Algemene vragen en antwoorden over de FS1
mpro09
10000km gereden
Berichten: 14285 Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:
Bericht
door mpro09 » 06 feb 2011, 13:50
ik vroeg het alleen maar
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 06 feb 2011, 13:54
NIX schreef: Wel eens gekotst? Heb je nu geen slokdarm meer? Gewoon meteen uitspugen.
Dat is wel heel slecht voor je tandglazuur.
Yamaha Sheriff 1981
NIX
10000km gereden
Berichten: 10825 Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek
Bericht
door NIX » 06 feb 2011, 13:57
mpro09 schreef: ik vroeg het alleen maar
Jij mag alles vragen, geen probleem.
Kijk eerst even in de FAQ.
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 06 feb 2011, 14:00
Nix wat is de hoogte van de uitlaatpoort bij een originele f5b cilinder?
Yamaha Sheriff 1981
NIX
10000km gereden
Berichten: 10825 Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek
Bericht
door NIX » 06 feb 2011, 14:02
10-11mm
Kijk eerst even in de FAQ.
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18362 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 06 feb 2011, 14:03
NIX schreef: Als je een remleiding volzuigt kun je wat in je mond krijgen, maar alle betweters hier kunnen vooral uitleggen waarom iets wat ze nog nooit gedaan hebben niet werkt. Ik kan soms net zo goed ophouden iets uit te leggen.
Idd, en al die liters benzine die ik al heb binnengekregen door het uitblazen van sproeiertjes, kraantjes en filtertjes van je benzinetank... Ik leef ook nog steeds!
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 06 feb 2011, 14:05
NIX schreef: 10-11mm
Die van mij is dan al iets omhoog gevijld die is van mij is 13mm.
Yamaha Sheriff 1981
NIX
10000km gereden
Berichten: 10825 Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek
Bericht
door NIX » 06 feb 2011, 14:08
16Mm erop en je hebt de beste combo. Zal 70-75 lopen, eenmaal ingereden.
Kijk eerst even in de FAQ.
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 06 feb 2011, 14:11
NIX schreef: 16Mm erop en je hebt de beste combo. Zal 70-75 lopen, eenmaal ingereden.
Ik ben benieuwd.
Ik ga er niet meer aan vijlen maar op welke hoogte maak jij de uitlaatpoort Nix?
De cilinder heeft al 10 uur bij Gino op de testbank gelopen dus nog wel ff rustig aan doen.
Yamaha Sheriff 1981
Jeti
17500km gereden
Berichten: 19340 Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Bericht
door Jeti » 06 feb 2011, 14:36
NIX schreef: 16Mm erop en je hebt de beste combo. Zal 70-75 lopen, eenmaal ingereden.
En heuvelop?
Dat is het enige waar Marco in geïnteresseerd is
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 06 feb 2011, 14:39
Jeti schreef: NIX schreef: 16Mm erop en je hebt de beste combo. Zal 70-75 lopen, eenmaal ingereden.
En heuvelop?
Dat is het enige waar Marco in geïnteresseerd is
Als ik de posbank niet op kom vraag ik me geld terug
Yamaha Sheriff 1981
NIX
10000km gereden
Berichten: 10825 Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek
Bericht
door NIX » 06 feb 2011, 15:19
13Mm poorthoogte tegen 17mm van een FS1 is zeker een mooi koppelcilindertje, zeker met een ginokopje. 14/44 vertanden.
Ik ga meestal niet verder dan 14mm. Anders krijg je gewoon weer een hoogtoerige cilinder. 13Mm is prima. Ik maak wel de bovenkant bijna recht, heel iets boogvormig, zodat het zuigerveervriendelijk blijft. Is niet het allerfelste resultaat, wel het betrouwbaarste. Overigens, door de poort tot bovenin net zo breed als onderin te houden, is het effect van de hoge poort meer dan merkbaar. Het moet niet alleen lekker lopen, het moet ook heel blijven. Overgang poort-cilinderwand rond ik heel iets af, scheelt ook gerammel. Niet overdrijven, maar het moet niet messcherp zijn.
Kijk eerst even in de FAQ.
Camiel
5000km gereden
Berichten: 5485 Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44
Bericht
door Camiel » 06 feb 2011, 16:18
Een 50cc kop past op een 60cc cilinder hoorde ik laatst, geeft dat dezelfde prestaties of minder dan met een 60cc kop?
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 06 feb 2011, 17:18
Camiel schreef: Een 50cc kop past op een 60cc cilinder hoorde ik laatst, geeft dat dezelfde prestaties of minder dan met een 60cc kop?
Iets meer compressie maar je moet wel zeker weten dan de zuiger dan niet tegen je cilinderkop aankomt.
Yamaha Sheriff 1981
Camiel
5000km gereden
Berichten: 5485 Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44
Bericht
door Camiel » 06 feb 2011, 17:35
dus een hogedrukkop is niet nodig met een 60cc cil met 50cc kop?