The Big small question topic, partnumber 6

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Camiel schreef:dus een hogedrukkop is niet nodig met een 60cc cil met 50cc kop?


Een opmaatkopje met een mooie squishrand is het beste.
Yamaha Sheriff 1981
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1784
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

Idd, en al die liters benzine die ik al heb binnengekregen door het uitblazen van sproeiertjes, kraantjes en filtertjes van je benzinetank... Ik leef ook nog steeds!

sommige bacterieen zien dit als een delicatess, nog even en we drinken er ook liters van...

Red Fuel geeft je vleugels :wink:
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Liever niet, gooi het liever in een tank en ga er mee rijden.
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

marco schreef:
Camiel schreef:dus een hogedrukkop is niet nodig met een 60cc cil met 50cc kop?


Een opmaatkopje met een mooie squishrand is het beste.


Wat voor een rand :P ?
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

sqiush, dat is een schuin kantje dat mengsel richtig het midden (waar de bougie zit) drukt
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10825
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Sorry, maar dat is echt al 100x uitgelegd. Kijk in Gino's topics over zijn kopjes. Is het buitenste gedeelte waar de zuiger net niet tegenaankomt. Een hogedrukkop is altijd beter dan standaardcompressie en hoe hoger je uitlaatpoort, hoe harder je ze nodig hebt. Heb ik ook uitgebreid in de FAQ beschreven.
Kijk eerst even in de FAQ.
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

Ah oke, dan ga ik die topics maar eens zoeken er doornemen :)
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Laatst gewijzigd door marco op 06 feb 2011, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Yamaha Sheriff 1981
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

In dat PDF'je

Hoge compressieverhouding: "Een verder nadeel is het rauwe lopen van de
motor bij lage toerentallen en het moeilijke starten"

Hoe moeilijker starten? gewoon 1 keer meer kicken of echt een groot verschil?
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Je moet de compressie niet te hoog maken.
Yamaha Sheriff 1981
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

Want hoe hoger de compressie, hoe minder brandstof verbrand wordt.
Grotere verberandingskamer, lagere compressie = meer brandstof verbranden.

Dus als compressie te hoog is kan het dat je uiteindelijk te weinig brandstof verbrand?

(klopt mijn redenering?)
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Camiel schreef:Want hoe hoger de compressie, hoe minder brandstof verbrand wordt.
Grotere verberandingskamer, lagere compressie = meer brandstof verbranden.

Dus als compressie te hoog is kan het dat je uiteindelijk te weinig brandstof verbrand?

(klopt mijn redenering?)


Dus hij zal dan te arm afgesteld staan en dus alleen maar ellende veroorzaakt.

Maar volgens mij klopt het wel van wat je denkt

EDIT: of niet, want je moet nog steeds dezelfde verhouden hebben tussen brandstof en lucht.
Laatst gewijzigd door Triforce op 06 feb 2011, 21:16, 2 keer totaal gewijzigd.
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

Camiel schreef:Want hoe hoger de compressie, hoe minder brandstof verbrand wordt.
Grotere verberandingskamer, lagere compressie = meer brandstof verbranden.

Dus als compressie te hoog is kan het dat je uiteindelijk te weinig brandstof verbrand?

(klopt mijn redenering?)


nee
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

Ah oke :P
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Camiel schreef:In dat PDF'je

Hoge compressieverhouding: "Een verder nadeel is het rauwe lopen van de
motor bij lage toerentallen en het moeilijke starten"

Hoe moeilijker starten? gewoon 1 keer meer kicken of echt een groot verschil?


start bij mij beter en loopt mooier bij lage toerentallen. dit gaat over veel hogere compressies bij heel hoogtoerige cillinders denk ik
Gesloten