vlotterbak

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Mawich
Aan het inrijden
Aan het inrijden

vlotterbak

Bericht door Mawich »

In de vlotterbak zit een opening waarin het buisje van de choke in valt. Staat deze opening in verbinding met de andere opening in de vlotterbak. Die andere opnening zit als het ware opzij onderaan de opening waarin het buisje van de choke valt. Ik weet het namelijk niet zeker, maar ik heb zo'n idee dat hij daar uit de vlotterbak het rijke mengsel betrekt.

Ik hoop dat het duidelijk is wat ik probeer uit te leggen.

Ik heb namelijk het idee dat de choke niet goed werkt en het mengsel ondanks het gebruik van de choke te arm is.

Betreft een 16mm met 160 sproeier kort en 3e8 cilinder (origineel) met snelle uitlaat. Kleur is goed. Brommer loopt ook verder prima, alleen de koude start geeft wat problemen. Valse lucht is ook niet aan de orde.

Het enige dat ik nog kan bedenken is dat er ergens nog wat verstopt zit. Carburateur is bij de revisie wel helemaal uit elkaar geweest en schoongemaakt.

Wie weet eventueel het antwoord op mijn vraag of heeft nog suggesties. :D Groet Marc
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Blijft de choke wel goed open staan?

En is alles verder goed schoon?
Yamaha Sheriff 1981
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Klopt, dat is de sproeier van het startcircuit. Die komt gewoon in de vlotterbak uit. Als je aan dat gaatje zuigt, moet je horen dat er lucht doorheen gaat. Als dat niet wil, dan zal je met een haar uit een staalborstel of van een oude binnenkabel moeten gaan purken, prutsen en pielen tot het weer vrij is. Naast dat gaatje zie je de uitgang in de vlotterbak zitten. Goed prutsen in allebij.
Kijk eerst even in de FAQ.
Mawich
Aan het inrijden
Aan het inrijden

Bericht door Mawich »

Ik denk dat het antwoord van NIX de oplossing zal zijn. Ik had al zo'n vermoeden. Hij ligt al in de azijn te weken.

bedankt.
Plaats reactie