Algemene vragen en antwoorden over de FS1
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 06 feb 2011, 17:36
Camiel schreef: dus een hogedrukkop is niet nodig met een 60cc cil met 50cc kop?
Een opmaatkopje met een mooie squishrand is het beste.
Yamaha Sheriff 1981
koppel
1500km gereden
Berichten: 1784 Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
Bericht
door koppel » 06 feb 2011, 19:55
Idd, en al die liters benzine die ik al heb binnengekregen door het uitblazen van sproeiertjes, kraantjes en filtertjes van je benzinetank... Ik leef ook nog steeds!
sommige bacterieen zien dit als een delicatess, nog even en we drinken er ook liters van...
Red Fuel geeft je vleugels
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 06 feb 2011, 19:56
Liever niet, gooi het liever in een tank en ga er mee rijden.
Camiel
5000km gereden
Berichten: 5485 Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44
Bericht
door Camiel » 06 feb 2011, 19:57
marco schreef: Camiel schreef: dus een hogedrukkop is niet nodig met een 60cc cil met 50cc kop?
Een opmaatkopje met een mooie squishrand is het beste.
Wat voor een rand
?
Twowheeler
7500km gereden
Berichten: 7718 Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Bericht
door Twowheeler » 06 feb 2011, 20:13
sqiush, dat is een schuin kantje dat mengsel richtig het midden (waar de bougie zit) drukt
NIX
10000km gereden
Berichten: 10825 Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek
Bericht
door NIX » 06 feb 2011, 20:13
Sorry, maar dat is echt al 100x uitgelegd. Kijk in Gino's topics over zijn kopjes. Is het buitenste gedeelte waar de zuiger net niet tegenaankomt. Een hogedrukkop is altijd beter dan standaardcompressie en hoe hoger je uitlaatpoort, hoe harder je ze nodig hebt. Heb ik ook uitgebreid in de FAQ beschreven.
Kijk eerst even in de FAQ.
Camiel
5000km gereden
Berichten: 5485 Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44
Bericht
door Camiel » 06 feb 2011, 20:28
Ah oke, dan ga ik die topics maar eens zoeken er doornemen
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 06 feb 2011, 20:30
Laatst gewijzigd door
marco op 06 feb 2011, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Yamaha Sheriff 1981
Camiel
5000km gereden
Berichten: 5485 Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44
Bericht
door Camiel » 06 feb 2011, 20:53
In dat PDF'je
Hoge compressieverhouding: "Een verder nadeel is het rauwe lopen van de
motor bij lage toerentallen en het moeilijke starten"
Hoe moeilijker starten? gewoon 1 keer meer kicken of echt een groot verschil?
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 06 feb 2011, 20:55
Je moet de compressie niet te hoog maken.
Yamaha Sheriff 1981
Camiel
5000km gereden
Berichten: 5485 Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44
Bericht
door Camiel » 06 feb 2011, 20:58
Want hoe hoger de compressie, hoe minder brandstof verbrand wordt.
Grotere verberandingskamer, lagere compressie = meer brandstof verbranden.
Dus als compressie te hoog is kan het dat je uiteindelijk te weinig brandstof verbrand?
(klopt mijn redenering?)
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 06 feb 2011, 21:12
Camiel schreef: Want hoe hoger de compressie, hoe minder brandstof verbrand wordt. Grotere verberandingskamer, lagere compressie = meer brandstof verbranden. Dus als compressie te hoog is kan het dat je uiteindelijk te weinig brandstof verbrand? (klopt mijn redenering?)
Dus hij zal dan te arm afgesteld staan en dus alleen maar ellende veroorzaakt.
Maar volgens mij klopt het wel van wat je denkt
EDIT: of niet, want je moet nog steeds dezelfde verhouden hebben tussen brandstof en lucht.
Laatst gewijzigd door
Triforce op 06 feb 2011, 21:16, 2 keer totaal gewijzigd.
mpro09
10000km gereden
Berichten: 14285 Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:
Bericht
door mpro09 » 06 feb 2011, 21:14
Camiel schreef: Want hoe hoger de compressie, hoe minder brandstof verbrand wordt. Grotere verberandingskamer, lagere compressie = meer brandstof verbranden. Dus als compressie te hoog is kan het dat je uiteindelijk te weinig brandstof verbrand? (klopt mijn redenering?)
nee
Camiel
5000km gereden
Berichten: 5485 Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44
Bericht
door Camiel » 06 feb 2011, 21:30
Ah oke
Twowheeler
7500km gereden
Berichten: 7718 Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Bericht
door Twowheeler » 06 feb 2011, 21:45
Camiel schreef: In dat PDF'je Hoge compressieverhouding: "Een verder nadeel is het rauwe lopen van de motor bij lage toerentallen en het moeilijke starten" Hoe moeilijker starten? gewoon 1 keer meer kicken of echt een groot verschil?
start bij mij beter en loopt mooier bij lage toerentallen. dit gaat over veel hogere compressies bij heel hoogtoerige cillinders denk ik