eigenlijk enkel op te lossen met een expansiepijp, die dat ontsnapte mengsel danweer cilinderwaarts zou duwen

wil je de originele pijp houden, en toch nog winnen, dan kan een 28mmbocht de oplossing zijn,

de timing (hoogte van de uitlaatpoort) blijft dan gelijk, maar de onsnappende wolk heeft een iets kleiner debiet richting uitlaat dan..

je motor afstellen op de uiterlijke kenmerken van de uitlaat is zowat hetzelfde als met een auto beginnen bijsturen als er aan de andere kant blutsen verschijnen :)
het is een veel te trage indicator van de gezondheid van je motor.

die bougie ziet er me net ietsje te nat uit,
maar daar valt enkel wat over te zeggen van nul begonnen, warm voluit, en afleggen vlak na die hoge toeren.

een hele boterham weeral, maar de 2T blijft een akkoord met vele snaren!
veel success!


Maar de prut in de uitlaat is gewoon deels verbrande neergslagen olie. Met name langzame brommers die minder heet verbranden laten dit zien. Als het brandstof was, zou het simpeleg verbranden.
Kijk eerst even in de FAQ.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

niet mee eens, tegen dat dat mengsel achteraan de pijp is, is de benzine reeds lang vervlogen door de warmte, wat rest is de olie die erinzit volgens mij..
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
clamdxp
500km gereden
500km gereden
Berichten: 625
Lid geworden op: 08 aug 2011, 20:23
Locatie: maastricht

Bericht door clamdxp »

betekend dit dan niet gewoon teveel olie verhouding in de benzine?
en zou ik dan toch gewoon 1op 50 kunnen mengen?
mijn andere brommertjes van vroeger deed ik altijd 1op 50 juist bij de fs1 hoor ik altijd 1op40. waar zit het grote verschil?
Plaats reactie