The Big small question topic, partnumber 6

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

ik vroeg het alleen maar :cry:
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

NIX schreef:Wel eens gekotst? Heb je nu geen slokdarm meer? Gewoon meteen uitspugen.


Dat is wel heel slecht voor je tandglazuur.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10825
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

mpro09 schreef:ik vroeg het alleen maar :cry:
Jij mag alles vragen, geen probleem.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Nix wat is de hoogte van de uitlaatpoort bij een originele f5b cilinder?
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10825
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

10-11mm
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18362
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

NIX schreef:Als je een remleiding volzuigt kun je wat in je mond krijgen, maar alle betweters hier kunnen vooral uitleggen waarom iets wat ze nog nooit gedaan hebben niet werkt. Ik kan soms net zo goed ophouden iets uit te leggen.

Idd, en al die liters benzine die ik al heb binnengekregen door het uitblazen van sproeiertjes, kraantjes en filtertjes van je benzinetank... Ik leef ook nog steeds!
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

NIX schreef:10-11mm


Die van mij is dan al iets omhoog gevijld die is van mij is 13mm.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10825
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

16Mm erop en je hebt de beste combo. Zal 70-75 lopen, eenmaal ingereden.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

NIX schreef:16Mm erop en je hebt de beste combo. Zal 70-75 lopen, eenmaal ingereden.


Ik ben benieuwd.

Ik ga er niet meer aan vijlen maar op welke hoogte maak jij de uitlaatpoort Nix?

De cilinder heeft al 10 uur bij Gino op de testbank gelopen dus nog wel ff rustig aan doen.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

NIX schreef:16Mm erop en je hebt de beste combo. Zal 70-75 lopen, eenmaal ingereden.

En heuvelop?
Dat is het enige waar Marco in geïnteresseerd is ;)
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Jeti schreef:
NIX schreef:16Mm erop en je hebt de beste combo. Zal 70-75 lopen, eenmaal ingereden.

En heuvelop?
Dat is het enige waar Marco in geïnteresseerd is ;)


Als ik de posbank niet op kom vraag ik me geld terug :lol:
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10825
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

13Mm poorthoogte tegen 17mm van een FS1 is zeker een mooi koppelcilindertje, zeker met een ginokopje. 14/44 vertanden.

Ik ga meestal niet verder dan 14mm. Anders krijg je gewoon weer een hoogtoerige cilinder. 13Mm is prima. Ik maak wel de bovenkant bijna recht, heel iets boogvormig, zodat het zuigerveervriendelijk blijft. Is niet het allerfelste resultaat, wel het betrouwbaarste. Overigens, door de poort tot bovenin net zo breed als onderin te houden, is het effect van de hoge poort meer dan merkbaar. Het moet niet alleen lekker lopen, het moet ook heel blijven. Overgang poort-cilinderwand rond ik heel iets af, scheelt ook gerammel. Niet overdrijven, maar het moet niet messcherp zijn.
Kijk eerst even in de FAQ.
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

Een 50cc kop past op een 60cc cilinder hoorde ik laatst, geeft dat dezelfde prestaties of minder dan met een 60cc kop?
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Camiel schreef:Een 50cc kop past op een 60cc cilinder hoorde ik laatst, geeft dat dezelfde prestaties of minder dan met een 60cc kop?


Iets meer compressie maar je moet wel zeker weten dan de zuiger dan niet tegen je cilinderkop aankomt.
Yamaha Sheriff 1981
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

dus een hogedrukkop is niet nodig met een 60cc cil met 50cc kop?
Gesloten